Oravanpyörästä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä, kunhan arvelin. Jos ei ole valmis "barrikadeille" on mielestäni nykyisen kehityksen kannattaja.

Ei kannata arvella. Sanoinko, että
a) en ole valmis barrikadeille
b) en tee mitään asioiden eteen
c) kannatan nykyistä

Et ole lähdössä tänään barrikadeille=
a) et ole valmis barrikadeille
b) et tee mitään asioiden eteen
c) kannatat nykyistä

En tiedä, kunhan arvelin. Jos ei ole valmis "barrikadeille" on mielestäni nykyisen kehityksen kannattaja.

Ei kannata arvella. Sanoinko, että
a) en ole valmis barrikadeille
b) en tee mitään asioiden eteen
c) kannatan nykyistä

Et ole lähdössä tänään barrikadeille=
a) et ole valmis barrikadeille
b) et tee mitään asioiden eteen
c) kannatat nykyistä

Okei. :|

olishan siinä ajatusta. Opiskelun vastikkeeksi saisi varmaan kans samat edut kuin työtä tehdessä. Meniskö kaikki tasapäisesti vai saisko kadunlakaisija jauhelihaa ja lääkäri pippuripihviä?

Peesi tälle. Jos kaikki saisi saman verran, ketä kiinnostaisi nähdä vuosikausien opintojen vaiva, jos saman saisi kevyemmälläkin työllä.

Esim. ketä kiinnostais raskaat fyysiset ja vaarallisetkin työt, jos saman saa kevyemmissä hommissa? Kuka suostuis yövuoroihin, jos sitä ei mitenkään kompensoida? Ketä kiinnostaa tehdä kovasti työtä jos ei itse kostu siitä mitenkään?

Toi utopia ei oo koskaan, minkään maailman aikaan toiminut. Ennen kulutushysteriaakin oli isännät ja palkolliset, ei oltu kaikki samanverosia.

Ja kuka on valmis luopumaan ulkomaisista elintarvikkeista, kahvista, teestä, riisistä, hedelmistä, tonnikalasta, oliiveista, jne?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
olishan siinä ajatusta. Opiskelun vastikkeeksi saisi varmaan kans samat edut kuin työtä tehdessä. Meniskö kaikki tasapäisesti vai saisko kadunlakaisija jauhelihaa ja lääkäri pippuripihviä?

Peesi tälle. Jos kaikki saisi saman verran, ketä kiinnostaisi nähdä vuosikausien opintojen vaiva, jos saman saisi kevyemmälläkin työllä.

Esim. ketä kiinnostais raskaat fyysiset ja vaarallisetkin työt, jos saman saa kevyemmissä hommissa? Kuka suostuis yövuoroihin, jos sitä ei mitenkään kompensoida? Ketä kiinnostaa tehdä kovasti työtä jos ei itse kostu siitä mitenkään?

Toi utopia ei oo koskaan, minkään maailman aikaan toiminut. Ennen kulutushysteriaakin oli isännät ja palkolliset, ei oltu kaikki samanverosia.

Ja kuka on valmis luopumaan ulkomaisista elintarvikkeista, kahvista, teestä, riisistä, hedelmistä, tonnikalasta, oliiveista, jne?

Vahvaa peesausta.

Jokainen voi aluksi heittää menemään kaiken ulkomailla tuotetun krääsän. Siitä on hyvä aloittaa...

Kuka on valmis palaamaan elintasossa sata vuotta taaksepäin? Sitähän omavaraistalous merkitsee.

Tarkottaisko se todellakin tätä. Tämän päivän tietämyksellä kukaan ei näkisi nälkää. Työtä olisi vähemmän koska on koneet, jotka kulkee myös biopolttoaineella.
Elintasoksi voisi mielestäni myös laskea ajan, jonka voisimme käyttää esim lapsiimme ja vanhempiimme.

Ja joo ihmisen ahneus on tiellä tässäkin asiassa.

Ja toi IVO ei tietääkseni omista pohjavesiä, josta myöskin oli puhe.

No mä en ainakaan ole valmis luopumaan kaikista ulkolaisista hyödykkeistä. Heti ekalla sivulla sanoin, ettei tästä oravanpyörästä enää pääse pois. Paitsi tietysti yksittäisenä henkilönä - voihan ap halutessaan tehdä Linkolat.

Miten se onnistuu edes yksittäisenä henkilönä?

No mä en ainakaan ole valmis luopumaan kaikista ulkolaisista hyödykkeistä. Heti ekalla sivulla sanoin, ettei tästä oravanpyörästä enää pääse pois. Paitsi tietysti yksittäisenä henkilönä - voihan ap halutessaan tehdä Linkolat.

Tästä vaikka mallia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Linkola

Tai porukalla näin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekokyl%C3%A4

Tästä vaikka mallia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Linkola

Linkola saa kansaneläkettä, eli on mukana oravanpyörässä.

Linkola saa kansaneläkettä, eli on mukana oravanpyörässä.

Totta, en ajatellut että siitä täysin irti ap:kaan haluaa. Täysin ei pääse pois, paitsi laittamalla narun kaulaan. Sen jälkeenkin oravanpyörä pyörii hautuumaalla.

Hautauksen voi suorittaa muaallekin kuin hautausmaalle.

Oravapyörän kierroksia voi vähentää, mutta kokonaan sitä on todella vaikea päästä irti.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja olen jo:
Niin, mutta kun osaan myös ajatella ihan itse. Huomaan joskus että tulee "veto" johonkin
tuotteeseen, mutta osaan olla niin ettei mua vedätetä eikä ehdollisteta.

Minkä perusteella sitten valitset ostamasi tuotteet?
Tai minkä perusteella valitset lomakohteet missä käytte, tai pukeutumisesi, vaatevalinnat jne.
Elämä on pelkkiä valintoja ja ne monasti tehdään ihan alitajuntaisesti.

Sanoin etten osta mitään. Ruokaa on pakko ostaa. Vaatteita on ja saan
niitä kaverini kautta joka saa niitä lahjoittajalta. Ja toiseksi: kirpputorit on olemassa.
En käy lomakohteissa! Ainoastaan kotimaassa, ystävän luona junalla
ja kotipaikkakunnallani.
Ekologinen jalanjälkeni on melkein samaa luokkaa kuin intialaisilla.
En todellakaan ole shoppailija!!

Niin, mutta kun osaan myös ajatella ihan itse. Huomaan joskus että tulee "veto" johonkin

Tai minkä perusteella valitset lomakohteet missä käytte, tai pukeutumisesi, vaatevalinnat jne.

niitä kaverini kautta joka saa niitä lahjoittajalta. Ja toiseksi: kirpputorit on olemassa.
ja kotipaikkakunnallani.

meillä myös eletään näi. tosin on pakko maksaa asumisesta ja ruoasta joten eläminen on silt kallistaj a rahaa vaaditaan silti paljon. vaikka ei asu ökytalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:

ja kotipaikkakunnallani.

meillä myös eletään näi. tosin on pakko maksaa asumisesta ja ruoasta joten eläminen on silt kallistaj a rahaa vaaditaan silti paljon. vaikka ei asu ökytalossa.
Ruokansa voi tuottaa myös itse.

Yhteistyössä