ora

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunut yms.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunut yms.

Vieras
kokemuksia oran vaunuista, vaikuttivat ainakin netin perusteella hyviltä (esim. ora jovi air). Onko jollain kokemuksia oran vaunuista?

sitten oran turvakaukalot näytti olevan aika edullisia (jossain 79 eur) kun aiemmin katselemani britax ja brio livat n. 180 e, mahtaako olla suurta eroa?

kiitän tiedoista!

Heips
Meillä sekä oran kaukalo että vaunut (jovi air) Ollaan TODELLA tyytyväisiä oltu molempiin. Tosin kokemusta itsellä ei ole muista mutta tutuilta olen kuullut muutamasta muusta...
Vaunut liikkuvat todella helposti, oli keli mikä hyvänsä. Myös loskakelillä. Hintaansa nähden (399€ muistaakseni) erinomaiset eivätkä luultavasti häviä esim 700 euron emmaljungalle. Vertailimme aika paljon eri vaunuja ennen ostoa, huimia hintaeroja! Varmasti kalliimmissa on kaikkea yksityiskohtia mitkä nostavat hintaa mutta ainakaan minä en ole kaivannut mitään kummallisuuksia vaunuihin. Ihan perusvaunut riittävät. Mahtuvat kokoontaitettuna Opel astran takakonttiin.

Turvakaukalokin on ollut hyvä. Mekin taisimme maksaa siitä tuon 79€. Eroista en osaa sanoa, kaikkihan ne on hankalia kantaa, varsinkin kun lapsi saa painoa lisää... :) Ystävälläni on muistaakseni Britaxin ja hän kehui meidän kaukaloa ja ennenkaikkea hintaa!
Kävimme Noormarkun tehtaanmyymälässä vertailemassa muitakin Oran vaunuja mutta ei viitsitty eri kankaasta maksaa pariasataa euroa lisää... Runko Oran vaunuissa on kaikissa käsittääkseni sama ja sehän se tärkein on, että pysyy kasassa. Renkaat on leveät ilmarenkaat.
Toivottavasti suitsutuksestani oli jotain hyötyä! ;)
T:Heluna

Oran vaunuista ei mulla kummempaa tietoa, hankinnan kohteena meillä tuplat ja Oran tuplia olen miettinyt.

Kaukaloista itse ihastuin Gracon autobabyyn asettimella. Asettimen kun asensi autoon oli kaukalo helppo aina naksauttaa siihen kiinni ja ottaa mukaan. Ei tarvinnut joka kerta köyttää kaukaloa kiinni auton vöillä. Ja kaukalo kun käy kiinni Gracon matkarattaisiin, nosti vain autosta ja laittoi kiinni rattaisiin. Ja hinta ei mielestäni ollut päätähuimaava kaukalo+asetin 150e.

kiitti tiedoista, itsekin olen netin perusteella katsellut että tuo graco asettimella olis kätevä.

semmonen tuli mieleen että kun joissakin kaukaloissa on sellainen aurinkolippa niin kuinka hyödyllinen on? meinaan vaan jos sattuis löytymään malli joka muuten hyvä mutta ei ole aurinkosuojaa. Eikö riitä jos autossa on ikkunoissa aurinkosuojat? ja meillä on sitäpaitsi ""tummenentut"" takasivuikkunat autossa.

lisää vinkkejä tulemaan!

meillä on oran yhdistelmävaunut.en tiedä mallia kun ovat käytetyt.ovat kyllä kevyet työntää näin talvellakin.pidän myös siitä että ovat hyvin tuulelta suojatut ja kankaat on laadukkaat.joitain pieniä osia on jouduttu uusimaan (ovat n. 4 vuotta vanhat). ainoa miinus mielestäni on että ovat aika isot ja kova kantokoppa on vaikea saada pois rungosta.

Meillä on ollut 9kk käytössä Oran jovi airit. Todella hyvät yhdistelmät! Mä en osaa sanoa niistä mitään negatiivista, olemme olleet erittäin tyytyväisiä!
Ensimäisenä istuimena meillä oli Gracon auto baby jalustimella, näppärä juuri tuon jalustimen ansiosta ja siinä on ""kuomu"" saa aurinko suojat+tuulensuojan kätevästi, meillä on myös Gracon matkarattaat niin tuon istuimen saa niihinkin napsautettua kiinni, kätevä kauppareisuilla jos ei tarvitse esim. kärryjä.
Nyt meillä on Gracon isompi istuin käytössä ja sekin saa plussa pisteitä, selkänojaa saa vähän säädettyä lapsen istuessakin, muutnekin napakka, hyvät sivutörmäyssuojat omaava istuin.
Mielipiteitä on tietysti monia...

Meillä myös Oran yhdistelmät, jotka ostettiin v. 2003 ja ollaan oltu tyytyväisiä. Aiemmin oran vaunut oli tehtiin Suomessa, mutta käsittääkseni valmistus siirrettiin Kiinaan joskus v. 2004 alussa. En tiedä näistä kinkkiversioista sitten onko yhtä hyvää ja laadukasta kuin aiemmat.

Meilläkin Ora Urban -yhdistelmät, v.2003 tai 2004 malli, viimeisiä Suomessa valmistettuja. Hyvät kulkemaan maastossa ja hangessa, kevyet työntää. Aisan ja selkänojan säädöt hyvät, tukevat rattaat ja lapselle hyvin istumatilaa.
Pari vikaa on havaittu: pyörien pikalukitus on irronnut välillä automatkan aikana, jos ei ole huomattu varoa ja se lukituksen metalliklipsi meinasi hukkua, onneksi löytyi. Ekalla kerralla en tajunnut koko asiaa ennen kun pyörä irtosi. Tämä on kai juttu, joka korjattiin Oran vaunuissa aika pian, kun oli se surullisenkuuluisa turvallisuustesti, joka ajoi Oran konkurssiin. Kuomun kiristysruuvilla on myös tapana löystyä, sitä saa silloin tällöin vääntää kireämmäksi.

Firstborn, onko teillä ollut ongelmia pyörien pikalukituksen kanssa? Kävittekö korjauttamassa tuon turvallisuustestin jälkeen vaunut?

Yhteistyössä