optikolla käynti epäonnistu?? kellään vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Eli kävin optikolla näöntarkastuksessa ja aikansa eri linssivahtoehtoja kokeilemalla optikko totesi, ettei saa näköäni tarkastettua vaan minun on mentävä silmälääkärille.
Aloin nyt huolestumaan, että onko mun silmissä jokin vakavakin vika, vai miksi ei muka näöntarkastus onnistunut. En siis nähnyt 4-6 eri linssivaihtoehdolla kirjaimia alimmalta riviltä.
Mulla on siis ollut silmälasit käytössä jo useita vuosia ja näkö pysynyt samana ainakin viimeiset 5vuotta.

kävin optikolla syksyllä ja oli siinä ja siinä että optikko uusi reseptin, mutta suositteli silti lääkäriä ja sinne meninkin.Sivulöydöksenä löytyi suonikalvon luomi, mitä 6 kk:n välein aluksi seurataan.Ilmeni myös sellainen että kun syön makeaa se vaikuttaa silmieni näkökykyyn.Olinkin ihmetellyt kun näkö on toisinaan vaihdellut.

Ihan jokaiseen optikkoonkaan en luottaisi, suurin osa on hyvia ja erittäin asiantuntevia, mutta viimekesäinen tapaus sai luoton etenkin erään "halpisketjun" optikkoja kohtaan kaikkoamaan. Isoäitini halusi uudet silmälasit ja kun tykkää vaihdella usein pokia eri asujen kanssa, päätti hankkia tällä kerralla hieman edullisemmat lasit. Mummo meni sitten optikon näöntarkastukseen ja optikon tuomio oli molemmissa silmissä niin paha kaihi, että pian täytyy varmasti leikata. Tästä huolestuneena isoäiti varasi heti ajan silmälääkärille ja lopputulos oli se, että ikäisekseen erinomaisessa kunnossa olevat silmät eikä kaihista tietoakaan!

Mutta kannattaa mennä suht levollisesti sinne silmälääkärille, voihan olla että silmäsi olivat jotenkin erityisen rasittuneet tai jotakin vastaavaa :)

Mulla on leikkauksen jälkeen sen verran epätarkka näkö toisessa silmässä, että optikko ei osaa määrätä mulle sopivia linssejä ja aina on silmälääkärille mentävä.

Miksi se alin rivi pitää edes nähdä? Mulle optikot sanoneet, että jos näkee alimmalta riviltä kaiken on jo liian tehokkaat ja voimmakkaat lasit joka ei tee hyvää silmille.

Luotto on mennyt kaikkiin optikkoihin tähän mennessä.
Määräävät vääränlaisilla vahvuuksilla olevat linssit, asiakkaan toivetta ei kuulla -> laitetaankin heijastamattomalla pinnalla olevat linssit. Valehtelee piilolinssinkäyttäjälle päin naamaa, ettei juuri sinun "näkötyypillesi" ole olemassakaan toivottuja piilolinssejä yms yms. Hirveitä kusettajia, mutta palkka juoksee.

Minusta optikko toimi todella vastuullisesti. Jossain halpisoptikkoliikkeissä olisi myyty vain kalleimmat linssit rahatpois mentaliteetilla ja annettu asiakkaan kärsiä.

[QUOTE="vieras";27998757]Minusta optikko toimi todella vastuullisesti. Jossain halpisoptikkoliikkeissä olisi myyty vain kalleimmat linssit rahatpois mentaliteetilla ja annettu asiakkaan kärsiä.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla minäkin. Hyvä optikko kehoittaa uutta tarkastusta silmälääkärillä, jos ei ole aivan varma asiakkaan tapauksesta. Olen joutunut muutamaan kertaan silmänpaineiden takia kehoituksen käyttää lääkäriä ja siinä asiassa ei saa pelleillä.

Yhteistyössä