Oppisopimuspaikoista ja niiden hakemisesta, APUJA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emppu

Vieras
Elikkä ensi syksyksi olen hakemassa itselleni oppisopimuspaikkaa.
Päiväkotiin ajattelin, että jos pääsis ja keräsinkin tohon jo listaan paikkoja. Mitenköhän etenisin? Soitanko suoraan johtajalle ja kysyn, että onko heillä oppisopimusmahdollisuutta?

Ja mihin kaikkiin paikkoihin vois oppisopimuksella lähihoitajaksi opiskella...? Kiikarissa siis lapset ja nuoret :)

Itsehän niihin on soiteltava.
Mutta joissain kaupungeissa, kuten täällä, kaupunki ei ota oppisopimuskoulutukseen. Eli ainoastaan yksityisille tahoille voi päästä.
Kiven alla ne paikat tuntuu olevan. Vierestä olen seurannut sitä soittelurumbaa.

Voi ei, älkää nyt luoko muhun epätoivoa :/

Soitin tänään oppisopimuskeskukseen ja sieltä sanoivat, että kaupungilta kannattaa hakea... Mutta täytyy kai koittaa sitten yksityiseltäkin puolelta jos sinnekin mahdollista päästä?

Mutta hei, jotta ei nyt niin yksipuoliseksi jäis niin sanokaas mulle muitakin paikkoja kuin nuo päiväkodit? Ottaakohan ne mihinkään esim. lastenkoteihin...?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap Emppu:

Soitin tänään oppisopimuskeskukseen ja sieltä sanoivat, että kaupungilta kannattaa hakea... Mutta täytyy kai koittaa sitten yksityiseltäkin puolelta jos sinnekin mahdollista päästä?

Mutta hei, jotta ei nyt niin yksipuoliseksi jäis niin sanokaas mulle muitakin paikkoja kuin nuo päiväkodit? Ottaakohan ne mihinkään esim. lastenkoteihin...?

No se on hyvä jos siellä kaupunki ottaa, joten paikkoja on sitten enemmän mistä voi kysellä =)
Mihin koulutukseen olet tarkalleen hakemassa?
Lastenkoteihin on otettu ainakin lähihoitajaopiskelijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap Emppu:

No se on hyvä jos siellä kaupunki ottaa, joten paikkoja on sitten enemmän mistä voi kysellä =)
Mihin koulutukseen olet tarkalleen hakemassa?
Lastenkoteihin on otettu ainakin lähihoitajaopiskelijoita.

Lähihoitajaksi opiskelen ja suuntautua ajattelin lapsiin ja nuoriin. Täytyypä katsella sitten noita lastenkoteja kun täällä ja lähikunnissa niitä on muutamia jostain kuulin ettei ne ottais mutta kyllähän aina kannattaa koittaa :)

Mulla lh-koulu kesken, mutta ihan taloudellisista syistä en koulun penkille palaa vaan ajattelin, että jos onnistais oppisopimuksella...

Yhteistyössä