Oppisopimuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nökö

Vieras
Kukakos olisi oppisopimuksen turvin opiskellut ammattiin? Mua kiinnostaisi erityisesti esimerkiksi sihteerin työt (vaikka joku koulutussihteeri tai vastaava) tai kirjastotyöntekijän hommat. Tai melkein mikä vaan :)

Miten helposti olet työpaikan löytänyt oppisopimusta varten?

Minkäslaista tukea tuohon maksetaan? Vai saako koulutusajalta ihan palkkaa vai miten se meni?

Ota oppisopimustoimistosta selville alat joihin voi opiskella. Sitten hankit paikan ja palkkaa saat jonkun % vähemmän, kuin pätevä. Loma ja muut edut kuuluvat myös sinulle.

Itse etsin paikkaa jokunen vuosi sitten. Otin yhteyttä kymmeniin ja taas kymmeniin paikkoihin, ei tulosta. Eli omien kokemuksien perusteella paikkaa ei todellakaan ole helppo löytää. Työpaikat haluavat yleensä valmistuneita tai ilmaisia työntekijöitä (työllistetyt jne.)
Voi tietysti tuuri käydä ja toivottavasti käykin!

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Itse etsin paikkaa jokunen vuosi sitten. Otin yhteyttä kymmeniin ja taas kymmeniin paikkoihin, ei tulosta. Eli omien kokemuksien perusteella paikkaa ei todellakaan ole helppo löytää. Työpaikat haluavat yleensä valmistuneita tai ilmaisia työntekijöitä (työllistetyt jne.)
Voi tietysti tuuri käydä ja toivottavasti käykin!

Oppisopimusajalta työnantaja saa korvausta. Sulla ei vaan natsannut.

Yhteistyössä