oppisopimuksen palkasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
valitettavasti en tiedä suuruus mutta se on parempi kuin opintotuki. jos sinulla on perhe kannatais ajattella oppisopimusta, rahan kannalta.

Olen itse opettaja ammattikoulussa ja suosittelen myös oppilaille oppisopimusta jos huomaan että koulunkäynti ei kiinosta tai on väsynyt opiskeluun.

juu perhe on ja mielenkiintonen alaki mitä lähden opiskelemaan oppisopimuksella jos paikan löydän...mietin vaan sitä palkkaa kun se ei sillä alalla iso oo vaikka on opiskelluki alalle... :/

Oppisopimustoimisto ei aikoinaan ottanut mitään kantaa minu palkaan mutta ihan alan liitosta se pitäis selvitä, yleensä kait se -ei työkokemusta ja koulutusta alalle- palkka.
Mille alalle olet menossa?

mä ainakin saan ihan normaalia palkkaa, ja opiskelen opparilla laitoshuoltajaksi. Koulupäiviä viikossa keskimäärin yks, ja siltä päivältä saan palkkaa kuuden tunnin ajalta ja ihan mun normaalin tuntipalkan. Työnantaja saa itse päättää ton palkkaus asian koulussaoloajalta, mut jos ei maksa palkkaa, maksaa oppisopimustoimisto korvausta sulle siitä ajasta. en nyt muista tarkkaa summaa..

se on minimipalkka sillä alalla mitä pitä maksaa oppisopimuksella. mutta niistä opsikelupäivistä jolloin oot koululla ei tarvi maksaa saats itten muuta kautta niistä korvauksen.

netistä löytyy hyviä sivuja. googleta

Opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi ja palkkani on 1570 + ilta, yö, viikonloppulisät, eli ihan ok mun mielestä. Rippuu varmaan vähän työnantajasta ja alasta. Suosittelen!

Miten saatte noin isoja rahoja opiskelemalla?

Minäkin haluaisin opiskella mutta kun on jo yksi tutkinto ja opintorahakuukaudet käytetty, pitäisi opiskelu rahoittaa työnteolla, ja se taas on melkoisen raskasta jos haluaisi lapsia joskus nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi ja palkkani on 1570 + ilta, yö, viikonloppulisät, eli ihan ok mun mielestä. Rippuu varmaan vähän työnantajasta ja alasta. Suosittelen!

missäpäin suomea? Mistä sait paikan? Itselläni lähihoitajaopinnot kesken ja mieluusti kävisin loppuun oppisopimuksella.. jos vaan mahdollista kesken opintojen? tietääkö kukaan?

Mä ainakin sain ihan normaalia palkkaa, tosin olin jo työssä ko paikassa ja pomo ehdotti et hommaisin koulutuksen siinä sivussa, aikuiskoulutuksen kautta, eli meillä oli 2 viikon välein koulupäivä ja siltäkin päivältä sain palkan..(toinen vaihtoehto olis ollu et siltä päivältä vaan päiväraha mut pomo sai sit jonkun 100?/kk kun maksoi mulle palkkaa)

palkka on ihan normaalipalkka. toi 80% on harjoittelujaksolta jos sellainen on.

kysyin just pari viikkoa sitten hämeenmaan henkilöstövastaavalta niin se sano et normaalipalkka mut harjoittelujaksolla saa 80%

Me sovittiin kk-palkka pomon kanssa keskenämme, työaika sen sijaan on 85% normaalista. Meillä oli niin että jompi kumpi, palkka tai työaika on tuon 85%, sisko opiskelee lähihoitajaksi ja hänellä on sitten palkka sen 85% =)

saat 80% peruspalkasta sekä koulutuspäiviltä korvauksen kelasta jos työnantaja ei niitä maksa. jos työnantaja maksaa koulutuspäivätkin saat täyttä palkkaa. yleisin käytäntö on tuo 80%+kela

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten saatte noin isoja rahoja opiskelemalla?

Minäkin haluaisin opiskella mutta kun on jo yksi tutkinto ja opintorahakuukaudet käytetty, pitäisi opiskelu rahoittaa työnteolla, ja se taas on melkoisen raskasta jos haluaisi lapsia joskus nähdä.

Siis oppisopimuksella saa tuollaisia rahoja ei koulun penkillä istumalla Kelan rahoilla.

Yhteistyössä