Oppisopimuksella palkanlaskijaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tfghfhjh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palkanlaskijoista on itse asiassa kova pula ja etenkin nuorista innokkaista laskijoista. 'Nuoria ei tunnu tämä ala kiinnostavan' sanoi esimieheni kerran. Kirjanpitopuolelle tulee kyllä tradenomeja, mutta palkanlaskijoiksi ei.

Näin ollen voisin kuvitella, että opparipaikka mekronomiksi voisi löytyä. Missä päin Suomea asut?

Mä olen ollut 10 v töissä palkanlaskijana merkonomitaustalla ja palkka oli aluksi alle 2k, tällä hetkellä 2500e. Tällä koulutuksella pidän sitä ihan hyvänä palkkana.

Palkanlaskijoista on itse asiassa kova pula ja etenkin nuorista innokkaista laskijoista. 'Nuoria ei tunnu tämä ala kiinnostavan' sanoi esimieheni kerran. Kirjanpitopuolelle tulee kyllä tradenomeja, mutta palkanlaskijoiksi ei.

Näin ollen voisin kuvitella, että opparipaikka mekronomiksi voisi löytyä. Missä päin Suomea asut?

Mä olen ollut 10 v töissä palkanlaskijana merkonomitaustalla ja palkka oli aluksi alle 2k, tällä hetkellä 2500e. Tällä koulutuksella pidän sitä ihan hyvänä palkkana.

Kiitos vastauksestasi. Oulussa asun ja olen toiveikas että näin isosta kaupungista jotain voisi löytyäkin.

Olet ollut 10 vuotta palkanlaskijana ja palkkasi on 2500e? Kummastelen..
Itsekin olen merkonomi (myös ylioppilas) ja olen ollut alle vuoden palkanlaskijana, palkka liki 3000 e, kyseessä ensimmäinen palkanlaskijan virka.

Eli on tosiaan paikkakohtaista, millaista palkkaa voit saada pelkällä merkonomin koulutuksella palkanlaskijan tehtävissä. Mutta joka tapauksessa merkonomi ja tradenomi ovat molemmat kelpo tutkintoja palkanlaskijalle pohjaksi. Alalla on hiljaista ja tekijöitä kaivataan. Terkuin, palkanlaskija tilitoimistosta

Miten pääsee palkanlaskijaksi, jos ei ole palkanlaskennasta kokemusta???
Itse haluisin ja olen merkonomi ja tehnyt myyntilaskuja muttei ole tuosta kokemusta. Yritykset haluavat kokemusta.

Yhteistyössä