Oppiikohan tuo ikinä kuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja, kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja, kokemuksia?

Vieras
Meillä on vanhempi lapsista tasan 4-vuotias. Päivisin sattuu vahinkoja, etenkin raivokohtausten aikana ja housut kastuu. Öisin oli jo pitkään kuiva, mutta nyt on taas joku taantumuskausi ollut kohta kuukauden. Ollaan vallan alettu käyttämään kertistä pojalla, kun kyllästyin pyykkäämään lakanat, peitot ja petarit vähintään kerran päivässä. Nyt vaan näyttäs siltä, ettei lapsella oo mitään huolta päästä vaipoista pois. Aamulla nousee ennen meitä muita eikä vaivaudu ottaan vaippaa pois vaan pissaa siihen. Luultavasti on lähes kuiva koko yön, mutta ikäänku kostoksi kusasee vaippaan. Ollaan sanottu, että saa vaipan veke, kun pitää sen 3 yötä (tai siis aamua) kuivana. Vaan ei. Nyt mä oon jo luovuttanu ja aatellu, että olkoon ja pissatkoon, ei kai se enää kouluikäsenä vaippaa pidä?!

Poika oli periaatteessa yö- ja päiväkuiva 2-vuotiaana, mutta sitten syntyi pikkusisko... ja no se siitä sitten.

Meillä kans tuo yövaippa vielä tiukasti paikallaan...joka kerta ihan märkä. Poika täytti huhtikuussa 3v. Päiväkuiva on ollu jo reilun vuoden mut noi yöt...eikä oo hälläkään minkäänlaista kiirettä asian suhteen... en tiä koska tuon yövaipankin sais pois jätettyä. Sillon jos on esimerkiks mummolla yötä niin on joka kerta ihan kuiva,niinkuin mökilläkin tms...mut ei kotona

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Palkitseminen siitä, kun alkaa käydä jälleen potalla pissalla.

Ollaan käytetty tota metodia noihin päivävahinkoihin, mutta ei oo viititty nipottaa yöpissaamisesta. Sepä se kun en oo satavarma, että on pissannu aamulla vaiko yöllä. Eihän unissaan pissimiselle mitään voi eikä sitä kai voi nopeuttaa sitä oppimista. Oonkin miettiny jotta annanko vaan pojan olla ja itse oivaltaa sen, miten kiva on ilman vaippaa nukkua vai alanko "väkisin" kouluttaa sitä yökuivaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Palkitseminen siitä, kun alkaa käydä jälleen potalla pissalla.

Ollaan käytetty tota metodia noihin päivävahinkoihin, mutta ei oo viititty nipottaa yöpissaamisesta. Sepä se kun en oo satavarma, että on pissannu aamulla vaiko yöllä. Eihän unissaan pissimiselle mitään voi eikä sitä kai voi nopeuttaa sitä oppimista. Oonkin miettiny jotta annanko vaan pojan olla ja itse oivaltaa sen, miten kiva on ilman vaippaa nukkua vai alanko "väkisin" kouluttaa sitä yökuivaksi.

En usko, että se väkisin kouluttamalla onnistuu. Antaisin olla vaipan yöllä ihan suosiolla niin kauan kuin tarvitsee ja mahdollisimman vähällä huomiolla. Kyllä hän luopuu vaipasta sitten kun on valmis.

jos yhtää lohduttaa ni mee sukulaispoika oli yökastelija 10v asti!pojilla yleisempää ku tytöillä!tiedän kyl omakohtasesti kui raskasta o!mee poika oppi päivä/yökuivaks aika tasan 2,5v sit n.3v alko housuun ja lattial kakkaaminen on huudettu,lahjottu,kiristetty,kehuttu ym.ja nyt taas muutama pvänä käyny pöntöllä kakalla ja lupas jopa luovuttaa potan pikkuveljelle =)