`kyllä.. se on verrattavissa ammattikouluun eli amikseen.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Opistotaso on ei-korkeakoulu. Eikös niin?
Alkuperäinen kirjoittaja siis:ammattikoulu on opistotasoinen tutkinto eli 3 vuotta/ 120op ja amk on korkeakoulututkinto.
Ei ole verrattivissa amikseen, opisto on toisen asteen tutkinto ja amis on perustutkinto, on oikeastaan siltä väliltä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:`kyllä.. se on verrattavissa ammattikouluun eli amikseen.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Opistotaso on ei-korkeakoulu. Eikös niin?
ootko joku vajaa? Amiska on toisen asteen koulutusta ja toisen asteen tutkinto samoin kuin lukio.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei ole verrattivissa amikseen, opisto on toisen asteen tutkinto ja amis on perustutkinto, on oikeastaan siltä väliltä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:`kyllä.. se on verrattavissa ammattikouluun eli amikseen.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Opistotaso on ei-korkeakoulu. Eikös niin?
Mutta esim. Oxford lukee mun AMK-tutkinnon kanditutkinnoksi. Näin se on jännää, yhtäällä toista ja muualla jotain muuta. Hankalia nämä opiskelujutut yhden maan sisällä, saati sitten kansainvälisesti yrittäen ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja ...:No ainakin sairaanhoitajat valmistui ennen opistosta, nykyisin ammattikorkeakoulusta... Joka ei muuten ole sanan varsinaisessa merkityksessä korkeakoulu...
On joo. Mutta kandiahan se vastaa. Alempi korkeakoulututkinto, mutta ei akateeminen.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Mutta esim. Oxford lukee mun AMK-tutkinnon kanditutkinnoksi. Näin se on jännää, yhtäällä toista ja muualla jotain muuta. Hankalia nämä opiskelujutut yhden maan sisällä, saati sitten kansainvälisesti yrittäen ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja ...:No ainakin sairaanhoitajat valmistui ennen opistosta, nykyisin ammattikorkeakoulusta... Joka ei muuten ole sanan varsinaisessa merkityksessä korkeakoulu...
Niin, mutta se just on jännää, ettei muualla tätä eroa välttämistä tehdä. Oli yllätys mulle, mutta hyvä, että selvis ajoissa, eikä vasta sitten, kun ois joutunut maksamaan kolminkertaiset lukukausimaksut toista tutkintoa suorittaessa.Alkuperäinen kirjoittaja ...:On joo. Mutta kandiahan se vastaa. Alempi korkeakoulututkinto, mutta ei akateeminen.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Mutta esim. Oxford lukee mun AMK-tutkinnon kanditutkinnoksi. Näin se on jännää, yhtäällä toista ja muualla jotain muuta. Hankalia nämä opiskelujutut yhden maan sisällä, saati sitten kansainvälisesti yrittäen ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja ...:No ainakin sairaanhoitajat valmistui ennen opistosta, nykyisin ammattikorkeakoulusta... Joka ei muuten ole sanan varsinaisessa merkityksessä korkeakoulu...
ammattikoulu on opistotasoinen tutkinto eli 3 vuotta/ 120op ja amk on korkeakoulututkinto.