opiskelu ja pienet tenavat

  • Viestiketjun aloittaja piip
  • Ensimmäinen viesti
lasten kanssa opiskelut onnistuu jos isä on mukana ja päiväkoti mihin viedä. mie en yliopistossa opiskellu mut olen kuullu et se on siinä mielessä kätevä että voi käydä töissä jos on tarvis, me ei oltais pelkällä opintotuella ja miehen palkalla pärjätty vaan kävin töissä koulun ohella.
 
Hae ihmeessä. Yliopisto-opinnot on niin vapaita, että onnistuu hyvin lasten kanssa. Itse viimeistelen gradua, enkä saa enää mitään tukia. Kituuttamistahan tää on mun satunnaisten sijaisuuksien ja miehen palkan varassa (meillä siis 2v. poika), mutta loppu häämöttää jo :).
 
piip
kiitoksia kannustuksesta. olen iltalukiossa käynyt kotiäitiyden lomassa joten aika tuttua. ajattelin että lapset näkisi enemmän omia vanhempia kuin hoitoporukkaa, ja kiituutettu ollaan muutenkin..
saispahan tehdä ite sitä mistä tykkää.
onnea graduun sörhi!!
 
Meillä on lapset 3 ja 5vee. Opiskelen ammattikorkeassa ja käyn töissä samalla. Aika säätämistä on arki kun mieskin vuorotöissä. Tosin luentoja ei ole aina kokopäiväksi, mutta itseopiskelua olisi niillekin päiville, jolloin ei ole koulua. Lapsilla on ihana vuorohoitotarha ja ilman sitä tämä ei millään onnistuisi. Raskasta on välillä, mutta kun tarpeeksi haluaa niin kaikki järjestyy ja onnistuu. Töitä teen pari vuoroa viikossa eli eletään melkeimpä yhdellä palkalla, mutta silläkin pärjää. Mulla on joustava työantaja joka antaa mulle ne työvuorot mitä voin tehdä. Mummuja tai muutakaan tukiverkostoa ei ole lastenhoito apuna. Joskus vaan toivoisi, että olisi mummu tai joku muu joka tulisi illaksi kun pitää lukea tenttiin(kun mies töissä). Ei muutaku kouluun vaan!! :)
 
Hankalaa jos yksin lasten kanssa.Kuten minä olen.. jos lapset kipeinä paljon on yksin aina niitten aknssa ja jää paljon jälkeen eikä pääse kursseista läpi.Mut jos joku jonka kanssa voi jakaa poissaolot niin onnistunee.
 

Yhteistyössä