Opiskella voi myöhemminkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näinhän se menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No miksei voisi?
Mulla on yksi tutkinto takana, välissä työelämää, lähes 5 vuotta kotiäitiyttä ja nyt aion takaisin koulunpenkille (alan vaihto). Enkä ole edes 50v vielä :D

sama täällä..olen kolmen lapsen äiti ja opiskelen..hyvin menee..se on vaan asennekysymys..ja silloin joskus pentuna sitä meni se aika muuhun ku opiskeluun..nyt on kiva olla koulussa ja todella nautin joka hetkestä

Koko ikänsä on nykyään pakko opiskella, eri alojen koulutus ja vaatimukset muuttuvat koko ajan.
Olen yo ja merkonomi vm -85, nykyään noilla papereilla ei enää tee mitään, aika on ajanut niiden ohitse ja vaatimukset kasvaneet. Nyt opiskelen taas liiketaloutta, tavoitteena tradenomin tutkinto joulukuussa -09.

50 luvulla yo oli jotain ja sillä koulutuksella sai työpaikan, nykyään vaaditaan jatkuvaa kehitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä voi,minäkin olen opiskellut kokisi v99ja vanhimmat lapseni olivat silloin pieniä.mieheni on opiskellut aikuisena ja on jo 44v.hän on miettinyt että pitäisikö vaihtaa ammattia :whistle:

Ei kai miehellesi ihan kauheita traumoja Teuvasta jäänyt? :D ;) Mutta jos miestäsi kiinnostaa opiskella lisää, niin antaa palaa vain! Itse valmistun suurtalouskokiksi keväällä 2009 ja olen jo miettinyt, että jos siitä jatkaisi vuoden lisäopiskelulla ravintolakokiksi.

Toki voi opiskella myöhemminkin, itsekin olen lähtenyt 38 veenä vaihtamaan alaa. Mutta kyllä se toimeentulo oli paljon yksinkertaisempi silloin sinkkuna ja siten opiskeluunkin pystyi keskittymään paremmin kuin mitä oli kahden lapsen yh:na. Opintotuki ja opintolaina kun on sinkulle ja perheelliselle täsmälleen saman suuruinen, samoin ne opintotuen tulorajat. Välillä kyllä - näin jälkeenpäin - mietin, miten ihmeessä sitä jaksoi olla päivät töissä, illat ja viikonloput joko lasten kanssa kotona tai sitten koulussa ja yöt opiskella. Valmistumisestani on jo useampi vuosi enkä edelleenkään pysty nukkumaan kuin 3-5 tuntia yössä. Ehkä tämä joskus helpottaa ja pystyy taas normaalisti nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Onneksi ei ole pakko opiskella lainkaan. =)

Miksei?

No ei vaan ole, ilmankin pärjää.

(toki peruskoulu on pakollinen)

Kotiäitinä 40 vuotta ehkä pärjääkin pelkällä pk-pohjalla, muutoin ei.

Ai jaa?

Mieheni on yrittäjä (ja vielä ihan toimeentuleva) peruskoulupohjalla.

Voi tietysti. Minä jatkoin suoraan peruskoulusta opiskelemaan ja suoritin kevääläl 2001 ekan ammattitutkinnon. Sit olin 2v töissä, ja jäin sairaslomalta äippälomalle ja kotiin. Syksyllä ´05 lähdin suorittamaan toista ammattitutkintoa, ja hoidin ohessa lapsen kotona. Nyt olen ollu työelämässä taas pian 2v. Ja voisin taas lähtee suorittaa yhtä ammattitutkintoa... Koulunkäynti ei mene koskaan hukkaan! =)

Onneksi ei ole pakko opiskella lainkaan. =)

Miksei?

No ei vaan ole, ilmankin pärjää.

(toki peruskoulu on pakollinen)

JUST TÄLLÄISIÄ OPISKELUFASISTEJA VIHAAN!! Siis kaikki ei van HALUA opiskella, usko pois, JA KYLLÄ ELÄMÄSSÄ PÄRJÄÄ MUUTOINKIN.

Anteeksi kun huusin..

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:

oletko oikeesti tosissas?

Olen. Kuinkahan hyvään duuniin voi pelkällä pk-pohjalla päästä?
Oli minunkin isä todella hyvässä työssä (eikä paskempi palkkakaan), mutta SIIHEN AIKAAN ei mitään erityisiä kouluja tarvinnutkaan käydä. Työtä oli alalla kuin alalla, pystymetsästä pääsi hyviin hommiin.

Ajat kuitenkin muuttuvat ja nykyään täytyy koulutustakin olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Kyllä sen aina jostakin huomaa, jos koulutus puuttuu :whistle:.

Minä ehkä muotoilisin asia näin, että kyllä sen aina jostakin huomaa, jos sivistys puuttuu. Ja irvistyshymiö perään. :D

Onko sivistymätöntä, jos on sitä mieltä että on hyvä olla kunnollinen koulutus?!

Yhteistyössä