Opiskelija saa 499 €/kk, mamu saa 2283 €/kk.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ahaa, kyse koko perheen tuloista :LOL:.
http://ohjelmat.yle.fi/files/ohjelmat/u3219/rheen_sosiaaliavustukset_eri_Euroopan_maissa.jpg

Opiskelija Grönholm ilmeisesti katsoo, että hänen tulisi saada yhtä paljon rahaa kuin koko perhe.. Ihana tulevaisuus suomalaisilla, kun opiskelijoiden järjenjuoksu on tuota luokkaa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras"
[QUOTE="vieras";28958966]Sinä näköjään et maksa veroja, koska mamuille, tai muille, maksetut tulonsiirrot eivät ole sinulta pois...[/QUOTE]

Pointtisi oli...?

Veroja on pakko maksaa. Minun verorahoillani maksetaan plajon sellaista mistä en itse saa. Sitten toisaalta käytän itse verorahoilla kustannettuja palveluita tarpeisiini. Järjestelmää kutsutaan hyvinvointivaltioksi. En edelleenkään ole kateellinen siitä, että minua huono-osaisemmat saavat avustuksia, olivat he sitten jostain syystä kaiken syntipukiksi päätyneitä "mamuja" tai valkoihoisia juoppoja ja yh-äitejä. Tiedän olevani tässä maailmassa hyvin onnekas ja tunnen myötätuntoa niitä kohtaan joita elämä on kohdellut huonommin, kuten sivistyneen ihmisen kuuluukin tuntea.

suomifinland
jaa niin palstalaisten mielestä on ihan ok raahata mamuja tänne elätettäväksi mutta suomalaisten köyhien tuet pitäisi ottaa pois. jo on helvetti menny maailma perseelleen.

"vieras"
Kaikki kunnat ei maksa muuten mitään kuntalisiä. Ei suomalaisille eikä mamuille. Että pikku nikseillä sitä kätevästi saa väänneltyä taulukoita sellaiseksi, että se ajaa tekijän omaa asiaa parhaiten.

"poikia3"
Ainakin meillä se saa noin 2000€/kk. Miten se on sinulta pois? Hänen rahansa ei tule kelasta vaan liitosta. Kun liiton rahat on loppu, saa ihan normaalin korvauksen kelasta niinkuin kuka tahansa työtön. Jos siis sillon on yhä työtön!
Kannattaisikohan ottaa vähän lisää selvää asioista. Liitto nimittäin kyllä maksaa työttömyyskorvaukset - mutta liiton rahat eivät maksamiseen yksin riitä. Rahaa tulee valtion pussista, meidän jokaisen työssä käyvän maksamista työttömyysvakuutusmaksuista, jollaista maksaa myös työnantajat ja kassan jäsenmaksuista.

YTK - Työttömyysetuuksien rahoitus ja jäsenmaksut

Eli suurin osa paperimiehenkin työttömyyskorvauksesta maksaa veronmaksajat!

"vieras"
Ja ilmeisesti sinun identiteettisi on kiinni siitä "suomalaisuus"-sanasta? Et siis luokittele itseäsi yksilöksi jolla on nimi vaan olet "suomalainen"? Suomalainenkin on kuules vain sana ihan samaan tapaan kuin saksalainen tai ruotsalainen, ei sen enempää.

Kansallisvaltiot on itse asiassa suhteellisen uusi keksintö, vasta alle 200 vuotta sitten keksitty. Jos kuitenkin harjoitat tällaista "minä ja me suomalaiset"-ajatusta jolla pidät itseäsi muita parempana ja etuoikeutetumpana tähän "kristittyyn" saamelaisilta ryöstettyyn maahan niin suosittelen sinun pitävän nämä rasistiset aatokset ominasi.
Sinä se olet pesunkestävä eurostoliittolainen: kansallisvaltiot ovat sun mielestä rasismia.:D

"vieras"
[QUOTE="poikia3";28959773]Kannattaisikohan ottaa vähän lisää selvää asioista. Liitto nimittäin kyllä maksaa työttömyyskorvaukset - mutta liiton rahat eivät maksamiseen yksin riitä. Rahaa tulee valtion pussista, meidän jokaisen työssä käyvän maksamista työttömyysvakuutusmaksuista, jollaista maksaa myös työnantajat ja kassan jäsenmaksuista.

YTK - Työttömyysetuuksien rahoitus ja jäsenmaksut

Eli suurin osa paperimiehenkin työttömyyskorvauksesta maksaa veronmaksajat![/QUOTE]

Juu, vain 5,5% ansiosidonnaisesta työttömyyskorvauksesta on kassan rahaa ja loput 94,5% maksetaan veronmaksajien ja yritysten pussista.

halleluja
jaa niin palstalaisten mielestä on ihan ok raahata mamuja tänne elätettäväksi mutta suomalaisten köyhien tuet pitäisi ottaa pois. jo on helvetti menny maailma perseelleen.
AAMEN,monta sivua on ketjuja jossa lytätään suomalaiset köyhät ja tuet, mutta ollaan avosylin vastaanottamassa eläteiksi kaikki mamut.Olisivat edes oikeesti hätää kärsiviä ihmisiä, mutta paskan marjat elintaso pakolaisia suurin osa.

totta taitaa olla
En tiedä mistä mamut rahansa saavat, mutta eivät ajele huonoilla autoilla ja vaatetus+kännykät viimesen päälle.Tuskimpa ainakaan työllä kun on aikaa lorvia kaupungilla keskellä päivää,joka päivä.joo ja jeesustelijoille tiedoksi että olen töissä keskustan kahvilassa ;)

"vieras"
En tiedä mistä mamut rahansa saavat, mutta eivät ajele huonoilla autoilla ja vaatetus+kännykät viimesen päälle.Tuskimpa ainakaan työllä kun on aikaa lorvia kaupungilla keskellä päivää,joka päivä.joo ja jeesustelijoille tiedoksi että olen töissä keskustan kahvilassa ;)
Olisiko oma elämäsi onnellisempaa, parempaa ja mukavampaa, jos heillä olis huonot, vanhat vaatteet, onnettomat autonrämät ja venttikypit puhelimina?

"vieras"
Älkää nyt ihmeessä kuvitelko, että turvapaikanhakijan tilille tulee joka kuukausi tuo yli 2000€ :D Toki jos tuossa on mukana lapsilisät ja koko perheen toimeentulotuki, asumistuet ym niin sitten asia on aivan eri. Jos puhutaan yksinasuvasta turvapaikanhakijasta, niin nuo summat on ihan höpö-höpöä...

Se, mitä henkilö itse saa rahaa käyttöönsä, ei ole yhtään sen enempää kuin kukaan suomalainen toimeentulotukea saava ihminen.

Tässä on taas käynyt niin, että joku mamu-vastainen ihminen on löytänyt mielestään hyvän taulukon, mitä levittää netissä. Jostain syystä hän ei ole kuitenkaan viitsinyt perehtyä asiaan tarkemmin.
Niin joo... ai lapsilisät ja muut... sori ku mä en tajunnut. No eihän toi 2000€ sitten ole raha eikä mikään tuollaiselle afrikkalaiselle karjapaimenelle. Sehän on taskuraha sitten. Anteeksi joo vaan.

Jahha
Siel ei suomalaisia näy keskellä päivää lorvimassa juuri ollenkaan..

"fantsu"
[QUOTE="vieras";28958696]Sun mielestä on ok elättää paskasakkia veronmaksajien rahoilla?[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole ja siksipä juuri sinun tukesi voitaisiin lopettaa.

"Heidi"
Älkää nyt ihmeessä kuvitelko, että turvapaikanhakijan tilille tulee joka kuukausi tuo yli 2000€ :D Toki jos tuossa on mukana lapsilisät ja koko perheen toimeentulotuki, asumistuet ym niin sitten asia on aivan eri. Jos puhutaan yksinasuvasta turvapaikanhakijasta, niin nuo summat on ihan höpö-höpöä...

Se, mitä henkilö itse saa rahaa käyttöönsä, ei ole yhtään sen enempää kuin kukaan suomalainen toimeentulotukea saava ihminen.
Uskoo ken tahtoo. Tuttu autokorjaamolla työskentelevä mies oli löytänyt hanskalokerosta riskin somalinuorukaisen tiliotteen. Suomalaisten veronmaksajien rahaa oli avokätisesti laitettu miehen tilille useampaan otteeseen 400 euroa kerrallaan ja heti seuraavanan päivänä somppu oli käynyt nostamassa aina tilinsä tyhjäksi.

Tuttu kertoi, että jonkin verran alkoi vituttamaan, kun hän töissä raataen sai vain hippasen enemmän raavittua rahaa kasaan kuin mitä tuo viimeisimmissä muotireleissä vetelehtivä mamu saa tekemättä yhtään mitään sen eteen.

Yhteistyössä