Opiskelevat äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molla-Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Molla-Maija

Uusi jäsen
26.09.2007
1
0
1
Huomio opiskelevat äidit! :attn:

Itseäni on alkanut kiinnostaa opiskelemaan lähtö. Tällä hetkellä suunnitelmissa olisi ensi syksynä aloittaa opinnot. Ala vain ei ole mietittynä. :ashamed:

Teiltä haluaisinkin kuulla, että miten teillä sujuu opiskelut ja lapsiperheen arjen pyöritys? Onko aikaa paneutua opintoihin ja tehdä läksyt yms? Entä rahallinen puoli. Pärjäättekö opintotuella vai onko teillä opintolainaa?

Ai niin! Saa antaa myös hyviä alan valinta vinkkejä! :D :whistle:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t852130 Tuossa pinossa on jotain aiheesta.

Jotain tähänkin. Eli olen amk-opiskelija. Ja lapset 2v11kk ja 2vk3vrk. Esikoisen ollessa 10kk aloitin liiketalouden opinnot. Kaksi vuotta kävin niitä ihan täysipäiväisesti. Lukuvuosi 2007-2008 suoritetaan ihan kevyesti, kun on vastasyntynyt vauva eli meiningillä että kurssi/jakso.

Mulla opiskelu on ollut sitä ihanaa omaa aikaa. Ja kyllä toi arjen pyöritys on onnistunut. Esikoinen on ollut hoidossa, nyt tosin molemmat kotona.

Läksyjen tekoon ei aina oikein tahdo olla aikaa. Sitä kyllä oppii laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen ja käyttämään kaiken ajan tehokkaasti. Kaikesta selviää.

Meillä mies on vakitöissä ja mä olen myös opintojen ohella tehnyt jonkin verran töitä. Joten pelkkää opintorahaa nostin kaksi vuotta. Nyt olen äippärahalla. Eli me pärjätään ihan hyvin.

Meidän onni on ollut isovanhemmat, jotka ovat auttaneet olemalla esikoisen kanssa ja suonut opiskeluaikaa. Sama juttu silloin kun esikoinen on sairastellut (jota on ollut paljon). Tukiverkosto on tärkeä.

Tällaista tähän nyt.

Yhteistyössä