opiskelevat äidit pinoon


:wave:

ja mitä opiskelette? itsellä tavotteena yo-merkonomi tutkinto ja etänä pääasiassa opiskelen.pojat nyt 2,5v ja 1v3kk. Kotona on pojilla hoitaja arkisin..vasta olen aloittanut joten mielellään kuulisin kokemuksia!! miten olette lasten hoidon ja opiskelun yhdistäneet ja vielä niin että jäisi hiukan aikaa miehen kanssa ja ripuas omaakin aikaa. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 13:47 leniah kirjoitti:
:wave:

ja mitä opiskelette? itsellä tavotteena yo-merkonomi tutkinto ja etänä pääasiassa opiskelen.pojat nyt 2,5v ja 1v3kk. Kotona on pojilla hoitaja arkisin..vasta olen aloittanut joten mielellään kuulisin kokemuksia!! miten olette lasten hoidon ja opiskelun yhdistäneet ja vielä niin että jäisi hiukan aikaa miehen kanssa ja ripuas omaakin aikaa. :D
Liiketaloutta amk:ssa.. tytöt on 1v ja 3v.. neidit aloittivat perhepäivähoidossa nyt tammikuussa, olivat siihen asti mummilla hoidossa.. lukiota kun kävin, niin jäi vielä hyvinkin aikaa miehelle ja itelle, tosin ei ollu sillon kun yks lapsikaan.. nyt amk:ssa e kyl ole tietoakaan omasta ajasta, ja sitte kun sitä aikaa olisi esim. viikonloppusin, niin ei enää jaksakaan mennä minnekään.. mut tämä on onneks vaan väliaikasta.. kolmen vuoden päästä pitäis olla tradenomin paperit kädessä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 13:47 leniah kirjoitti:
:wave:

ja mitä opiskelette? itsellä tavotteena yo-merkonomi tutkinto ja etänä pääasiassa opiskelen.pojat nyt 2,5v ja 1v3kk. Kotona on pojilla hoitaja arkisin..vasta olen aloittanut joten mielellään kuulisin kokemuksia!! miten olette lasten hoidon ja opiskelun yhdistäneet ja vielä niin että jäisi hiukan aikaa miehen kanssa ja ripuas omaakin aikaa. :D
:wave: yliopistossa opiskelen, pääaineena sosiaalityö. Poika on 3v3kk ja toisen la toukokuussa. Poika on päiväkodissa.. Nyt ku tämä toinen syntyy, niin tarkoituksena on suorittaa kirjatenttejä.. luennot sitte myöhemmin joskus

Luentoja oon ottanu silleen, että jaksan lukea tentteihin ja kirjoittaa esseitä. Perheen kans jää mielestäni hyvin aikaa ja joskus viikonloppuisin poika menee mummolaan, jolloin mulle ja miehelle jää kahdenkeskistäkin aikaa. Ja omaa aikaakin saan, kun vaan siitä sanon miehelle..

Eli jos kokonaisuutta ajattelee, niin ei tämä niin rankkaa oo, mitä alussa kuvittelin. Toki välillä tuntuu, että voimat loppuu.. :)
 
Eitiukkapipo
Minä opiskelen lähihoitajaksi.Pojat 1,8 ja 4.v ovat perhepäivähoidossa..uusi tulokas tullee syksyllä ja musta tulee yh-piakkoin. Opiskelu ei oo rankkaa ja lapset viihtyvät hoidossa, mutta rankkaa on kohta olla omillaan 3.lapsen kanssa, mut aina ei voi aisioihin vaikuttaa kuten haluais.
 
iltakouluksena merkonomiksi ja aamuisin töissä osa-aikaisesti, ja mitä jää välillä niin pojan kans, ja sillo ku oon koulussa ja mies töissä nii mun anoppi hoitaa poikaa sen aikaan.
 
Vastasin äsken jo mutta onnistuin hävittämään koko jutun.. :/

kuitenkin.. uusi yritys.. Siis opiskelen amk:ssa restonomiksi ja typy on 1v 4kk, kotona olen toistaseksi mutta takasin kouluun olis tarkoitus mennä ensi syksynä joten pitää rueta etsimään hoitopaikkaa tytölle.. olis siis mielenkiintosta kuulla millasia hoitojärjestelyjä teillä on eritoten jos päivät voi venähtää myöhäseksi..?? (mulla kun tod.näk. tulee olemaan pisimmät päivät about klo 19 saakka..)
 
minä opiskelen restonomiksi amk:ssa, pikkuinen 8kk ja päivisin on isin kanssa kotona,isillä on ilta- ja yötyötä vain niin onnistuu loistavasti.
eikä ole ollut rankkaa, koulupäivät usein 8- 16, ja tällä hetkellä 4 pv/ viikko. ainoa asia joka tietenkin välillä ottaa päähän on se että ei ole paljoa yhteistä aikaa miehen kanssa, mutta pakko tehdä joitain uhrauksia että saa tutkinnon.
 
Kakkonen haaveissa
Heips!

Minä opiskelen amk:ssa sosiaalialaa. Olin vuoden äitiyslomilla ja jatkoin viime syksynä toiselle vuodelle opinnoissa. Tyttö meni tuolloin 1 veenä perhepäivähoitoon, ja on äidin tunnontuskista huolimatta sopeutunut hyvin =) Olen tehnyt periaatepäätöksen, että en koulupäivien jälkeen tee iltaisin tehtäviä vaan vietän miehen ja tytön kanssa aikaa. Pyrin tekemään tehtäviä paljon koululla, jos on lyhyempiä päiviä tai hyppytunteja. Jos ei onnistu niin teen kotona sitten kun tyttö on illalla nukahtanut.

Nyt meillä on itsenäistä opiskelua ollut pari viikkoa, niin olen vienyt tytön surutta hoitoon osaksi päivää ja tehnyt kotona hommia ja valmistaunut tenttiin. Välillä pidetään sitten arkivapaita tytönkin kanssa jos minulla on "vapaita" päiviä :)

Tottahan se on, että laatuaikaa ei miehen kanssa paljon ole, mutta eipä taitaisi olla sittenkään jos olisi pieni lapsi ja kävisi työssä. No työstä ei kuitenkaan tulisi kotitehtäviä... miehen kanssa on sovittu että pidetään noin kerran kuussa yhteinen laatuaika-ilta, jolloin viedään tyttö isovanhemmille hoitoon :)

Nyt tässä harkitaan, että josko alkaisi toista pian yrittämään kun yritän vuoden päästä valmistua...
 
Kakkonen haaveissa
Hupsis... huomasinpa eksyneeni plussalaisten palstalle :) vaikka mulla ei ole plussasta tietoakaan... no opiskeleva äiti pian 25 vee kuitenkin :D Kuuluisin vissiin tuonne vauvakuumeilijoiden puolelle...
 

Yhteistyössä