Opiskelevan äidin tuet...?

Olen harkinnut koulunpenkille palaamista äitiysloman jälkeen. Tarkoituksena olisi opiskella ammattikorkeakoulussa täyspäiväisesti. Lapseni veisin kunnalliseen päivähoitoon. Perheemme asuu omistusasunnossa ja mieheni käy töissä.

Osaisiko kukaan kertoa mitä/paljonko tukia voi perheemme saada äidin opiskellessa? :wave:
 
Hei Pegue, minä olen samassa tilanteessa kuin sinä. Minun hoitovapaani loppuu elokuussa ja onnekseni pääsin opiskelemaan amk:n =)

Minun työhistoriani on niin vähäinen että minun on tyydyttävä perusopintotukeen, (259,01?/kk+300? opintolainan valtiontakaus). Aikuisopintotukea en voi saada koska minulla ei ole työpaikkaa josta jäädä opintovapaalle ja työkkärin tuen edellyttämästä 10v. työssäoloajasta minulta uupuu vuosi.

Aikuisopintotukea voit saada jos sinulla on työ josta jäät palkattomalle opintovapaalle. Aikaisempaa työssäolo aikaa on oltava vähintään viisi vuotta. (myös vanhempainvapaat ja hoitovapaa lasketaan työajaksi) Tämä tuki riippuu tuloista 500? +?.

Myös työkkäristä voi saada omaehtoista koulutustukea jos sinulla on vähintään 10v. työhistoriaa takana ja ennen tuen saamista olet saanut reilun kaksi kuukautta työttömyyskorvausta. Tämä tuki on työttömyyskorvauksen suuruinen.
On myös olemassa erillaisia apurahoja, mutta niistä en tiedä tarkemmin.

Haitko kevään haussa kouluun? =)
 

Yhteistyössä