Opiskeleva yyhoo töihin, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyhooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyhooo

Vieras
Moikka!

Osaisko joku neuvoa miten käy päivähoitomaksun opiskelevalla yksinhuoltajalla jos menee kesätöihin? Tai on muina loma-aikoina töissä.

Mitä mieltä olette jos lapsi ei pidä päiväkodista ollenkaan kesälomaa.

Entäs toimeentulotuki, jos kesällä tienaan niin että minulle jäisi "ylimääräistä" siis enemmän kuin se perusosa niin lasketaanko se sitten syksyllä tuloksi ja en sitten saa sossusta sitä rahaa.

näin maalaisjärjellä ajateltuna...
sun pitää ilmoittaa päivähoitotoimistoon palkka (kun tiedossa) laskevat sen mukaan sit hoitomaksun..

soskusta sen verran et niinä kuukausina kun sinulle tulee palkka joka menee toimeentulotuen yli niin niiltä kuukausilta et ole oikeutettu. esim jos olet nyt heinäkuun töissä ja palkkatulee elokuussa niin elokuulta et saa tt tukea (jos menee laskennassa tulot yli)

Mä olen opiskeleva yh ja olen manossa toiselle paikkakunnalle kesätöihin. Tytön kotipaikkakunnalla oleva hoitopaikka jää varaukseen ja siitä mun ei kuulemma tarvitse maksaa mitään. Uudesta hoitopaikasta olen varautunut maksamaan n.50e,koska näin eräs laskuri minulle kertoi.
Sähän saat kelalta myös yleistä asumitukea. Kai olet hakenut sitä? Siihen mä teen tarkistuksen sitten kun saan työsopimuksen. Kela päättää maksaako kesän ajalta mitään. Syksyllä sitten sama homma.
Kauhea paperisotahan tuo on,mutta pakko tehdä,että saa työkokemusta.

[QUOTE="Outsa";23066736]Mä olen opiskeleva yh ja olen manossa toiselle paikkakunnalle kesätöihin. Tytön kotipaikkakunnalla oleva hoitopaikka jää varaukseen ja siitä mun ei kuulemma tarvitse maksaa mitään. Uudesta hoitopaikasta olen varautunut maksamaan n.50e,koska näin eräs laskuri minulle kertoi.
Sähän saat kelalta myös yleistä asumitukea. Kai olet hakenut sitä? Siihen mä teen tarkistuksen sitten kun saan työsopimuksen. Kela päättää maksaako kesän ajalta mitään. Syksyllä sitten sama homma.
Kauhea paperisotahan tuo on,mutta pakko tehdä,että saa työkokemusta.[/QUOTE]

Ok. Paperisotaa osasin hieman jo odotellakin. Pitääkö siis asumistukea tarkastettaessa tietää paljon tienaa, vai arvioidaanko se jotenkin? Mieluummin tietty arviois sit yläkanttiin ne tulot jos pystyy ettei joutuis ainakaan takaste maksaa. :o plus miinus nolla taitaa olla vaikka töihin menis, mutta sitä työkokemusta!

Mä olin opiskellessa ainoastaan kesällä töissä (en kuitenkaan koko kesää vaan 5-6 vkoa/kesä) enkä joutunut maksamaan päivähoitomaksua tältäkään ajalta. Tulot olivat niin pienet ja ne "jyvitettiin" koko vuoden tuloihin, siis niin että laskettiin koko vuoden tuloista keskiarvo per kuukausi ja kun se ei ylittänyt minimiä, ei maksua tullut.

Asumistuen kanssa sama juttu, sain koko kesän ajan samaa yleistä asumistukea kuin opiskeluaikanakin.

Ja ei kannata olla koko kesää töissä, se on lapselle ja itselle mahdottoman rankkaa.

Ok. Paperisotaa osasin hieman jo odotellakin. Pitääkö siis asumistukea tarkastettaessa tietää paljon tienaa, vai arvioidaanko se jotenkin? Mieluummin tietty arviois sit yläkanttiin ne tulot jos pystyy ettei joutuis ainakaan takaste maksaa. :o plus miinus nolla taitaa olla vaikka töihin menis, mutta sitä työkokemusta!

Ne vaatii siihen asumistuen tarkistamiseen sen työsopimuksen ja siinähän se sun palkka näkyy. Jos ei näy,niin sun kannattaa sitten toimittaa sinne sun eka palkkakuitti.

Mä aion olla töissä reilu 3kk.Rankkaahan siitä varmasti tulee,mutta jotain on saatava säästöön talvea varten, että tullaan taas toimeen.

Sossussa saavat ottaa tulot huomioon 3 kk taaksepäin, riippuu ihan virkailijasta ottaako huomioon jos ylitys on pieni.
Mä tykkäsin että lapsella on kesäloma, mutta ymmärrän senkin että raha täytyy saada.

Yhteistyössä