Opiskelen sairaanhoitajaksi. En halua, eikä kiinnosta... Mitä minusta sitten tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Alusta alkaen olen inhonnut koko hommaa, olen vain pysynyt kurssilla, koska olen ajatellut työllistymismahiksia ja semmosta. Onko mulla väärä motivaatio? Teoria sinänsä on ihan kiinnostavaa, koska olen teoriaihminen muutenkin, kiva oppia uutta. Mutta se työnteko on melko vastenmielistä. Mitä järkeä tässä on yhtään?

voin sanoa, että ei ole mitään järkeä jatkaa, jos työmotivaatio ei ole kohdillaan. Vaihda hyvissä ajoin koulutuspaikkaa, vaikka sitten sosiaalipuolelle.

Hakeudut sellaisiin töihin mitkä ei ole varsinaista hoitotyötä. Lääketehtaat tarvitsevat konttorirottia, terveyskeskus puhelimeenvastaajia, vaippafirmat ja kondomifirmat markkinointi-ihmisiä jne.

Kaikissa tuommoisissa on hoitsuja.

Höh. Sairaanhoitajahan voi tehdä vaikka minkälaista työtä.

Voi olla niin paljon tai vähän hoidollista kun haluat. Tain niin paljon tai vähän fyysisesti/henkisesti raskasta kun valitset.

Ei ole myöskään pakko hoitaa ketään. Voi olla vaikka Kelassa duunissa, tai lääkefirman edustajana.
Tai sitten jossain silmäklinikalla tai antamassa valohoitoja tai sit jossain lastenkodissa...
Hmm... siksi siis ihmettelen pidätkö yleensäkään mistään työstä, koska tällä jos millä alalla se valinnan vapaus on niin laaja!

-Bee

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Höh. Sairaanhoitajahan voi tehdä vaikka minkälaista työtä.

Voi olla niin paljon tai vähän hoidollista kun haluat. Tain niin palon tai vähän fyysisesti/henkisesti raskasta kun valitset.

Ei ole myöskään pakko hoitaa ketään. Voi olla vaikka Kelassa duunissa, tai lääkefirman edustajana.
Tai sitten jossain silmäklinikalla tai antamassa valohoitoja tai sit jossain lastenkodissa...
Hmm... siksi siis ihmettelen pidätkö yleensäkään mistään työstä, koska tällä jos millä alalla se valinnan vapaus on niin laaja!

-Bee
Mä olen paremmasta päästä kurssillani, siis saan hyviä arvosanoja, eikä opiskelun kanssa ole mitään vaikeuksia. Se on se helppo osa. Työtä myös tykkään tehdä, mutta jotenkin mieli into ja kiinnostus on poissa. Se siinä pitäisi olla, jos hoitaa ihmisiä. Ja tietysti suoritan työni hyvin, kukaan muu ei tästä kärsi kuin minä itse. Mun pitää alkaa tiedustelemaan näistä muista vaihtoehdoista. Ei minulla ole edes pitkään jäljellä. Siksi kai iskee paniikki nyt. :)

Noh, eiköhän jokaiselle hoitajalle oma paikka löydy!

Sehän on varmaa että ihan saat valita työsi, kun sitä työtä on enemmän tarjolla kun tekijöitä.

Onnea kun valmistut pian!
Ja tsemppiä "oman paikkasi" etsimiseen !

-Bee

Hae lääkikseen, niin ei tarvi hoitaa ihmisiä. Ainoastaan tutkia. Koska olet kiinnostunut teoriasta, saat vastinetta sillekin. Palkka on parempi ja arvostus, ainakin yleisesti. Ei välttämättä silti potilaiden kohdalta, jos et ole fiksumpi, kuin keskiverto.

Se ei ainakaan onnistu, että työttömäksi jää sairaanhoitajana, ainakaan isommissa kaupungeissa.. Itse olen kaks kertaa joutunut ilmoittautumaan työttömäksi, toisena kertana kerkesin olla päivän työttömänä ja toisella kerralla soitettiin ilmoittautumisesta 4 tunnin päästä töihin.. Tällää ei ainakaan sh:t ole työttöminä..

Yhteistyössä