Opiskelen lähihoitajaksi ja olen Superin opiskelijajäsen. Kerryttääkö toisen alan osa-aikainen työ työssäoloehtoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lähihoitajaopiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lähihoitajaopiskelija"

Vieras
Teen osa-aikaista työtä aiemmin opiskelulla alalla joka kuukausi. Superin kirjeessä lukee, että työssäoloehtoa voi kerryttää jo opiskeluaikana. Ei vain lue mitään, että pitääkö olla hoitoalaa.

Jotenkin kyllä ajattelisin, että työ kuin työ kun kerran palkkaa saan ja maksaisin siitä kassan maksua.

Toki saan liitosta kaikkein parhaimman vastauksen, mutta eihän sieltä ketään saa kiinni näin joulun aikaan joten ajattelisin kysyä täältä jos jollakin sattuisi olemaan tietoa.

Nii ja se superin jäsenyys ei riitä, pitää kuulua myös työttömyyskassaan.

ps. Tehyssä et maksa ensimmäistä sosiaali- ja terveysalan tutkintoa opiskellessasi tuloistasi kassan jäsenmaksua mutta työssäoloehto karttuu työskennellessäsi. Ja tokihan mikä tahansa työ kartuttaa sitä jos teet 28 kuukauden tarkastelujakson aikana töitä 34 viikkoa (8 kuukautta). Viikottaisen työajan tulee olla vähintään 18 tuntia.

Nii ja se superin jäsenyys ei riitä, pitää kuulua myös työttömyyskassaan.

ps. Tehyssä et maksa ensimmäistä sosiaali- ja terveysalan tutkintoa opiskellessasi tuloistasi kassan jäsenmaksua mutta työssäoloehto karttuu työskennellessäsi. Ja tokihan mikä tahansa työ kartuttaa sitä jos teet 28 kuukauden tarkastelujakson aikana töitä 34 viikkoa (8 kuukautta). Viikottaisen työajan tulee olla vähintään 18 tuntia.

Kyllä mä tiedän tuon, että pitää kuulua myös työttömyyskassaan. Kyllähän mä tuon kassan mainitsin jo aloituksessa. Ei nyt siitä ole kysy kuuluuko siihen vai ei.

Mutta ihan turha ilmoittaa tuota työtä liittoon ja kassaan koska tunteja ei tule 18 viikossa.

Yhteistyössä