Opiskelemaan???

Heips, niin, sanokaapa te kanssasisaret, jotta kannattaako lähteä opiskelemaan tradenomiksi? Mulla on vakkarityö odottamassa, kunhan palailisin hoitovapaalta, mutta opiskelu kiinnoistaisi suunnattomasti ja ennen kaikkea se, että voisin olla vielä nassikan kanssa kotona. Enkä välttämättä haluaisi palata vanhaan työpaikkaan... Tämä opiskelu olisi monimuotoista eli lähipäiviä olisi silloin sun tällöin. Ajattelin olla kotona opiskelun ajan, ettei tarvisi viedä 1v taaperoa vielä hoitoon... Mutta kysymys tosiaan olisi, että kannattaako alkaa opiskella tradenomiksi? Onko tradenomeille töitä? Onko koulutus tarpeellinen? Itselläni on muun alan koulutus, vaikka nyt olenkin kaupallisella alalla... Onpa muuten sekava kirjoitus, mutta kun ajatuksetkin ovat ihan sekavat...
Kiitos jo etukäteen, kun joku viitsii vastata!! :flower:
 
Riippuu varmastikin paljolti siitä missä päin asut ja mistä tulet tulevaisuudessa hakemaan töitä. Entä kun lapsi on kotona, milloin opiskelet? Lapsen nukkuessa? Vai hoitaako kumppani lasta? Itse aloitan opinnot ensi tammikuussa. Takana yksi tutkinto, mutta oman alan töitä ei juurikaan saatavilla ja siksi aloitan opinnot. Itse olen yh, joten lapsi menee hoitoon. Taloudellinen tilanne vähän huolestuttaa, kun olen ennen lasta ollut vuosikausia töissä ja äitiyslomankin sain ihan hyvää päivärahaa. Nyt olen ansiosidonnaisella ja siltäkin pudotus opintotuelle on huima. No nostan lainaa lisäksi. Entiset onkin just maksettu pois... Mutta opiskelu sikäli hyvä ajatus, että päivät lyhyempiä ja helpompi jäädä kotiin, jos lapsi kipeä jne.

Käy vaikka juttelemassa työkkärissä. Itse olen käynyt siellä työvoimaohjaajalla ja ammatinvalinnan psykologilla. Mulle oli hyötyä.
 

Yhteistyössä