Opiskelemaan teksisi mieli..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva opiskelijako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva opiskelijako

Vieras
Varaa ei ole päiväkoulutukseen, etäopiskelu kiinnostaisi. Onko kellään kokemusta? Entä avoimet yliopiston/amk:n opinnot? Onko niistä mitään hyötyä missään? Entä ammattittukinnot? Esim taloushallinto tai sihteerin at. Pelottaa etten tulevaisuudessa saa töitä mistään, edellinen työsopimus päättyi ekan lapsen syntyessä.

Nykyinen koulutus on yo-95 ja tradenomi-02. Vuodesta 2003 ollut kotona lasten kanssa, vanhin 4v, nuorin 4kk.

Tsemppiä työnhakuun. Et varmasti ole ainut tuossa tilanteessa.

Miten ois ylempi amk-tutkinto? En tiedä voiko sitä suorittaa iltaopiskeluna. Amk:n tunnit on aika pitkälti päivisin ainakin täällä Turussa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:
Mä mielisin myös takasin koulunpenkille, mutta kun ei taloudellinen tila anna mahdollisuutta. Poika on nyt 1v

Millaisesta koulutuksesta olisit kiinnostunut? Työpaikan järjestämät kurssit on kans kivoja. Itseopiskelu?

Ite opiskelen iltakoulutuksena jo toista vuotta merkonomiks ja kaikista paras vaihtoehto minulle, mitä nyt enemmin joutuu itse opiskelemaan tunneilla ei anneta ku perusjutut ja ohjeet. Mutta paremmin oppii..

yliopistoissa voi suorittaa perusopintoja kokonaisuudessaan netin kautta (25 op), laittaa siellä kotona nyt vaan hakusanaksi avoin yliopisto virtuaaliopinnot. On hyötyä koska on hyväksiluettavissa tutkintoja suorittaessa ja voi tuolloin samalla käydä sitten päivätyössä/olla kotona edelleen. Ja katsoohan se työnantaja että on aktiivisuutta muuallakin kuin leikkikentällä. ÄLÄKÄ ILMOITA MINNEKÄÄN OPISKELEVASI, siitä on vaan haittaa, etkä opintotukeen ole avoimessa oikeutettukaan, kun se ei valmenna tutkintoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tsemppiä työnhakuun. Et varmasti ole ainut tuossa tilanteessa.

Miten ois ylempi amk-tutkinto? En tiedä voiko sitä suorittaa iltaopiskeluna. Amk:n tunnit on aika pitkälti päivisin ainakin täällä Turussa.

Eiköhän koulutukseen pääsylle ole työkokemusvaade.....

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
hae oppisopimuspaikkaa vaikka jostain tilitoimistosta tai jostain.. ja lue taloushallinnon merkonomiksi

Tää on hauska... Ap:han on jo tradenomi, ni tuskin on järkeä (tai edes mahdollista) opiskella merkonomiksi... Ap:lle tsemppiä työnhakuun! Avoimen amk:n kurssista voisi olla ainakin se hyöty, ett palauttelis työasioita mieleen, ikäänkuin valmennuskurssi takas töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva opiskelijako:
Varaa ei ole päiväkoulutukseen, etäopiskelu kiinnostaisi. Onko kellään kokemusta? Entä avoimet yliopiston/amk:n opinnot? Onko niistä mitään hyötyä missään? Entä ammattittukinnot? Esim taloushallinto tai sihteerin at. Pelottaa etten tulevaisuudessa saa töitä mistään, edellinen työsopimus päättyi ekan lapsen syntyessä.

Nykyinen koulutus on yo-95 ja tradenomi-02. Vuodesta 2003 ollut kotona lasten kanssa, vanhin 4v, nuorin 4kk.

Mun äiti opiskeli "etäisesti".

Yhteistyössä