opintotuki

Joo ei oteta. Opiskelijoilla ei ole lapsia. :kieh:

Saahan sitä sitten hakea opiskelijan asumislisän sijaan hiukan korkeampaa yleistä asumistukea, jos muuten täyttää ehdot. Siinä on se "lisäraha", mitä lapsekas opiskelija saa verrattuna lapsettomaan luokkakaveriinsa.
 
ansku
Kusisimmassa tilanteessa on perheellinen ammatiton aikuisopiskelija. Olen nimittäin tähän asti ollut pelkkä kotiäiti enkä ole ollut viittä vuotta työelämässäkään. En saa senttiäkään mistään, vaikka kuljen koulussa 100 kilomertin päässä 2 kertaa viikossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Kusisimmassa tilanteessa on perheellinen ammatiton aikuisopiskelija. Olen nimittäin tähän asti ollut pelkkä kotiäiti enkä ole ollut viittä vuotta työelämässäkään. En saa senttiäkään mistään, vaikka kuljen koulussa 100 kilomertin päässä 2 kertaa viikossa.
:eek: järkkyä. Mitkä olikaan ehdot että saa "aikuisopintotukea"? vai mikä sen tuen nimi nyt onkaan.
 
Vanilja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Kusisimmassa tilanteessa on perheellinen ammatiton aikuisopiskelija. Olen nimittäin tähän asti ollut pelkkä kotiäiti enkä ole ollut viittä vuotta työelämässäkään. En saa senttiäkään mistään, vaikka kuljen koulussa 100 kilomertin päässä 2 kertaa viikossa.
:eek: järkkyä. Mitkä olikaan ehdot että saa "aikuisopintotukea"? vai mikä sen tuen nimi nyt onkaan.
Pitää olla opintovapaalla työpaikalta ja kirjoilla koulutuslaitoksessa.
 
siis menen aikuispuolelle opiskeleen kyllä..mutta se ei ole mikään työkkärin tms juttu josta vois saada täyttä päivärahaa.työkkäriä en koskaan ole saanut enkä ole ollut työelämässä kuin pieniä pätkiä tuurailemassa.
 
ansku
Yhteiskunta ei tue mitenkään meitä "luuseriäitejä". Onko yhteiskunnalle järkevämpää, jos emme koskaan edes yritä työmarkkinoille? Ilmeisesti. Tässä tekisi mieli uhota ja lopettaa koulu ja elää sossun tuella seuraavat 30 vuotta...mutta en minä siltikään...
 

Yhteistyössä