Opintotuki+työ, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Elikkäs, mites mun kannattais toimia. Olen vakityössä ja olen myös saanut yliopistopaikan, jossa aloitan opiskelut. Ajatuksena on tehdä osa-aikatyötä, mutta tulorajat paukkuu silti. Olen ajatellut olla hakematta opintotukea vielä, kun en sitä tarvi. ja hakea sitä vasta keväällä, kun jään opintovapaalle. Voiko näin toimia, vai pitääkö hakea nyt jo se päätös?? Kiitos kaunis :)

[QUOTE="opiskelija";24229845]Elikkäs, mites mun kannattais toimia. Olen vakityössä ja olen myös saanut yliopistopaikan, jossa aloitan opiskelut. Ajatuksena on tehdä osa-aikatyötä, mutta tulorajat paukkuu silti. Olen ajatellut olla hakematta opintotukea vielä, kun en sitä tarvi. ja hakea sitä vasta keväällä, kun jään opintovapaalle. Voiko näin toimia, vai pitääkö hakea nyt jo se päätös?? Kiitos kaunis :)[/QUOTE]

Juuri noin minä tekisin, jos tosiaan olet varma että menee yli tulorajan. Lasketaanko se tuloraja muuten nykyään koko vuodelle, eikä kuukausittain?

[QUOTE="vieras";24229941]Juuri noin minä tekisin, jos tosiaan olet varma että menee yli tulorajan. Lasketaanko se tuloraja muuten nykyään koko vuodelle, eikä kuukausittain?[/QUOTE]

Vuodelle tietenkin lasketaan.

[QUOTE="vieras";24230005]Vuodelle tietenkin lasketaan.[/QUOTE]

Niinhän se on kaikkein järkevintä ja reiluinta. Aiemmin tosiaan vaan oli niin, että ainoastaan tuensaanti kuukausilla oli tuloraja jota ei saanut ylittää.

Yhteistyössä