Opintotuen maksupäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
syyskuulla tulee elokuun ja syyskuun tuki jos koulu alkaa 12 pv

näin ajattelinkin.
entä tuo maksupäivä?
onko se kuun ensimmäinen kuten asumistuki vai loppukuu kuten lapsilisä vai jotain siltäväliltä?

entä mitenköhän mahtaa olla, kun koulut alkaa jo 10.pvä?? Maksetaankohan silti 4.pvä vaiko syyskuussa sitten kummatkin

toisen vuoden opiskelija siis olen, ekan vuoden opiskelijoille nyt ei ainakaan taida tulla vielä

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Jos olette täysi-ikäisiä ja teillä on verkkopankkitunnukset voitte itse seurata Kelan sivuilta teitä koskevia päätöksiä ja maksupäiviä.

opiskelunsa aloittavan tyttären asioita pohdin nyt jo.
käynkin hakemassa hänelle nuo verkkopankkitunnukset ennen koulun alkua niin voi netin kautta hoitaa ka seurata omia asioitaan

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos koulu alkaa 24.8, tuleeko silloin elokuulta mitään tukea?

Ei tule. Syyskuussa tulee sitten syyskuun tuki. Itselläni myös näin.

Hmm. Tästä tuli nyt kahdenlaista informaatiota. Miksiköhän sitten tuolla toisella luki että maksettaisi myös elokuulta?

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Entä jos koulu alkaa 24.8, tuleeko silloin elokuulta mitään tukea?

Ei tule. Syyskuussa tulee sitten syyskuun tuki. Itselläni myös näin.

Hmm. Tästä tuli nyt kahdenlaista informaatiota. Miksiköhän sitten tuolla toisella luki että maksettaisi myös elokuulta?

Minulla on kolme opiskeluvuotta takana enkä ole elokuulta saanut tukea. Eka vuonna opinnot alkoi syyskuussa, mutta toisena ja kolmentena vuonna elokuussa. Tuki on tullut vasta syyskuussa.

onpa jännä,että toisilla tulee syyskuun tuen yhteydessä ja toisille elokuussa.
kukua nyt kelan päätöksiä ymmärtäisikään

Mun mielestä on jännempää, että toiset saavat tuen elokuulta ja toiset eivät, vaikka molemmat aloittavat koulunsa 24.8. :/

Se maksetaanko elo- vai syyskuussa riippuu siitä, moneltako kuukaudelta tuki maksetaan, eli saako elokuusta koko kuun vai puolen kuun tuen. Se, että saako koko- vai puolen kuun tuen, taas riippuu siitä millä linjalla opiskelee - koko kuun tuen elokuulta voi saada vain tietyillä linjoilla, ei koskaan lukiossa. (Nämä lasketaan jokaiselle linjalle erikseen riippuen opiskelupäivien määrästä, EI suoraan riippuen opiskelun ALKUpäivästä.)

Simppelisti: puolen kuun tuki maksetaan seuraavan kuun tuen kanssa. Koko kuun tuki maksetaan elokuun alussa.

Mun mielestä on jännempää, että toiset saavat tuen elokuulta ja toiset eivät, vaikka molemmat aloittavat koulunsa 24.8. :/

no mut onhan tuo nyt outoa jos kuuden päivän opiskelusta saa koko kuun tuen elokuussa.

no mut onhan tuo nyt outoa jos kuuden päivän opiskelusta saa koko kuun tuen elokuussa.

No on sekin. Itse toivoisin saavani sen neljäsosan elokuun tuesta, kun kouluni alkaa 24.8. En voi olla koko elokuuta töissä, vain ainoastaan 3/4 osaa kuusta, joten... Mitään en kuitenkaan saa.

Mitäköhän meinaa, kun mulla lukee näin:

Edellinen maksu
Ei edellistä maksua tai viimeisimmästä maksusta on kulunut yli 2 kuukautta, ks. Maksut.

Seuraava maksu
Seuraavaa maksua ei voida näyttää, ota tarvittaessa yhteys opintotuen vastuuyksikköön

Myönnetty 01.09.2008 - 31.05.2011
Lukuvuosittainen tukiaika on 16.08. - 31.05.

siis ne jotka saa elokuun tuen syyskuussa, tuleeko niille syyskuun tuki syyskuussa vai lokakuussa? :D onpa hankalaa.
itse oon ainaki ihan kusessa tämmösen systeemin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris:
siis ne jotka saa elokuun tuen syyskuussa, tuleeko niille syyskuun tuki syyskuussa vai lokakuussa? :D onpa hankalaa.
itse oon ainaki ihan kusessa tämmösen systeemin takia.

syyskuun tuki tulee syyskuussa,ja syyskuun tuen yhteydessä 4.9 tulee myös elokuun tuki.
meillä tyttö aloitti 12.8 opiskelut ja saa puolenkuun tuen elokuulta + syyskuun tuen 4.9

miehellä alkoi koulu 5.8 ja on muuntokoulutuksessa pasolla sähkömieheksi ja eilen maksettiin koko elokuun opintotuki...ihmettelin tätä ite kanssa, koskaan ei oo miulle tai miehelle tullut elokuulta kuin puolen kuun opintotuki joka maksetaan syyskuussa

Yhteistyössä