Opintolainasta?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten ihmeessä se ei näy vieläkään tilillä, vaikka ensimmäinen nostopäivä on 1.8.2009? Perjantaiksi jo vähän odottelin tilille, mutta kyllähän sen nyt pitäisi jo tilillä näkyä? :O

Tänään oli minulle tullut jo.. eli tilillä näkyy..

viimeksi kun opintolaina tuli, olikohan se huhti- toukokuussa? Niin silloin näkyi vasta nostopäivästä seuraavan pankkipäivän iltana.. Eli ihan rauhassa kannattaa odotella sinne klo 16 saakka ja sitten pohtia jos ei vieläkään näy..

Olethan muistanut hakea opintolainaa uudestaan? Joka lukuvuosi täytyy hakea uudestaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Tänään oli minulle tullut jo.. eli tilillä näkyy..

viimeksi kun opintolaina tuli, olikohan se huhti- toukokuussa? Niin silloin näkyi vasta nostopäivästä seuraavan pankkipäivän iltana.. Eli ihan rauhassa kannattaa odotella sinne klo 16 saakka ja sitten pohtia jos ei vieläkään näy..

Olethan muistanut hakea opintolainaa uudestaan? Joka lukuvuosi täytyy hakea uudestaan :)

Eiku soitin kelaan, niin ne sanoi ettei sitä tarvii hakea uudestaan ja sain sieltä vielä viime viikolla kirjeenkin missä oli, että eka nostopäivä 1.8.2009. Toivottavasti se nyt sitten tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
hei miten se opintolaina tulee? jotenkin yhtenä klönttinä, vai kuukausittain?

Riippuu miten sen haluaa, tai joko sitä saa sen jonkun köntti summan kuussa tai esim. mulla on niin, että pystyn tekemään aina kun itse haluun niin osanoston, jolloin voin nostaa vaikka 20e kuussa tai esim. nytkin pystyisin nostamaan elo- syys- ja lokakuun opintolainan kokonaan. Olipa vaikeasti selitetty :D

Mulle ainakin sanottiin pankista kun ihmettelin kerran samaa, et kelasta ei tarvi sitä anoa, mutta pankista kylläkin. Eli siellä on joku sellainen päivitä takaus (ei se nyt sellainen ole mutta jotain vastaavaa tarkoittaa) minkä täytyy anoa et pankki saa uudestaan kelasta ne tiedot ja sen jälkeen sen voi nostaa ihan normaalisti. En sitten tiedä onko systeemi eri jos joka kuukausi säännöllisesti nostaa, mä oon vaan pari kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle ainakin sanottiin pankista kun ihmettelin kerran samaa, et kelasta ei tarvi sitä anoa, mutta pankista kylläkin. Eli siellä on joku sellainen päivitä takaus (ei se nyt sellainen ole mutta jotain vastaavaa tarkoittaa) minkä täytyy anoa et pankki saa uudestaan kelasta ne tiedot ja sen jälkeen sen voi nostaa ihan normaalisti. En sitten tiedä onko systeemi eri jos joka kuukausi säännöllisesti nostaa, mä oon vaan pari kertaa.

Eli mun vissiin kannattais sit ollaa pankkiin yhteydessä...

Yhteistyössä