Opintolainan takaisinmaksusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mites opintolainan takaisinmaksu on. Mun pitää alaka maksamaan sitä nyt tammikuussa. Meillä on muitakin lainoja nyt päällä (asuntolaina, autolainaa on vielä 3v, miehellä opintolainaa kesäkuuhun asti ). Haluaisin alkaa maksamaan opintolainaa pois vasta kesän jälkeen, jolloin miehen opintolaina on jo maksettu. Miksi pankki vaatii maksun aloittamista jo nyt? Ja tammikuussa tulee siis tasan 2v siitä kun opinnot lopetin, jolloin he siis alkavat kysellä maksuja. Eikö olisi kaikkien etujen mukaista, että voisin aloittaa maksamisen vasta myöhemmin. Tiukka tilanne kun meillä on muutenkin. Miten teillä onnistunut?

Jos oot kotihoidontuella, niin varmaan saat pankin kanssa sovittua, että aloitat maksamisen vasta kesän jälkeen. Mä oon ainakin saanut siirrettyä. Nyt maksan 60?/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla on vielä n. 5000. Maksan 60?/kk + korot puolivuosittain. Kun palaan töihin, niin yritän sitten maksaa jonkin verran enemmän kuussa.

Tarkistin, niin ei ookaan enää kuin 4390?. Tällä vauhdilla olen maksanut lainan joskus vuonna 2015.

Mulla maksusuunnitelma on niin että menee aina toukokuun ja joulukuun 15 päivä tietyt summat. Ajattelin kyllä jotenkin muuttaa sitä systeemiä...tai avata tilin opintolainan maksua varten erikseen..mille siis siirrän aina summan/ kk ja menee sitten 5 ja 12 kuukausi maksuun

Yhteistyössä