Opintoihin kuuluva harjoittelu ja laskettu aika - koska pakko jäädä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Tiedättekö, onko jotain lakia, joka määrää, milloin minun on jäätävä pois opintoihin kuuluvasta työharjoittelusta? Siis kun äitiyslomahan on kai pakko aloittaa tietyn aikaa ennen LA:ta, mutta mites jos on opintoihin kuuluva työharjoittelu menossa?

Jos esim. työharjoittelu loppuisi 30.6. ja laskettu aikani olisi 11.7., voisinko suorittaa ko. harjoittelun loppuun, vai olisiko minun pakko jäädä jo aiemmin kotiin (olettaen että kunto hyvä)? Äitiyslomalle en siis jäisi ko. työpaikasta, vaan olen opiskelija ja työharjoittelu tosiaan vain sen 3 kk.

Viime raskaus meni ongelmitta ja viikon yli LA:sta, ja olisin varmasti pystynyt olemaan töissä lähes loppuun asti.

Kyllä sä mun mielestä saat olla, kukas sen vois estää?

Mutta pakko sanoo, että mullakin eka raskaus oli tosi helppo ja vaivaton..mutta tässä toisessa vaivoja on edellisenkin edestä :whistle: ei toki kaikilla mee niin :)

ei kai se mikään pakko o äitiyslomaa alottaa tiettynä pvänä vai??mun äippä ku odotti mun pikkuveljeä ni oli töis viel edellisen pvän ja muuttoaki tehtii ja seuraavan pvän synty =)

Lomalle täytyy jäädä kuukautta ennen la:ta mutta voit toki jatkaa opiskelua/harjoittelua senkin jälkeen.Eihän esim. Kela voi määrätä mitä teet äitiyslomalla - tukimuotosi vaan vaihtuu opintotuesta äitiysrahaan.

No niin minäkin, mutta SAAKO olla vai potkiiko ne työpaikalta mut jo aiemmin pois jonkun lakien takia? Siis JOS sattuisin tulemaan raskaaksi jo ensi kuussa. Pohdin siis, jättääkö ehkäisy pois nyt vaiko myöhemmin. Erinäisistä muista syistä olisi onnenpotku jos tärppäisi aiemmin mieluummin kuin myöhemmin. Tietenkään sitä ei koskaan tiedä, voi olla että menee aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja - - :