Opinto-ohjaaja hetken paikalla. Kysy mitä vain!

• Viestiketjun aloittaja opo
  • Ensimmäinen viesti
opo
[QUOTE="vieras";28982312]Moi! Voisiko 54-vuotiaana vielä alkaa opiskelemaan jotain? Jos, niin mitä? Nykyinen työ ryydyttää välillä ;)[/QUOTE]

Voi ilman muuta! Minkälainen koulutus sinulla on pohjalla?

opo
[QUOTE="Vieras";28982322]Hei. Minulla on ennestään kandidaatintutkinto venäjän kielessä ja kulttuurissa. Mitä opiskella seuraavaksi? Mikä olisi hyvä yhdistelmä?[/QUOTE]

Vaihtoehtojahan on vaikka millä mitalla. Jos tyypillisimmät opettaja-, kääntäjä-, tulkkivaihtoehdot eivät tunnu omalta, niin lähde opiskelemaan vaikka kauppatieteitä vai valtioitieteitä. Itsensähän voi löytää vaikka toimittajantyöstä.

Onko sun työ kivaa? Ja miltä työkuviot näyttää? Saan opinto-ohjaajan ykkösvaihtoehdoksi kaikissa ammatinvalintatesteissä ja olen alkanut harkita vakavasti, sillä nykyisen (vielä hieman keskeneräisen) tutkinnon pohjalta ei töitä ole niin kovin helppoa löytää.

4444
olen merkonomi mutta tällä tutkinnolla ei tällä hetkellä oikein työllisty. Lisäksi minusta tuntuu etten enää ole kiinnostunut kyseisestä alasta.

Minua kiinnostaa paljon terveyteen liittyvät asiat(verta en kuitenkaan kestä isossa määrin, pyörryn veren näkemisestä) ja pienten lasten seura ja hoitaminen on mukavaa. Kuulostaa varmaan hassulta mutta mielestäni mukavaa puuhaa on juuri se perus lastenhoito pukeminen, syöttäminen, vaipavaihto, nukuttaminen, ulkoilu jne.

Mihin mun kannattaa hakea opiskelemaan? olen 30v.
Lisäksi vielä en ole koskaan oikein missään koulussa pärjännyt hyvin. mulla on aina ollut tosi vaikeaa esim matematiikassa. luin mitä esim lähihoitajan soveltuvuuskoe sisältää ja epäilen etten siitä läpäisisi. Kiitos etukäteen.

Yhteistyössä