Opettajan työ ja hoidot

Heippa!

Onko paikalla opettajia, jotka on lapsettomuushoidoissa? Miten hoidatte lääkärikäynnit, kun nehän on kouluaikana? Itse olen ryhtymässä luokanopettajan sijaiseksi, ja keväällä pitäisi aloittaa IVF-hoidot. Mietin, että mitenköhän ihmeessä pystyy venymään hoitoihin, kun sijaisena varsinkaan ei kauheasti viitsisi olla poissa... Mietin jopa, että pitäisikö jättää työ ottamatta vastaan tämän takia. Kokemuksia?
 
Moikka!
Pomppaan tuolta lahjasoluhoitopinosta kun näinkin läheltä liippaavan aiheen bongasin.
Chidi, mulla on lähes sama tilanne kuin sinulla. Noiden lääkärikäyntijärjestelyjen lisäksi mietin kamalasti omaa jaksamista. Olen itse sen verran tunnollinen, että ihan taatusti suhteettomankin suuren stressin itselleni tästä kehittelen.
Rehtorin vaitiolovelvollisuuskaan ei tässä tilanteessa juuri auta, vaikka itselläni kynnys puhua asiasta suoraan ei kovin korkea olekaan.
Paljon tsempityksiä, kerrohan miten tilanne etenee!!
terv. Tinulinen
 
Kiva, että löytyy kohtalontovereita! Jaksamista olen minäkin miettinyt, opettajanakin sen verran tuore vasta, että työ yksistään tulee luultavasti olemaan melko rankkaa. Siihen sitten hoidot päälle ja kaikki hormonimylläkät... Tosin ei se työpaikkakaan vielä ihan varma ole, etukäteen vaan stressailen. :)

Pystyvätköhän julkisella yhtään joustamaan noissa ajoissa - jos esim. olisi mahdollista saada mahd. myöhäisiä aikoja, jos vaikka jonain päivänä koulu loppuisi aiemmin? Vaitiolovelvollisuus ei tosiaan kauheasti lohduta ja riippuu varmaan vähän reksistä kelle viitsii suoraan kertoa ja kuka mitenkin suhtautuu. Sijaisena on vaan jotenkin vähän varpaillaan - kun kerran palkataan paikkaamaan jotain muuta, niin jotenkin tuntuu, ettei itselle pitäisi joutua ottamaan paikkaajaa...

Tätä kun miettii, niin rupeaa ärsyttämään taas tuo julkisen puolen touhu. Pari vuotta jo hoidoissa ja pari vaivaista inssiä saatu sinä aikana aikaiseksi. Aikaisemmin ei olisi ollut mitään ongelmia IVF:n kanssa työ- (tai oikeastaan opiskelu-) järjestelyiden kannalta, mutta sitten kun sinne vihdoinkin päästään, niin mahdollisimman huonoon aikaan. Lähettivät vielä kirjeenkin, että elämäntilanteen pitäisi olla rauhallinen jne. hoidon aikana. Mutta kun eihän sitä ajankohtaa voi itse päättää! Pakko kai mennä silloin, kun vihdoinkin tilaisuus tarjotaan!

No joo, sori avautuminen.

Täytyy ajatella positiivisesti - ehkä me plussataankin luomuna jo ennen hoitoja, niin ei tarvitse tätäkään stressata!! :) Kyllä asiat varmaan jotenkin järjestyy. Ei viitsisi työtäkään hylätä tämän takia, kun kuitenkin arvokasta työkokemusta (ja rahaa ;) ) tarjolla.

Missä vaiheessa teillä on hoidot? Kovasti tsemppiä sinnekin päin, päivitellään kuulumisia!
 
Olin opettajan sijaisena ja kävin lapsettomuushoidoissa. Hyvin onnistui kun avustajat, ja joskus jopa rehtori piti tuntejani. En kertonut syytä lääkärissä käynneistäni rehtorille. Työ oli hyvää terapiaa hoitojen aikana. (Meillä on nyt 9kk poika, joka sai alkunsa inseminaatiolla. Lapsettomuuden syytä ei tiedetä, ehkä joku ongelma ovulaatiossa.)
 
Moi!
Niin samassa tilanteessa! Menen verikokeeseen maanantaina, 4.10, ja joudun ilmoittamaan ryhmälle, että tulette kouluun tuntia myöhemmin, kukaan ei minun takiani rupea sijaisia järjestelemään tunniksi. Annan sitten lisää kotiläksyjä (ei ne niitä tee kumminkaan, amislaisia kun ovat). Erityisesti viime talven ICSI oli aikamoinen ongelma, kun piti ilmoittaa esimiehelle, että nyt saattaa ehkä tulla sairaslomaa, tai sitten ei, ja että sitten ehkä olen poissa ma-to, mutta ehkä se onkin ti-pe, ja se selviää suurin piirtein tiistaina aamulla... Uh! Syitähän ei tarvitse kertoa, mutta kieltämättä verrattuna joihinkin muihin töihin, vastuu oppilaista ja opsista tuo vielä "ihanan" lisämausteen koko ruljanssiin. Mutta, pidetään vaan puoliamme, mehän mennään lekuriin silloin kuin kutsutaan/ määrätään, emme voi itse valita aikoja. Ja husissa ei todellakaan voi, kaikki hoidot tehdään aamupäivisin. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä