Opettajalle ja pk:n tädeille jotain lahjaa... ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Haluaisin jotain viedä, mutta aivot lyö tyhjää. Jotain kuluvaa mielellään, ei mitään koriste-esineitä tms. nurkkiin pyörimään. Kukat ei oikein innosta. Löytyykö hyviä ideoita, mitä muut olette antamassa jotka aiotte jotain viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja Meeilä;29953133:
Me tehtiin ite makeisia viime vuonna ja lapset teki kortin päiväkotiin.
Koulussa kerättiin yhteislahjaan rahat niin ope saa jonkun lahjakortin tms.

Lahjakortti olisikin ollut hyvä idea, mutta enää ei ehdi toteuttaa. Täytyy ensi keväänä muistaa. :)

Jouluna vietiin kerhonohjaajalle itse maustettuja pähkinöitä (pekaanipähkinät, tilkka öljyä, siirappia ja kardemummaa ja hetki pannulla). Nyt ajattelin koota pikkuleipäainekset kerroksittain pieneen koristeltuun lasipurkkiin ja mukaan ohje (lisää 75g rasvaa, vatkaa, muotoile palloiksi, paista 10min. 175 asteessa). Tykkään antaa kuluvaa mutta myös säilyvää, kun jos sille mun tuomiselle ei ole silloin tarvetta/syöjää niin ei joudu heti roskiin. Moni tuntuu vievän suklaata ja/tai kahvia, siksi en valinnut niitä.

Leivonnainen, suklaata, itse kasvatettu taimi (esim. basilika, tosin ei taida enää ehtiä), lahjakortti esim. kahvilaan (5euroa riittää hyvin), mansikoita. Tällaisia olen mm. itse saanut ja pitänyt kovin :)

Itse kasvatettu yrtti tai chili olisikin ollut kiva, mutta ei ehdi enää. Niitä ei varmaan valmiina myydä missään kivoissa ruukuissa... kaupan vihannesosastolta muovikääreessä on vähän persoonaton lahja. :D

Jotain kuluvaa haluan sen olevan, suklaa voisi olla varasuunnitelma jos en muuta keksi. Etsin nyt Sitä Oikeaa Ideaa.

[QUOTE="Lissu";29953282]Itse kasvatettu yrtti tai chili olisikin ollut kiva, mutta ei ehdi enää. Niitä ei varmaan valmiina myydä missään kivoissa ruukuissa... kaupan vihannesosastolta muovikääreessä on vähän persoonaton lahja. :D

Jotain kuluvaa haluan sen olevan, suklaa voisi olla varasuunnitelma jos en muuta keksi. Etsin nyt Sitä Oikeaa Ideaa.[/QUOTE]

Mä ostin kivan ruukun tuolle erikseen muutamalla eurolla. :)

Mä pakkasin tarhatädeille jalkavoiteet, kynsiviilat ja kesäiset kynsilakat pakettiin. Ajattelin, että kuluisi pois helposti eikä jäisi mitään nurkkiin pyörimään. Oli kivan kesäinen paketti ????

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Alkoholi on musta aina huono vaihtoehto. Ensinnäkin, se lahjahan on siltä lapselta tavallaan, joten aika kornia että joku nappula vie tädeille viiniä. Toisekseen, koskaan ei tiedä vaikka se pullo aiheuttaisi jotain isompaakin ongelmaa.

Mä pysyn perinteisessä kukkasessa. Käyn perjantaina hakemassa jonkun kimpun ja lauantaina tyttö saa antaa sen ja tekemänsä kortin opettajalle. Jouluna annettiin kynttilä ja servettejä ja muistaakseni suklaata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesävarpaat;29953778:
Mä pakkasin tarhatädeille jalkavoiteet, kynsiviilat ja kesäiset kynsilakat pakettiin. Ajattelin, että kuluisi pois helposti eikä jäisi mitään nurkkiin pyörimään. Oli kivan kesäinen paketti ????

Tässäkin muuten tosi kiva idea! :)

Me haettiin pk:n hoitajille leffaliput (2/hoitaja jotta voivat ottaa halutessaan siippansa mukaan) ja kaveriksi lapsen askartelemat kortit.

Ajattelin että jos en keksi mitään niin sanallinen kiitos riittää, mutta sittemmin nuo leffaliput tuli mieleen hoitajien kanssa kerran jutellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ympyrää;29953924:
Me haettiin pk:n hoitajille leffaliput (2/hoitaja jotta voivat ottaa halutessaan siippansa mukaan) ja kaveriksi lapsen askartelemat kortit.

Ajattelin että jos en keksi mitään niin sanallinen kiitos riittää, mutta sittemmin nuo leffaliput tuli mieleen hoitajien kanssa kerran jutellessa.

Täytyy kohta alkaa koota listaa, niin on tulevienkin vuosien lahjat mietittyinä. :D

Mä vein eskariopeille pienet kuoharipullot ja vaahtokarkkeja nyt kun meidän perheen päiväkotiarki loppuu. Mun mielestä lahja on koko perheeltä, ei pelkästään lapselta, joten pidin tuollaista lahjaa ihan ok, tarkistin etteivät opet ole absolutisteja. Koko henkilökunnalle vein kuivakakun kahvipöytään.

Itse ltona pidän ihan kivana lahjana käsirasvaa, jotain pientä korua tms. josta on iloa ja muistaa lapsen. Omatekoinen kortti on myös ihan hyvä, ei tarvitse sen suurempaa olla. Kiitos sanottuna useammin kuin kerran vuodessa lämmittää aina ja sen osaavat mamut sanoa useammin kuin kantasuomalaiset!

Tänä keväänä vietiin päikkäriin jokaiselle henkilökunnan jäsenelle laadukasta aurinkorasvaa. Minusta hyvä idea, voivat käyttää vaikka töissä. Talvella olen vastaavasti vienyt lapasia. Olen myös itse virkannut pieniä käsitöitä. Kukkia tietty, opelle kahvimukia, leivoksia jokaiselle omat tai kaikille yhteinen. 11 vuotta päivähoidon asiakkaana ja jo 7 kouluvuottakin takana - kaikkea on yritetty keksiä. Vuosi sitten oli ihanaa antaa luokan perheiden kesken kerätty kylpylälahjakortti maailman parhaalle kutosluokan opelle. Ope oli oikeasti kovin otettu. Tuli niin hyvä mieli!

vein yksi kerta hauskan kärpäslätkän,timanttikoristeisen huulipunamustekynän, huulipunakuosisen nenäliinapketin ja vihon. tavraat kaikki paitsi lätkä sellofaaniin ja ja sellofaanipussi lätkään kiinni. just tänään vietiin viilentävät kasvopuhdistuspyyhe pakkaus+kasvorasva paketiti niin yks hoitaja totesi että lätkä vieläkin tallessa ja just oli kuulemma sitä tarvinnut =) siitä on jotain 3v kun se on annettu =)

Mä ostin käsintehtyä suklaata ja hyvää teetä ja pakkasin kauniisti opettajille. Tarhaan viedään Mauri Kunnaksen kirja ja joka opelle orvokki nätisti paketoituna.

On tullut vietyä maustekahveja, jalkavoiteita, saunahunajaa, kasvonaamioita, hyytelöä/hilloa, kukkia ja joskus joku leivoksen mallinen kauppakassi. Yleensä koitan keksiä jotain minkä saa helpolla hävitettyä...

Yhteistyössä