Opettaja tempaa kirjasi -tilanne, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Asun entisessä itäblokin maassa ja opiskelen sen kieltä. Kahdella viime tunnilla opettaja (nainen) on tempaissut _minun_ kirjani. Tai ei nyt ihan, sillä viime kerralla lösähdin opintomateriaalini päälle heti, kun kuulin opettajan "alustavat sanat" tyyliin "Liisa, minä otan kirjasi, kun sinä olet jo tehnyt nämä tehtävät. - Minulta ei ole koskaan aiemmin missään suomalaisessa oppilaitoksessa tempaistu omaa kirjaani pois tuosta vain. - Mikä olisi hyvä näpäytys englanniksi, jonka voisin sanoa, että tuo pelleily loppuisi?

Asun entisessä itäblokin maassa ja opiskelen sen kieltä. Kahdella viime tunnilla opettaja (nainen) on tempaissut _minun_ kirjani. Tai ei nyt ihan, sillä viime kerralla lösähdin opintomateriaalini päälle heti, kun kuulin opettajan "alustavat sanat" tyyliin "Liisa, minä otan kirjasi, kun sinä olet jo tehnyt nämä tehtävät. - Minulta ei ole koskaan aiemmin missään suomalaisessa oppilaitoksessa tempaistu omaa kirjaani pois tuosta vain. - Mikä olisi hyvä näpäytys englanniksi, jonka voisin sanoa, että tuo pelleily loppuisi?

Mikä maa? Mitä opiskelet?

Saa ehdottaa myös suomeksi, voin itse päättää, millä kielellä sanon, mutta haluaisin jotakin niin nasevaa, että saisin jatkossa opiskella rauhassa. Ei meillä Suomessa ole tällaista eikä kuulu länsimaiseen kulttuuriin. (ap.)

Hei älä ny ole SUOMALAINEN jäärä! "Minun kirjaahan et ota, ITE maksoin!!"
Hei maassa maan tavalla!

Mä en tiedä näistä entisen itäblokin maista, millaisia tavat on olleet. Ainakin sitä tämä opettaja on ällistellyt, ettei oppilaita (siis lapsia) saa enää fyysisesti mitenkään kurittaa, mutta sitä hän ei tunnut käsittävän, ettei omia lapsia saa lyödä! - Tämän kun kuulin, en kyllä osannut sanoa mitään. - Mutta ei tosiaan mitään "maassa maan tavalla" -meininkiä. Nyt pitää vähän valistaa ja kertoa länsimaiden mentaliteetista. (ap.)

Hands off, this is mine. I will show the book later if needed, okey ?
Onhan mahdollista että opettaja haluaisi tarkistaa oletko tehnyt tehtävän oikein mutta ei osaa esittää asiaa sievästi.

Yhteistyössä