Opettaja kiusaa lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Tiedän, että tämä aihe on tabu ja tulen saamaan niin paljon peetä niskaani kuin ikinä, mutta oon avun tarpeessa. Lapseni opettaja otti jo viime vuonna lapseni silmätikuksi. Kaikesta mitä hän tekee tai on tekemättä, hän saa negatiivista palautetta. Pienimmästäkin rikkeestä joutui rehtorin puhutteluun ja mulle on suoranaisesti valehdeltu lapseni tekemisistä (opettaja kertoi lapseni tuhonneen koulun omaisuutta, kävin kuvaamassa ko. omaisuuden, jossa ei näkynyt mitään tuhoja, opettaja ei esittänyt mitään todisteita sanoilleen).
Opettaja mitätöi lapsen tekemisiä, ei ikinä kehu häntä, huutaa pienimmästäkin asiasta. Kun kysyn asiasta, hän sanoo lapseni valehtelevan...
Sama jatkuu tänä vuonna. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Ei tämä mikään tabu ole. Tuotahan tapahtuu.

Oletko puhunut rehtorille? Mikä on ollut hänen kantansa?

Minkälaista palautetta lapsi saa muualta/muilta opettajilta?

Onko opettaja ehdottanut mitään tukitoimenpiteitä/apua? Niitähän pitäisi jo ehdottaa jos lapsi on kerran noin vaikea...

Kuule, tilaa aika perheterappeutille tms. Älä mene mukaan istuntoon, jos lapsi kokee voivansa ja haluaa mennä yksin juttusille. Pyydä virallinen lausunto. Pysy poissa kentiltä ja ole hiljaa. Mulla on kokemusta, annoin ammattilaisten tehdä hommansa, kun pyysin tapaamista, kyseinen henkilö ei voinut väittää, että olisin manipuloinut lastani tms. Ole puolueeton ja älä kysle tai ongi. Suoraan ammattilaisten puheille. Jos susta tuntuu, otat lapsen pois koulusta. Syyksi voit ilmoittaa ettet vanhempana halua altistaa lastasi henkiselle väkivallalle. Tuon on loputtava. HETI ja NYT. Lapsen elämä ei saa olla helvettiä ja ope saa vaihtua. TOIMI, sä olet lapsesi äiti. Ja toimi sitten niin että kerrot kaikille ääneen, kerrot että sun lastasi kiusataan ja kerrot kiusaajan nimen. Näitä paskoja ihmishylkiöitä suojellaan ja he saavat työskennellä lasten kanssa iänkaikkisesti. PELASTA LAPSESI.

Viimeksi muokattu:
Rehtorin mukaan kyseessä on todella hyvä opettaja ja ongelma on lapsessa ja meillä kotona. Muilta opettajilta en ole kuullut mitään, harrastuksissa ei ole ongelmia. Mitään tukitoimenpiteitä ei ole ehdotettu, mun ehdotuksiin ei ole suostuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30182639:
Kuule, tilaa aika perheterappeutille tms. Älä mene mukaan istuntoon, jos lapsi kokee voivansa ja haluaa mennä yksin juttusille. Pyydä virallinen lausunto. Pysy poissa kentiltä ja ole hiljaa. Mulla on kokemusta, annoin ammattilaisten tehdä hommansa, kun pyysin tapaamista, kyseinen henkilö ei voinut väittää, että olisin manipuloinut lastani tms. Ole puolueeton ja älä kysle tai ongi. Suoraan ammattilaisten puheille. Jos susta tuntuu, otat lapsen pois koulusta. Syyksi voit ilmoittaa ettet vanhempana halua altistaa lastasi henkiselle väkivallalle. Tuon on loputtava. HETI ja NYT. Lapsen elämä ei saa olla helvettiä ja ope saa vaihtua. TOIMI, sä olet lapsesi äiti. Ja toimi sitten niin että kerrot kaikille ääneen, kerrot että sun lastasi kiusataan ja kerrot kiusaajan nimen. Näitä paskoja ihmishylkiöitä suojellaan ja he saavat työskennellä lasten kanssa iänkaikkisesti. PELASTA LAPSESI.

Täytyy heti huomenna soittaa, kiitos, en tullut ajatelleeksi. Onko koulupsykologilla muuten vaitio-olovelvollisuus? Puhuin viime vuonna hänen kanssaan tästä ongelmasta, hänkin hoki, että tämä ope on erittäin hyvä ja kokenut ja kyseessä on väärinkäsitys ja minun pitäisi puhua opettajalle. En kuitenkaan kaikkea puhunut, mutta mietin onko psykologi voinut puhua...

ota koulun ulkopuolinen apu. PUOLUEETON APU. Sielä voi selvitä myös onko jotakin erityistarpeita tms. Pidä kaikki tekemäsi puolueettomalla maaperällä, pois koulun vaikutuksesta. Pysy tyynenä. Sun on pakko hoitaa lapsesu psyyke turvaan. Jos hän on jo vuoden kiusannut.. tuhoa on tapahtunut.Käytös voi olla myös provokaatiota opettajaa kohtaan. Muista: pois koulun alaisuudesta.

Jos on fyysisiä juttuja: päänsärkyä, vatsakipua..tms. merkkaa ylös. tai pidätysongelmia, painajaisia..ne ovat somaattisia oireita.

Viimeksi muokattu:
Yritin vaihtaa koulua kesän aikana, mutta muut lähellä olevat koulut olivat täynnä. Ja hölmönä ajattelin, ett ehkä tilanne muuttuu paremmaksi. Kauhean kauas en pysty lasta kuljettamaan kouluun.

Lapsella on ollut paljon painajaisia ja yöllisiä kauhukohtauksia, joissa itkee hysteerisenä ja rauhoittaminen on vaikeaa. Kesällä niitä ei ole ollut.

Ei kannata laittaa kouluun. Hän voi olla huomenna pois. Ehkä kannattaa soitta sinne sossuun, itse en soittanut..mutta soita ja kysy. Mutta soita myös suoraan ammattiauttajalle. Ajat ovat tiukilla. Tälläsesta parantuminen vaatii, ettei hän joudu alttiiksi tuolle henkilölle..eli koulua voitte joutua vaihtamaan. Ota nyt ensin selvää, mitä siellä takana on. Älä rupea itse terapeutiksi, ole äiti ja vanhempi. Anna ammattilaisten hoitaa "likaiset työt", kun aika on kypsä, pidätte oppilaanhuoltokokouksen. Jotain siellä on, kun tulee unessa läpi. Ja lapsi häpeää tätä aina. Muista jankuttaa hänelle: sinussa ei ole vikaa, tuo aikuinen toimii väärin.

Olen ala-asteella oleva tyttö, joka on siirtymässä yläasteelle. Olen ollut kolme vuotta opettajani silmätikkuna. Olen kokenut paljon asioita, jotka ovat satuttaneet minua henkisesti. Asiasta on keskusteltu kotona ja koulussa ja vanhempani ovat ymmärtäneet minua. Osa luokkani tytöistä ja pojista on kokenut saman. Valituksia opettajasta on tullun paljon ( ei pelkästään vanhemmiltani vaan miltei koko kylältä jo monen vuoden ajan). Useat ihmiset ovat sanoneet, että oppilaiden viha ilkeää ja epäreilua opettajaa kohtaan on murrosiän syytä. Opettaja on tehnyt niin paljon asioita, jotka ovat satuttaneet oppilaita ja muita ihmisiä. Muutama opettaja on vaihtanut työpaikkaa koska tämä opettaja on kiusannut heitäkin. Opettajani haukkuu oppilaita, hän sanoo häpeävänsä meitä, julkistaa yksityisasioitamme, satuttaa henkisesti, yrittää pilata maineemme koulussa, opettajamme ei kannusta meitä vaan antaa pelkkää negatiivistä palautetta, kiusaa meitä ja tekee paljon asioita jotka tuntuvat kamalalta. Itkemme melko useasti opettajamme takia. Opettaja haukkuu myös muita opettaijia koulussa. Silmätikkuna oleminen on hirveää. Opettajan kamala käytös on johtanut jopa masennukseen. Tästä on puhuttu kuraattorille ja rehtorille, jotka eivät uskalla tai halua tehdä asialle mitään he vain vaikenevat. Olen kuullut että entinen luokka joka on nyt yhdeksännellä luokalla ei ole pitänyt myöskään kyseisestä opettajasta ja kuulen jatkuvasti kommentteja opettajasta. Opettaja on tehnyt paljon oppilaita ja vanhempia järkyttäneitä asioita. Viimeviikolla viimeeksi tunnilla opettaja teki jotain kamalaa ja muutama oppilas meni jopa shokkiin. Näen vieläkin painajaisia. En jaksa enää ja tämä vain jatkuu...

En tiiä mut mul oli kans ihan hirveetä tänään koulussa, kun meillä oli tekstiilityökäsitöitä, ja mä tein jotain rusettia siinä. (meillä oli siis sellainen työ että piti tehdä joku kevät mallisto lapulle, ja sitten piti tehdä ne kankaasta.) Mä olin siis piirtänyt sen rusetin siihen, ja sitten kun sain sen valmiiksi, laitoin sen hetkeksi käteeni. Sitten huomasin tehneeni jotain siinä väärin ja heitin sen keräykseen. SITTEN MUN OPETTAJAT (niitä on siis kaksi) RUPESI HUUTAMAAN MULLE, MISSÄ SE ON. Mähän rupesin itkemään. Sitten sen jälkeen mun piti vielä jäädä siihen koulun jälkeen vaikka mulla oli kiire mennä bussiin. Matkaa siis noin 8 km. Ajatella, että tälläistäkin voi tapahtua....

Yhteistyössä