Opetatko pojallesi kotitöitä? Kuinka yleistä on, ettei opeteta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oooiooi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta hyvin mieheltäkin on aina ruuanlaitto ja siivous sujunut, ei ollut avuton kun kohtasimme, eli ehkä hän kotoaan niitä oppi tai sitten kyse ei ole ydinfysiikasta vaan asiasta jonka oppii nopsaan kun omilleen muuttaa...

Ja asenteesta. :)
Olen meinaan tavannut nuoria miehiä, joilla on edelleen kuvitelma, että nainen siivoaa ja hoitaa kodin ja hänen ei tarvii tehdä mitään.
Onneksi oma mies oppi mun kanssa tekemään kotitöitä, vaikka kotonaan heillä kävi siivooja eivätkä sisaruksineen joutuneet tekemään ikinä mitään! Minun lapsuudenkodissa jaoin veljen kanssa kaikki kotityöt viemärin puhdistuksista renkaiden vaihtoon ja paidan silitykseen. Olen siitä iloinen, sillä mulla on nykyään alhainen kynnys tarttua työhön ja meillä on aina siistiä.

Hmmmm... Ei munkaan mies vissiin pahemmin kotomaan kotitöitä joutunut tekemään.. Mutta kyllä silti osaa tehdä ja tekee nyt meillä (no, minä toki tällä hetkellä teen suurimman osan, kun kerta ukko käy töissä ja ite kotona olen..)

Kyllä meillä varmasti tuo poika joutuu osansa tekemään, kunhan kasvaa vähän ja alkaa tajuamaan puheesta jotakin...

nii, meillä mun lapsuudenkodissa pyrittiin kyllä tasa-arvoon mun ja veljen välillä.... Se vaan vitutti, että veli sai niin paljon luistaa siksi, kun oli nuorempi ja pienempi (siis jos mun oletettiin osaavan keittää perunat, kun olen 10v, niin veljeltä samaa edellytettiin vasta, kun hän oli 14v :rolleyes:)... eli ei se tasa-arvo sit koskaan ihan kunnnolla toteutunut :D

Mulla mies tekee samoja kotihommia siinä missä minäkin on aina tehnyt. Se kumpi kerkee pyykit, astiat pestä, imuroida jne. niin tekee.

Mulla on kolme poikaa ja samalla tavalla hekin siinä tekee, jos huomaavat että mies tai minä ollaan siivoamassa niin pojatkin on ruvennut siivoamaan, laittavat oma toimisesti astiat koneeseen, pyykinpesua opetellaan jne. huoneet pitävät siistinä käskemättäkin.

Meillä 10 v poika "joutuu" osallistumaan kotitöihin :) roskien viemiset, pienet imurointi hommat, tiskikoneen tyhjennys onnistuu hienosti. Todellakin saa osallistua, jotta ei ole "uus avuton" kun lähtee maailmalle. Poika on myös innostunut laittamaan ruokaa! Mikä on mielestäni tosi hieno juttu!

Yhteistyössä