Opet ja hoitajat! Pinotaan tähän hulluimmat lahjat mitä ootte saanu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen opettaja. En ole saanut yhtään hullua lahjaa. Aivan ihania sen sijaan olen saanut! Kaikki eivät välttämättä ole aina olleet oman makuni mukaisia, mutta ajatus on mielestäni todellakin tärkein. Kenenkään en odota minulle mitään ostavan, mutta jos kuitenkin haluaa ostaa, en ole ollenkaan kriittinen saamaani lahjaa kohtaan. Mielestäni tällainen ketju on tökerö.

Ja sinä joka mietit, onko oma lahja-ajatuksesi nyt ihan tyhmä, ei ole. Jos opettaja/hoitaja ei osaa arvostaa, se on ihan hänen oma häpeensä, ei sinun.

Jaa, toivottavasti ei palstaile sen lapsen vanhemmat, jotka antoivat sen pefletin. Ettei täältä tarvitse lukea miten naurettava lahja.

Mun mielestä toi on ihan jees, ainakin parempi kuin esim. taulu tai t-paita lapsen kuvalla.

Minun mielestäni kaikki saamani lahjat ovat olleet ihania. Tähän vaikuttanee se, että työsketelen yläkoulussa, missä opettajia ei todellakaan enää lahjota vanhempien toimesta ja hampaat irvessä "siksi koska se kuuluu asiaan". Jos jotain saan, tiedän, että se tulee nuorelta itseltään ja syystä. Kaikki saamani lahjat ovat käytössä, esillä tai vähintäänkin tallella. <3

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29222836:
Tilasin opelle ja enkun opelle tänä vuonna dermosilin lahjapakkaukset. Niissä oli piparkakkusaippuaa ja käsipyyhe. Ajattelin että käyttötavara on parasta, kun toisten makua ei voi tietää. Onko tuo nyt ihan surkee ajatus?

On, joku pirparkakkusaippua kuulostaa kamalalta ja jollain yksittäisillä käsipyyhkeillä, jotka on vielä yleensä jotain 30x50 cm ei tee yhtikäs mitään. No lapsille laitan niitä pefleteiksi mukaan uimaan mennessä tms.

Just kun luen näitä kommenteja niin onneksi olen valinnut sen tien etten hoitajia ja opettajia lahjo. Elikkäs meidän perheestä ei ole koskaan lähtenyt lahjoja mihinkään suuntaan. Onneksi, olen välillä miettinyt päätöstäni mutta nyt huomaan että on kannattanut.

[QUOTE="marianne";29223311]Just kun luen näitä kommenteja niin onneksi olen valinnut sen tien etten hoitajia ja opettajia lahjo. Elikkäs meidän perheestä ei ole koskaan lähtenyt lahjoja mihinkään suuntaan. Onneksi, olen välillä miettinyt päätöstäni mutta nyt huomaan että on kannattanut.[/QUOTE]

Saako kysyä että mikä tässä ketjussa sai tämän mielen aikaan?

Ei kun nyt tajusin missä ketjussa ollaan... Siis tuo arvosteluko? Jos oli se niin sitä en ihmettele ollenkaan. :)

Lapseni on yläkoulussa, ja yritän hampaat irvessä opettajaa lahjomalla saada lapselleni paremmat arvosanat. Lahja ei tule lapselta, vaan meiltä vanhemmilta.

Voi sinua raukkaa! Lopeta toki, et sinä tuolla tavalla saa ostettua yhtään mitään. Minä kyllä pidän lapsistanne ihan samalla tavalla kaikista, tulipa niitä lahjoja tai ei. Mutta arvosanoihin lahjominen ei todellakaan vaikuta mitenkään: vain ne tiedot ja taidot (ja asenne, joka otetaan huomioon, jos mitään muuta hyvää ei löydy...) vaikuttavat niihin.

päiväkodissa kyllä yleensä ne lapset, joiden perheiltä tulee parhaat lahjat, saa ekana ruokaa, niiden vaatteet puetaan huolellisemmin päälle ja märät laitetaan kuivumaan ja vaipat vaihdetaan tiuhemmin. muut voi sitten odotella, ei niistä niin väliks.

Yhteistyössä