Ope huusi 9v. pojalleni!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Poikani tuli myöhässä tunnille n. 3min myöhässä. Oli ollut kuulemma viereisen luokan poikien kanssa niin mielenkiintoiset välkkäleikit kesken, että sen takia myöhästyi. Kun astui myöhässä luokkaan, niin opettaja alkoi riehua hänelle ja huutaa! Hän kuulemma sanoi jotain tähän tyyliin: ""Pekka" luokkaan ei tulla myöhässä! Kohta menee soitto kotiin!!!!! Ei saa myöhästyä!!!!!!!!!!!!!!"

Poikani on aina ollut hyvä oppilas ja ihmettelenkin, että miten yhdestä myöhästymisestä ope kilahtaa noin pahasti. :(

Mä olin aina kiltti oppilas koulussa ja heti jos vähänkään tein jotain "kiellettyä/käyttäidyin niinkuin muutkin" niin opettaja oli heti huomauttamassa. Muut sai kyllä olla kuin pellossa.

[QUOTE="Äiti";25199411]Hän kuulemma sanoi jotain tähän tyyliin[/QUOTE]

Niin. Tässä on aika monta epävarmuustekijää.

Koituiko tästä nyt jotain peruuttamattomia traumoja pojallesi? Vai miksi teet tästä aloituksen? Eikö ole hyvä, että poikasi nyt muistaa olla myöhästymättä? Ja mitenhän mahtaa tuon pojan käytöksen laita olla.. Joskus vanhemmilla on ruusuisia kuvitelmia. Saattaa myös olla, että myöhästelystä on koko luokan kesken tullut yleinen ongelma tms.

Voi kamala. Toivottavasti poika sitten oppi lopettamaan leikit ajoissa eikä myöhästele enää.

Olisko open pitänyt silittää päätä ja sanoa ei haittaa hellandyydeli älä myöhästy enää

No mitä sitten? Jospa ens kerralla muistais tulla ajoissa tunnille. Ihan oikein kitkeä tuollainen käytös ja tapa heti.

Mutta sulle varmaan olis sopinut että olisi päähän taputettu. Tai annettu papukaijamerkki.

Tiedätkö opettajan version tapahtumista? Miten 9- vuotias tietää, oliko myöhässä 3 vai 13 minuuttia?

Juttuhan on provo, mutta silti pakkoa sanoa, että hyvä jos opettajat pistävät kurittomia mukuloita järjestykseen. On aika vakava asia, jos 9- vuotiaalla on pokkaa myöhästyä tunnilta. Sitä ei tapahtunut, kun itse olin alakoulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 30 v.;25199468:
Tiedätkö opettajan version tapahtumista? Miten 9- vuotias tietää, oliko myöhässä 3 vai 13 minuuttia?

Juttuhan on provo, mutta silti pakkoa sanoa, että hyvä jos opettajat pistävät kurittomia mukuloita järjestykseen. On aika vakava asia, jos 9- vuotiaalla on pokkaa myöhästyä tunnilta. Sitä ei tapahtunut, kun itse olin alakoulussa.
Poika näki kellosta :) Käytävällä ja luokissa on kellot nykyaikana.

Ei mikään ihme, että kakarat on nykyään niin hälläväliä-asenteisia, vailla minkäänlaista kunnioitusta kanssaihmisiä ja sääntöjä kohtaan, ja itsekkäitä.
Ei hyvää päivää.

Ei munkaan aikaan enää karttakepistä sormille tullut. Mutta kyllä se oli ihan selvää, että tunnilta myöhästyminen tiesi sanomista ja useampi kerta rangaistusta.

Ei maailma vaan toimi niin, että kun meidän mussukalla oli kiva leikki kesken, niin koko muu luokka odottaa sen 3min., ja sitten opettaja paijaa päähän.

Sen takai se elämä kouluissakin nykyään varmaan on niin vaikeaa, kun vanhemmat kritisoi opettajaa ihan lastenkin kuullen jatkuvasti, ja mamma pelastaa pulasta ja räyhää opettajalle heti, jos se oma pikku Bertti-Gylliggi ei ole saanut arvoistaan kohtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 30 v.;25199504:
Sinä et osaa kasvattaa lahjakasta poikaasi oikein, kun kyseenalaistat opetatjan auktoriteetin. Sitä saa mitä tilaa; lahjakaskaan lapsi ei menesty, jos hän ei opi kunnioittamaan auktoriteetteja.

En sanonut, että ope teki väärin. Poika oli aika hämillään vaan.

kyllä se vaan niin on, että eri lapset saa tehdä eri asioita. Toisille sallitaan enempi. Tässä on ollut kova selittäminen omalle pojalle, joka on suht kiltti, mutta tekee välillä pöllöyksiä..

Opettajana minua sitten ärsyttää ja pahasti, että (jotkut) vanhemmat vetävät herneen syvälle nenään ihan vaan sen oman kullannupun kertoman mukaan. Ei viitsitä selvittää muiden näkökulmaa asiaan, vaan luotetaan sokeasti oman lapsen sanaan. Kyllä sitä on tullut kuunneltua yhdet jos toisetkin huudot nimenomaan tällasen käytöksen takia - ja samoin lähes yhtä monet anteeksipyynnöt sen jälkeen, kun vanhemmille on selvinnyt mitä todella tapahtui.

Opettaisin niin mielelläni näille lapsikullille vaikka mitä hyödyllistä ja mukavaa, mutta tsiisus sentään kun puolet ajasta menee siihen, että odottaa niiden saapuvan tunnille ja toinen puoli siihen, kun kuuntelee vanhempien marisemista siitä ja tästä ja tuosta asiasta.

Yhteistyössä