heli
Kuinka kauan kestää Opamox tabletin 15 mg poistuminen äidin elimistöstä, siis jos imettää. Vois pumpata maitoo pulloon ja imettää vasta kun lääkkeen vaikutus poissa.
Sama täällä, sanottin vaan, että pari tunia väliä lääkkeen oton ja imetyksen välillä.Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:40 Öhöm kirjoitti:Ja jumankekka! Saa kyllä opamoxia syödä myös imetysaikana! Itse käyttänyt Opamoxia 1-3pvässä KOKO raskaus ja imetysajan (7kk). Ja ihan lääkärin määräämänä :kieh:
Lääkkeen pitoisuus on huipussaan verenkierrossa ja äidinmaidossa 2- 4 tunnin kuluttua lääkkeen otosta, joten ei kyllä mitenkään voi olla pari tunnin päästä lääkkeen otosta imetyslupa. Tuo lääkäri joka tuollaisen ohjeen on antanut ei kyllä ole ollut asiasta perillä ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 13:26 janika kirjoitti:\Sama täällä, sanottin vaan, että pari tunia väliä lääkkeen oton ja imetyksen välillä.Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:40 Öhöm kirjoitti:Ja jumankekka! Saa kyllä opamoxia syödä myös imetysaikana! Itse käyttänyt Opamoxia 1-3pvässä KOKO raskaus ja imetysajan (7kk). Ja ihan lääkärin määräämänä :kieh:
Hämärää vaan, kun eikös se Opamoxin vaikutus olesuurimmillaan juuri pari tuntia lääkkeen otosta? Ihmettelen vaan...Itselläkin rvk34 enkä tiedä pitäskö jo vähentää ennen synnytystä, käytän 1-3pvässä.Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 17:10 Hmm kirjoitti:Sama täällä, sanottin vaan, että pari tunia väliä lääkkeen oton ja imetyksen välillä.
Vaikutus alkaa noin puolen tunnin kuluttua, mutta varsinaisesti vaikutus on "läsnä" noin tunnin päästä.Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 16:34 minä kirjoitti:lisään vielä että mulle sanottiin että lääke alkaa vaikuttamaan viimeistään puolessa tunnissa