opamoxin poistuminen elimistöstä

• Viestiketjun aloittaja heli
  • Ensimmäinen viesti
heli
Kuinka kauan kestää Opamox tabletin 15 mg poistuminen äidin elimistöstä, siis jos imettää. Vois pumpata maitoo pulloon ja imettää vasta kun lääkkeen vaikutus poissa.

kotiäiti78
Periaatteessa imetyksen aikana ei saa syödä esim tuollaista lääkettä lääkkeen poistuminen elimistöstä kestää jopa pari viikkoa niin minulle lääkäri sanoi. Joten luovu mieluiten lääkkeestä kokonaan tai siirry vaihtoehtoisesti pulloruokintaan korvikkeiden kanssa. VAUVA TÄRKEIN!

Öhöm
Ja jumankekka! Saa kyllä opamoxia syödä myös imetysaikana! Itse käyttänyt Opamoxia 1-3pvässä KOKO raskaus ja imetysajan (7kk). Ja ihan lääkärin määräämänä :kieh:

opamox
Hei!
Nkl sanottiin,että 8 h väliä ettei saa imettää.Itse otin muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa ja kotiin kirjottivat reseptin mukaan.
Tosta en oo kuullukkaan, että 3 krt pvä ja täys imetys.Tohon en lähtis varmistaisin vielä lääkäriltä enkä usko et käy!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:40 Öhöm kirjoitti:
Ja jumankekka! Saa kyllä opamoxia syödä myös imetysaikana! Itse käyttänyt Opamoxia 1-3pvässä KOKO raskaus ja imetysajan (7kk). Ja ihan lääkärin määräämänä :kieh:
Sama täällä, sanottin vaan, että pari tunia väliä lääkkeen oton ja imetyksen välillä.

HMM

Sama täällä, sanottin vaan, että pari tunia väliä lääkkeen oton ja imetyksen välillä.
[/quote]

Hämärää vaan, kun eikös se Opamoxin vaikutus olesuurimmillaan juuri pari tuntia lääkkeen otosta? :eek: Ihmettelen vaan...Itselläkin rvk34 enkä tiedä pitäskö jo vähentää ennen synnytystä, käytän 1-3pvässä.

no ei kyllä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 13:26 janika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:40 Öhöm kirjoitti:
Lääkkeen pitoisuus on huipussaan verenkierrossa ja äidinmaidossa 2- 4 tunnin kuluttua lääkkeen otosta, joten ei kyllä mitenkään voi olla pari tunnin päästä lääkkeen otosta imetyslupa. Tuo lääkäri joka tuollaisen ohjeen on antanut ei kyllä ole ollut asiasta perillä ollenkaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 17:10 Hmm kirjoitti:
Hämärää vaan, kun eikös se Opamoxin vaikutus olesuurimmillaan juuri pari tuntia lääkkeen otosta? :eek: Ihmettelen vaan...Itselläkin rvk34 enkä tiedä pitäskö jo vähentää ennen synnytystä, käytän 1-3pvässä.

[/quote]
Mitä luulet, onnistuisiko sinulta lääkkeen lopettaminen tai vähentäminen?

mulle psykiatri sanoi että lääke poistuu elimistöstä parissa tunnissa,eikä varastoidu rasvakudoksiin kuten esim diapami.

mulla lukee reseptissä 2-3krt pvä,tarvittaessa. enää otan puolikkaan tai pienemmän murun harvoin.ei läheskään joka päivä

en sitä kyllä imetysaikana tarvinnut.

kysy omalta lääkäriltä jotta voit käyttää sitä huoletta.

Minulle määrättiin samainen lääke synnytyksen jälkeisen masennuksen alkuoireisiin ja niihin pahimpiin kohtauksiin. Ja kyllä sanoivat, että voi imettää noin pienillä annoksilla puoli-1 maks 3 krt päivässä ja 15mg.
Tarkistin asian monelta lääkäriltä, koska olin epäileväinen. Kun pääasiallinen lääkitys (Cipramil) alkoi vaikuttaa, en tuota rauhoittavaa enää tarvinnut. Eikä sitä meillä ainakaan suositeltu pitkäa aikaiseen käyttöön...

Jaah
Minkälaisilla annostuksilla käytätte tuota opmoxia/Oxaminia? Mulla menee vielä 2x15mg pvä ainakin, ja pian 37. Lisäksi otan tuon 2 yleensä kerralla. Pidän välipäiviäkin, enkä ole voden käytön jälkeenkään huomannut mitään vieroitusoireita vaikka päivääkin käyttämättä...

Yhteistyössä