No enköhän ole kysynyt!Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 19:37 vieras kirjoitti:Eikö tommosia asioita kannattais kysyä jo lääkäriltä??
Kiitos vastauksestasi!Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 15:42 vieras kirjoitti:Opamox aiheuttaa (ainakin minulla) synnytyksessä vauvalle hengitysvaikeuksia. Sehän poistuu verestä aika nopeasti, jos esim. pariin vuorokauteen ei ole syönyt, ei pitäs olla veressä, riippuu tietenki määrästä paljonko on syönyt. Nämä on minun olettamuksia, kun on kaks synnytystä takan ja kohta kolmas ajankohtainen. Soitin teratologiseen keskuskeen ja kyselin sieltä, kun minulla on muitakin lääkkeitä käytössä.
Jos joku tietää paremmin, korjatkoon.
Mulla myös diapam, mistä luulet, että johtuu enemmän diapamista kun opamoxista?Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:39 vieras kirjoitti:Mulla opamox 15 mg, otan aina puolikkaan tarvittaessa.
kotnona ollessa en tarvitse, mutta jos lähen jonnekin, helposti otan, molempien synnytyksen yhteydessä olen varmaan joutunut ottamaan useamman puolikkaan.
Esikoisella oli lastenlääkäri oli synnytyksessä paikalla, kun tiedettiin, että olen käyttänyt sitä ja myöskin diapamia, lisähappea annettiin heti ja sit seurattiin hapetusarvoja ym. muutama päivä, syntyi pe-iltana ja muistaakseni maanantaina otetiin piuhat, jolla seurattiin pois.
Toisen synnytyksen yhteydessä jutuu oli toinen kun lastenlääkäriä ei ollut saatavilla, (synnytin pienessä sairaalassa) gynekologi ei osannu hoitaa ja laittoi ambulanssilla isompaan sairaalaan muutaman tunnin ikäisenä. Tilanne ei ollut loppujen lopuksi yhtään sen vakavampi, lääkäri vaan hermoili turhaan.
Luulen, ett minulla nuo johtuneet enenmmän diapamista kuin opamoxista.
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 20:43 Vierailija kirjoitti:Heips!
Olen nyt rv 21 ja Opamox -annokseni on 15mg 1-3 kert./vrk. Aika säännöllisesti tuo kolme menee. Minulle on äitiyspolilla kehoitettu lopettamaan koko lääke viim.30 rv juuri vauvan mahd. vierotusoireiden takia. Jos sitä on käyttänyt suht säännöllisesti, ei kyllä riitä, että on pari vrk ennen synnytystä ottamatta, koska juuri sen taki vauva voi saada niitä vierotusoireita (esim. velttous, uneliaisuus), kun ei yhtäkkiä lääkettä saakaan. Kaikkein parastahan olisi ainakin yrittää lopettaa (milloin sen sitten tekeekin), vähitellen.
Mulle taas sanottiin,että ei tarvitse edes vähentää. Rv 37+4. Tuo määrä ei lääkärini mielestä aiheuta vieroitusoireita.. tyhmää kun erilaiset ohjeet..
Asia on kuitenkin ihan eri, kun sitä syö säännöllisesti. Eli Tayssissa antavat monta kertaa juuri nukahtamiseen synnyttämättömille. Mutta tuskinpa siellä ollaan kuukausikaupalla niitä syömässäAlkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 13:58 ahaa kirjoitti:Aika jännä. Mun synnytystä käynnisteltiin viikon verran Taysissa, toivat yöksi aina tuon kyseisen Opamoxin, että saa paremmin nukuttua, jos synnytys käynnistyy aamulla?
Että ei liene kovin vaarallinen?
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 14:58 Elviira harmaana kirjoitti:\Asia on kuitenkin ihan eri, kun sitä syö säännöllisesti. Eli Tayssissa antavat monta kertaa juuri nukahtamiseen synnyttämättömille. Mutta tuskinpa siellä ollaan kuukausikaupalla niitä syömässäAlkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 13:58 ahaa kirjoitti:Aika jännä. Mun synnytystä käynnisteltiin viikon verran Taysissa, toivat yöksi aina tuon kyseisen Opamoxin, että saa paremmin nukuttua, jos synnytys käynnistyy aamulla?
Eri asia on jos lääkettä joutuu syömään raskauden aikana säännöllisesti.
Ja myös annostuksella on merkitystä.
Ap:lla annostus taisi olla 30mg 1-3krt/pvä. Tayssissa nukahtamiseen saat yhden 15mg: tabletin.
Harvoin sinä aikana mitä tayssissa odottaa synnytystä ehtii riippuvuutta lääkkeeseen tulla.
:attn:Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 14:58 Elviira harmaana kirjoitti:\Asia on kuitenkin ihan eri, kun sitä syö säännöllisesti. Eli Tayssissa antavat monta kertaa juuri nukahtamiseen synnyttämättömille. Mutta tuskinpa siellä ollaan kuukausikaupalla niitä syömässäAlkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 13:58 ahaa kirjoitti:Aika jännä. Mun synnytystä käynnisteltiin viikon verran Taysissa, toivat yöksi aina tuon kyseisen Opamoxin, että saa paremmin nukuttua, jos synnytys käynnistyy aamulla?
Eri asia on jos lääkettä joutuu syömään raskauden aikana säännöllisesti.
Ja myös annostuksella on merkitystä.
Ap:lla annostus taisi olla 30mg 1-3krt/pvä. Tayssissa nukahtamiseen saat yhden 15mg: tabletin.
Harvoin sinä aikana mitä tayssissa odottaa synnytystä ehtii riippuvuutta lääkkeeseen tulla.
Sori, ei ole ollut kysymys riippuvuudesta,paniikkihäiriö on sairaus siinä missä muutkin. Kokemuksia kyselin. Ja tosta kk kaupalla syömisestä, olen kyllä syönyt monta vuotta. Ja voin olla viikon ilman tai joutua syömään 3 kpl päivässä.
Mielenkiinnosta tai uteliaisuudesta, ihan sama asia tässä, mutta mitä pahaa siinä on?? Itse olisin myös laittanut samanlaisen kysymyksen, ellei tuota olisi kysytty.Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 16:39 vieras2 kirjoitti:Kysyt uteliaisuudesta. Asianomaiset kertovat, jos haluavat ja katsovat tarpeelliseksi.
sori, mutta mä en oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit?Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 09:05 sivusta kirjoitti:\Mielenkiinnosta tai uteliaisuudesta, ihan sama asia tässä, mutta mitä pahaa siinä on?? Itse olisin myös laittanut samanlaisen kysymyksen, ellei tuota olisi kysytty.Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 16:39 vieras2 kirjoitti:Kysyt uteliaisuudesta. Asianomaiset kertovat, jos haluavat ja katsovat tarpeelliseksi.
Eikö ole ihan normaalia, että jos täällä puhutaan jostain vähän "oudommasta" lääkkeestä tai sairaudesta hienolla (ts. lääketieteellisellä) nimellä, niin siitä herää heti monelle uteliaisuus, että mitä nuo tarkoittavat. Ja kysyjähän kysyi vielä täysin asiallisesti...
Sitä, kun joku tuolla kysyi ko. lääkkeistä mielenkiinnosta mitä ne ovat, niin toinen sitten "korjasi", että kysyi uteliaisuudesta, ihan kuin se olisi synti ollut. Tai sitten minä ymmärsin tämän "vieras2" viestin täysin väärin.Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 20:15 vieras kirjoitti:\sori, mutta mä en oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit?Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 09:05 sivusta kirjoitti:\Mielenkiinnosta tai uteliaisuudesta, ihan sama asia tässä, mutta mitä pahaa siinä on?? Itse olisin myös laittanut samanlaisen kysymyksen, ellei tuota olisi kysytty.Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 16:39 vieras2 kirjoitti:Kysyt uteliaisuudesta. Asianomaiset kertovat, jos haluavat ja katsovat tarpeelliseksi.
Eikö ole ihan normaalia, että jos täällä puhutaan jostain vähän "oudommasta" lääkkeestä tai sairaudesta hienolla (ts. lääketieteellisellä) nimellä, niin siitä herää heti monelle uteliaisuus, että mitä nuo tarkoittavat. Ja kysyjähän kysyi vielä täysin asiallisesti...