OPAMOX 15mg

  • Viestiketjun aloittaja Aino
  • Ensimmäinen viesti
Aino
Mulla on opamox 15mg lääkärin määräämänä, univaikeuksiin, mutta tuo 15mg ei tehoa enään mitenkään päin. opamoxia on 15, 30 tai 50mg saatavana, ajattelin että jos 2-3 ottais?

Onko jollain opamox unilääkkeenä ja millä annostuksella?

Lääkäriin en nyt juuri ole menossa, seuraava aika on vasta 3:n vkon päässä.
 
Vieras
Siis ihan mitenkään "moralisoimatta", mut arvaat varmaan miks se ei tehoo. Oot jo tottunut tohon vahvuuteen. Nyt kun taas suurennat vahvuutta totut siihen ja joudut siirtymään vahvempaan.
Jos ihan oikeesti tarttet unilääkettä niin ehkä Opamox ei ole siihen paras vaihtoehto.
 
peppi
Univaikeuksiin sitä sais ottaa max.30 mg. Ja sitä ei saisi käyttää kuin tilapäisesti muutamasta päivästä 4 viikkoon. Yleisin aika on alle 2 viikkoa jonka jälkeen se lopetetaan asteittan. Säännöllisestä käytöstä kehittyy toleranssi jolloin lääkkeen vaikutus lakkaa.
 
Aino
Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Eikö Opamox oo rauhottava eikä unilääke?
Oksatsepaamia käytetään usein unilääkkeenä sekä lievittämään ahdistuneisuutta ja jännittyneisyyttä erityisesti silloin, kun ne liittyvät tiettyihin tilanteisiin. Lääke laukaisee myös lihasjännitystä.

Ja olen syönyt vuoden.
 
Soita huomenna lääkäriin, ja käy vaihtamassa tuo lääke. Sun elimistö on jo niin tottunu siihen, ettei se enää tehoa. Kun lääke vaihdetaan toiseen niin pieni annos todennäköisesti on taas riittävä, kun on eri vaikuttava-aine.
 
Aino
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Soita huomenna lääkäriin, ja käy vaihtamassa tuo lääke. Sun elimistö on jo niin tottunu siihen, ettei se enää tehoa. Kun lääke vaihdetaan toiseen niin pieni annos todennäköisesti on taas riittävä, kun on eri vaikuttava-aine.
Joo tästä juteltiin viimeks, mutta sanoi että noi stellat sun muut missä vaikuttavana aineena on Tsolpideemi, ei auta. Ja imovanesta tulee hirvittävä maku suuhun.
 
vieras
Opamoxin hoitojakson on oltava mahdollisimman lyhyt, koska lääkkeen pitkäaikainen käyttö heikentää sen tehoa ja altistaa tottumiselle ja riippuvuudelle. Unettomuuden hoidossa lääkityksen kesto tulisi rajoittaa muutamasta päivästä kahteen viikkoon, kuitenkin enintään neljään viikkoon, johon sisältyy lääkityksen asteittainen lopettaminen.

http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=733&i=ORION+PHARMA_OPAMOX
 
Aino
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opamoxin hoitojakson on oltava mahdollisimman lyhyt, koska lääkkeen pitkäaikainen käyttö heikentää sen tehoa ja altistaa tottumiselle ja riippuvuudelle. Unettomuuden hoidossa lääkityksen kesto tulisi rajoittaa muutamasta päivästä kahteen viikkoon, kuitenkin enintään neljään viikkoon, johon sisältyy lääkityksen asteittainen lopettaminen.

http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=733&i=ORION+PHARMA_OPAMOX
en se mää ole se lääkäri kuka noita kirjoittaa...
 
relaa ja käytä
Alkuperäinen kirjoittaja Aino:
Mulla on opamox 15mg lääkärin määräämänä, univaikeuksiin, mutta tuo 15mg ei tehoa enään mitenkään päin. opamoxia on 15, 30 tai 50mg saatavana, ajattelin että jos 2-3 ottais?

Onko jollain opamox unilääkkeenä ja millä annostuksella?

Lääkäriin en nyt juuri ole menossa, seuraava aika on vasta 3:n vkon päässä.

No joo, mulla alettiin ahdistuksen hoitoon tolla ja olen käyttänyt vuosia putkeen, eikä ole mitenkään dramaattisesti määrä kasvanut, välillä unohdan koko lääkkeen oton. Kaikilla ei vaan ole hyvät hermot ja sille kun ei pysty tahdonvoimalla mitään.
 
jenny
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Mun mielestä sun kannattais vaihtaa noi rauhottavat uni- tai nukahtamislääkkeisiin...
uni tai nukahtamislääkkeet ovat samanlain rauhoittavia ja toimivat aikapitkälti samalla tavalla, ja ihan kokemuksella puhun
 

Yhteistyössä