Ootteko tehny sen tyhjäpesun astianpesukoneelle

  • Viestiketjun aloittaja kuis ootte tehny?
  • Ensimmäinen viesti
kuis ootte tehny?
ennen ekaa käyttökertaa?

Mä oon aina ennen tehny, mut nyt asentaja sanoi, ettei tarttee tehdä. Mutta nyt meidän keittiö haisee ihan ihmeelliselle (kone päällä ekaa kertaa, astiat sisällä). Kantsiskohan pestä noi astiat kahteen kertaan.. laitetaanko astianpesukoneisiin samalla tavalla suojaöljyjä kuin uuneihin?

Hitto ois pitäny pistää vaan se eka pesu tyhjänä..
 
ap
Pysähtyi tuo eka koneellinen nyt. Laitoin samat kamat vielä tokaan kertaan. Luukun kun aukas, sieltä tuli semmoinen tosi kumimainen haju sisältä. :x

Hiton asentaja, kun sanoi, ettei tarttee tehdä mitään tyhjä pesua (ohjeessa kyllä käsketään). Pestään nyt sit samaa tavaraa kahteen otteeseen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
En muista, mutta pesen sekä pyykinpesukoneen, että astianpesukoneen sitruunahapolla pari kertaan vuodessa kone tyhjänä. Pesisin kyllä uuden koneenkin tyhjänä tai sitruunahapon kanssa.
Peesi. Mä toin pesen joka kuukausi koneen tyhjänä sillä sun- koneen pesuaineella. Kerran oon huoltomiehelle maksanut melkein 300e siitä hyvästä, että putsas koneen poistoputken, toista kertaa en aio.
Sanoi, että yleisin huollon syy uusissa koneissa on just toi putken tukkeutuminen. Sinne kertyy sellaista lietemäistä mömelöä, vaikka miten sihdit pitäis puhtaana.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
En muista, mutta pesen sekä pyykinpesukoneen, että astianpesukoneen sitruunahapolla pari kertaan vuodessa kone tyhjänä. Pesisin kyllä uuden koneenkin tyhjänä tai sitruunahapon kanssa.
Peesi. Mä toin pesen joka kuukausi koneen tyhjänä sillä sun- koneen pesuaineella. Kerran oon huoltomiehelle maksanut melkein 300e siitä hyvästä, että putsas koneen poistoputken, toista kertaa en aio.
Sanoi, että yleisin huollon syy uusissa koneissa on just toi putken tukkeutuminen. Sinne kertyy sellaista lietemäistä mömelöä, vaikka miten sihdit pitäis puhtaana.
Joo kyllä mäkin olen tehnyt sen sun-sitruunahappopesun kerran kuuhun sitten, kun kone on käytössä. Mutta sitä ihan ekaa pesua nyt mietin. :)
 

Yhteistyössä