Ootteko ostaneet joka vauvalle uuden patjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv38

Vieras
Meille tulossa kolmas. Lapset olleet ekan 5kk sellaisessa rottinkisessa ensisängyssä ja siihen olen aina ostanut uuden patjan ja niin ostan nytkin.

Mutta pinniksessä on ollut sama patja ja petari nyt kahdella lapsella. Petari on pesty toisinaan ihan pesukoneessa, patjaa tuuletettu. Mietin että pitäiskö ostaa tälle kolmoselle uusi patja siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
No en! Oisko pitänyt? Mihin se patja siellä lakanan alla menee kun on vaipat ja kaikki ja tuuletetaan säännöllisesti jne.

Jos vaikka tulee puklut sänkyyn, niin menee varmasti tavallisesta lakanasta läpi patjan sisälle muhimaan... Mutta meillä ostettiin vain ekalle uusi patja pinnasänkyyn ja siinä ollut se muovifrotee-lakana, joten muille uusi vasta isojen sänkyyn vaihdettaessa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
No en! Oisko pitänyt? Mihin se patja siellä lakanan alla menee kun on vaipat ja kaikki ja tuuletetaan säännöllisesti jne.

Jos vaikka tulee puklut sänkyyn, niin menee varmasti tavallisesta lakanasta läpi patjan sisälle muhimaan... Mutta meillä ostettiin vain ekalle uusi patja pinnasänkyyn ja siinä ollut se muovifrotee-lakana, joten muille uusi vasta isojen sänkyyn vaihdettaessa.. :D

Juu, suoja ollut meilläkin. Ja pukluvauva. Ja takuulla puhdas patja. :)

No en tokalle ja kolmannelle, kun patja on tullut suoraan käytöstä käyttöön.

Neljäs sai uuden, kun varastotilat ovat hiirien valtakuntaa.

(ja muuten, pisuista tai oksennuksista meillä saa uuden patjan vaikka kesken pinniskautta)

Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
kaikille pitäis ostaa aina uusi patja.vanhat patjat lisää kätkyt kuolema riskiä,tai ainakin pesulassa pesetä.maksaa 10e

No just. Mitäs jos nukutte perhepedissä, ostatteko aina uuden patjan kun tulee uus vauva? Ei meillä vaan olis moiseen varaa ja sehän on patjojen tuhlaustakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
kaikille pitäis ostaa aina uusi patja.vanhat patjat lisää kätkyt kuolema riskiä,tai ainakin pesulassa pesetä.maksaa 10e

Toivottavasti et joudu yöpymään hotellissa.. kaikille uus patja on varmasti patjakauppiaiden mielipide!

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
(ja muuten, pisuista tai oksennuksista meillä saa uuden patjan vaikka kesken pinniskautta)

kannattaa suojata patja vanhalla pyyhkeellä ja muovitetulla froteelakanalla, niin ei tartte ostaa uutta patjaa joka pisuista...

en ole ostanut!kaikilla kolmella sama patja ollut käytössä..eihän mihinkään oo kulunu ja muovifroteella kun on suojattu niin ei oo menny ylivuodotkaan patjaan....

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:

kannattaa suojata patja vanhalla pyyhkeellä ja muovitetulla froteelakanalla, niin ei tartte ostaa uutta patjaa joka pisuista...

Just noin meillä on ollutkin. :D
Ja vielä petari päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miksi ihmeessä amme pitäisi olla uusi jokaiselle? Senhän saa hyvin pestyä eikä siihen muoviin mitään imeydy!

En mää vaan ymmärrä, mut näin olen kuullut ja lukenut... Jos siitä ois oikeesti jotain haittaa, niin mun pitäis olla hyvin sairas ihminen, sillä mulla on lapsena ollut mun äidin ja sen kaksoisveljen vanha amme =)

Kyllähän sitä suositellaan vaihtamaan petivaatteita ja patjoja säännöllisesti. Pöylypunkit niissä pesii ja patjoja ei pysty usein pesemään. Vauvat ovat herkempiä. Mutta suhteellisuus mukaan - musta on sama asia jos muksu nukkuu 2v samalla patjalla, kuin 1v toinen ja toinen 1v heti perään. Käytetystä patjasta ei ole tietoa, kuinka se on säilytetty ja kuinka vanha.

Yhteistyössä