Ootteko mokanneet töissä ikinä pahasti?

  • Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
juu, sekä paljon, että runsaasti. Mutta en mitään, mitä ei olisi saanut firman sisällä korjattua. Mutta ei ole mikään järin hieno fiilis mennä päällikölle selittämään...
 
"vieras"
Mokailtu on, jopa niin että välillä mietityttää miten ne ovat minua katselleet.. olen sosiaali- ja terveysalalla ja kerran poistin koko potilaan käyntitiedot potilastietojärjestelmistä. Ohjelmisto oli muuttunut, eikä mulla pitänyt olla edes tunnuksia sellaiseen, mutta nähtävästi se uusi "ohjelma" heitti mut ihan ihme kohtaan netissä ja painoin vain yhtä nappia ja PUFF potilas katosi koko psykiatrisesta sairaalasta. Tai siis hänen läsnäolonsa... siinä sitä sitten selviteltiin. Yritäpä selittää ATK-tuelle että "en minä käsitä, miten minä edes sellaisiin sivuihin pääsin" ja "en minä tiedä, mitä tein, painoin vain vahingossa yhtä nappia"

Kerran taas olin uudessa työpaikassa, ainoana työni edustajana (kuntoutustyö) ja työ oli varsin raskasta henkisesti. Työaluetta oli liikaa, mikään ei sujunut, työnkuvaa muutettiin koko ajan, muutosvastarinta oli melkoinen.. huoh. ihan liikaa liian nuorelle ja kokemattomalle. Laitoin sitten sähköpostia vastaavanlaisesa paikassa olevalle kollegoille (piti mennä muutamalle), jos heiltä olisi tullut vinkkiä. No, tuo hyvin henkilökohtainen ja työpaikasta jopa rajaa hipoen salassapitovelvollisuuden just ja just ohittavaa materiaalia tuli mukaan, koska käsitin että sain pyytää tukea kollegoilta. Vittumaista tässä oli vain se, että jotenkin olin lähettänyt sen myös noi 15 muulle kollegalle, joskin kaikki saman "lokerikon" alle mahdumme, mutta ei se asia niitä koskettanut millään tavoin. No, sitten vielä kävi niin, että olin koko työpaikkani johtajan kanssa hyvissä väleissä ja sanoin että nyt mie taisin mokata. No, pomo pyysi nähdä sähköpostin ja oli ihan sillä rajalla että itkeäkö vai huutaako. No, miulle oli kuitenkin tosi mukava ja sanoi että kyllä tämä jää nyt meidän väliseksi, että ei viedä asiaa eteenpäin. Kiitos, ihana pomo. Vitja, oli aika lähellä potkut.
 
Olen kolaroinut pakettiauton rekan kylkeen.
Olen pudonnut katolta ja loukkaannuin siinä vähän.
Joskus on sattunut sellainen vahinko, että pirttiin sisään on pöllähtänyt nokea sillä aikaa, kun olen ollut katolla nuohoamassa piippua. :ashamed:
 
Joskus 16-vuotiaana ollessani mäkkärin kassalla, asiakas maksoi electronilla ostoksensa (muistan vieläkin, 14 euroa). Silloin näpyteltiin itse siihen kortinlukijaan summa, ja näpyttelin vahingossa 140 euroa!
Erhe huomattiin vasta parin päivän päästä, kun asiakas soitti tapauksesta.. Kyllä oli pomo vihainen.
 
"vieras"
Olen, olin kaupassa töissä jotain 17-vuotiaana. Sinne tuli asiakas joka oli erittäin hankala ja valitti ihan joka asiasta. Hän halusi valittaa musta pomolleni, koska en näyttänyt erikseen hänelle missä on kevytmaito ja missä on rasvaton maito. Hän ei kyllä edes pyytänyt sitä!
Sanoin tossa tilanteessa, että kai sen nyt jokainen itsekin näkee jos ei ole täysin sokea. Toi asiakas oli sokea.
Olisi kyllä voinut kertoa sen etukäteen.
 
"vieras"
Joskus 16-vuotiaana ollessani mäkkärin kassalla, asiakas maksoi electronilla ostoksensa (muistan vieläkin, 14 euroa). Silloin näpyteltiin itse siihen kortinlukijaan summa, ja näpyttelin vahingossa 140 euroa!
Erhe huomattiin vasta parin päivän päästä, kun asiakas soitti tapauksesta.. Kyllä oli pomo vihainen.
Sattuuhan noita :) Mä olen kans lyönyt kassaan monesti jotain muuta, esim on asiakkaalla vaikka 3 samaa tuotetta, oon lyöny koneelle 33 kertaa... tai viivakoodin lukija on ehtinyt lukea kahteen kertaan jonkun tuotteen. Yleensä ne huomaa heti, mutta muutaman kerran on tullut asiakas takaisin, että oisko joku virhe sattunu. Nolottaahan nuo!

Pahin on ehkä se, että monen vuoden jälkeen unohdin laittaa illalla hälärit päälle. Aamulla kuulin pomon puhelusta osan ja sanoin heti, että mä tiedän, mitä mä unohdin illalla. Se oli kyllä sellanen kerta, että sydän jätti yhden lyönnin väliin, vaikka ei mitään sattunutkaan.
 
"vieras"
Jep. Ostin 3-osaa sisältävän sarjan yhtä osaa ja sen värisenä ettei ikinä tule menemään kaupaksi. Eli vanhenee hyllyyn... :ashamed: ja tietty maksoi maltaita ja asiakkaalle piti tilata pikana oikeaa väriä, jonka rahti ei ollut ihan halpaa... :ashamed:
 
No mä en silleen mokannu koskaan, etteikö mun mokaa ois saanu korjattua, mutta kerran sattu kyllä aika vinha juttu. Pyörittelin vähän Excelissä dataa joka oli peräisin ihan muusta ohjelmasta, enkä ollu siinä konvertointivaiheessa kauheen tarkkana solujen muodon kanssa. Kävipä sitten niin, että en myöskään tarkistanut tiedostoani kovin tarkkaan, joten erään tuotteen hinnaksi pääsi lipsahtamaan varsin suuri luku... Asiakas (suuri suomalainen pörssiyhtiö) pikkusen ihmetteli, kun saivat laskun, jonka loppusumma oli reilu kolme miljoonaa euroa kun se ois pitäny olla jotain satoja euroja tms. :D
 
vaste
[QUOTE="Vieras";23895864]Jotain mokia on sattunut, mutta ei tietääkseni älyttömän pahoja, eikä sellaisia, etteikö niitä olisi saatu korjattua.

Minua ihmetyttää nämä lääkäreiden tekemät mokat... On aika harvinaista, että kukaan "mokaa" tahallaan, ja vielä vähemmän, kun on kyseessä elämästä ja kuolemasta. En tajua, miksi aina lääkärit vedetään lokaan ihan totaalisesti, kun on äärimmäisen epätodennäköistä, että yksikään lääkäri tekisi sitä tahallaan. Siinä on niin suuri vastuu, että lääkäri ei todellakaan halua mokata. Ihmiset mokailevat jatkuvasti töissään, joten on aika inhimillistä, että joskus lääkäriltäkin tapahtuu joku lipsahdus, vaikka sitä todellakin yritetään välttää. Minua välillä ihan säälittää nämä tapaukset, kun ei sitä voi takaisin ottaa, vaikka kuinka haluaisi. Minä en ole lääkäri, joten en kirjoita tätä juttua itseni takia. Vaikka kuinka tarkistaisi kymmeneen kertaan ja yrittäisi varoa, niin aina joskus siltikin sattuu joku virhe. Me olemme ihmisiä.[/QUOTE]

Olen aivan samaa mieltä.
 
"..."
Ei sattunu mulle eikä ollu vakavaa, mut pakko kertoa. Mun äidin kaveri opiskeli sh:ksi (korotti sitä opistotason tutkintoa eli ihan keski-ikäinen mimmi). Kävipä hälle sit yhdessä harjoittelussa eka päivänä niin, että lähtiessä kotoa kurkkasi muovipussiin, että siellä on valkoiset työkengät, niin perillä kaivoi pussista valkoiset juhlakorkkarit!

Ite oon lähihoitajana ja muistan sellasen kun työkaveri oli jakanu lääkkeet. Oli epähuomiossa laittanu kokonaisen marevanin joka päivälle, kun puolikas piti mennä 6 x vko. En tiedä kuinka oli onnistunu, mut hätä tuli, kun huomattiin...
 
Kaikenlaisii pikkumokia on tullut tehtyä ja joskus on mennyt muutaman tuhannen kappaleen painos uusiks, kun oon kiireessä jotain räpeltänyt. Mut kerran muistan mokanneeni jotain niin isosti, et olin yhden viikonlopun oikeestaan nukkumatta, kun vaan ahdisti niin hitosti, kun mitään ei voinu tehdä asialle ennen maanantaita. En vaan nyt kuollaksenikaan muista mitä mä olin tehny, tai jättänyt tekemättä..

Lisäys: Joskus kun esikoista ootin ihan alussa ja olin tooooosi herkkiksenä kaikesta ja muutenkin oli kotiasiat vähän miten oli, ja töissä ei sillon vielä tiedetty mun raskaudestani. Epähuomiossa sit tulostelin digipainolla jotai hommaa tosi pitkälle ihan päin peetä. Sit kun se huomattiin ja pomo oli hiukkasen ärtyneenä asiasta, niin mä vaan purskahdin hillittömään itkuun ja lähdin kotiin.
Oli pikkusen selittelemistä pomolle aamulla kun taas saavuin töihin :D
Oli sit pakko kertoo raskaudestakin samalla ja selittää, et en mä nyt ihan vaan sen mokan takia romahtanut :D Onneks on huipputyyppi pomona, eikä se sit ihmetelly enempää mun käytöstäni :)
 
Viimeksi muokattu:
Opiskeluaikoina kesätöissä vetäsin väärät hanskat käteen (ne oikeet oli liian kankeet) ja jäin sitten hanskasta kiinni poranterään. Mulla kävi säkä ja menetin vain vähän ihoa, joku kaveri oli samalla poralla pari vuotta aiemmin menettänyt sormen.
 
"vieras"
Aikoinaan iltavuorossa laskin kassan ja laitoin rahat ajatuksissani sujuvasti takas kassaan, enkä vienytkään niitä kassakaappiin yöksi säilöön. Se kaivelee edelleen, koska pomo ei varsinaisesti ollut kovin ymmärtäväinen...
 
"Harmaana"
Ai teillä on tollasia. Mun pahin moka oli isossa palaverissa kun jo luulin toipuneeni vatsataudista ja yxkax alkoikin kakka haista neukkarissa niin, että herkimmät yskivät. Pienen tovin kesti, että tajusin itseni aiheuttajaksi... Lähdin kotiin ja itkin häpeästä. Onneksi pari sl-päivää vähän helpotti,
 
"vieras"
[QUOTE="Harmaana";23898075]Ai teillä on tollasia. Mun pahin moka oli isossa palaverissa kun jo luulin toipuneeni vatsataudista ja yxkax alkoikin kakka haista neukkarissa niin, että herkimmät yskivät. Pienen tovin kesti, että tajusin itseni aiheuttajaksi... Lähdin kotiin ja itkin häpeästä. Onneksi pari sl-päivää vähän helpotti,[/QUOTE]

Peräröörin kiristykseen!
 
"vieras"
Aiheutin turhan palohälytyksen, jonka vuoksi suurehko kulttuurikeskus jouduttiin tyhjentämään ihmisistä. Nykyään tapaus tuntuu jo ihan huvittavalta, mutta siinä kaikkien vihaisten ihmisten keskellä pihalla värjötellessä oli toisenlaiset fiilikset.
 

Yhteistyössä