Ootteko käyny jälkitarkastuksessa km jälkeen?

Mulla tm todettiin rv 11. Kaavintaan jossa kaikki saatiin pois.Nyt ekat menkat joiden jälkeen suositeltiin jälkitarkastusta terveys keskuksessa tai yksityisellä. Soittelin tk:seen ja sanoivat et marraskuussa pääsee.Kysyin et kattovatko ultralla niin EI. Pelkkä sisätutkimus.Yksityiselle kai pitää mennä. Mutta kysynpähän vaan onko jälkitarkastus edes tarpeen kun kaikki ok?
No sain soitto ajn yksityislekurille niin selviää.
MUTTA KUINKA MONI ON KÄYNY JÄLKITARKASTUKSESSA? Ei viitiis turhasta maksaa sitä 60-100e.

Mulla oli tuulimunaraskaus toukokuussa, todettiin äitiyspolilla TYKS:ssä jolloin mulle varattiin sinne automaattisesti aika jälkitarkastukseen. Jälkitarkastuksessa mut ainakin ultrattiin, näki siten että kohtu tyhjentyny kunnolla. Yhet menkat ehti tuleen jälkivuodon jälkeen kun raskauduin uudestaan, nyt mennään jo viikolla 17+4 :heart:

En tiedä onko jälkitarkastus tarpeen jos on kaavittu, mulle kun tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, ehkäpä ei kun se kohtu tyhjennetään koneellisesti kaavinnassa ja luulen et tyhjenee kokonaan.

-Ninni ja Kirppu 17+4-

Kyllä mullekin sanottiin että kaavinnan jälkeen pitää mennä jälkitarkastukseen 4 viikon kuluttua. Tiistaina kävin oman tk:n neuvolassa, tehtiin sisätutkimus ja oli ilmainen. Huom! Myös kaavinnasta voi jäädä kohtuun "tavaraa".

Mä kävin yksityisellä jälkitarkastuksessa reilu 2 viikkoa kaavinnasta. Ja onneksi kävin, sillä kohtuun oli jäänyt tavaraa ja sen seurauksena mulla oli alkava kohtutulehdus!

Kaavinnasta voi jäädä tavaraa kohtuun, sillä kaavinnan jälkeen EI tarkisteta ultraamalla!! Ja joskus "raskausmateriaali" voi olla aika sitkeää....hyvä tietysti toisaalta niin.

Yksityislääkäri tutki ensin vatsan päältä, sitten normaali sisätutkimus ja vasta sitten ultrasi.
Jouduin vielä seuraavalla viikolla käymään sen luona uudestaan, kun oli pakko selvittää oliko kohtutulehdus parantunut antibiooteilla -ja oliko se ehtinyt ennen hoitoa aiheuttaa jotain sisuskaluihin.
Lääkäriin+lääkkeisiin upposi reilu 200e, mutta se on pieni hinta siitä, että tulehdus ei ehtinyt vahingoittaa mun kohtua yms!!

Mä ainakin suosittelen, että jälkitarkastuksessa ultralla katsottaisiin kohdun tilanne.

Tosi erilaista menoa. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyjennys rv 12, alkio kuollut rv 7. Ja jälkitarkastus kehoitettiin omaan terveyskeskukseen, siis yleislääkärille ei neuvolaan ja siellä pitäisi tehdä raskaustesti. Sillä lienee tarkastetaan, se että raskaus todella loppunut . Parin viikon päästä tuo aika sitten olisi.

Yhteistyössä