Oottako te muut ihan kauhian huolissaan, ku lapsi sairastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
2v lapsi kuumeessa ja räkä-yskässä. 40 asteen kuume aleni 37 lääkkeellä. Silti olen tosi huolissani. Päivystykseenkin soitin eilen yöllä, mutta kuultuaan oireet käskivät vaan seurailla. Perus-flunssaa siis kai. Mä en saanu viime yönä nukuttua ollenkaa, nytkin käyn vähä väliä tarkkailemassa ku poika nukkuu. Äsken yski nii, että oksennuski tuli. En tiiä. Ens yö kai valvotaan taas.....

Mä olen yleensä liiankin huoleton.

Viimeeksi sain sapiskaa siitä, kun en soittanut ambulanssia kuumekouristuksen saaneelle pojalleni vaan annoin kouristuksen mennä itsestään ohi.

En oo kauhean huolissani, jos tosiaan vaikuttaa ihan tavalliselta flunssalta tai mahataudilta. Mä en jaksa huolehtia mistään turhaan, mitä se mun huolehtiminen mitään auttaa...

Joo, olen ihan huolesta sekaisin. Ennen lapsia en tajunnut, että niin huolissaan voi olla lasten kuumeesta tms. :-((

Nyt helpottaa kun kuopuskin kohta kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja En oo:
Jos lapsi oksentaa yskiessä, niin se yleensä helpottaa, koska limaa tulee pois. Älä ole huolissasi kun noin hyvin kuumekin laskee lääkkeillä.

Ai, sekö jopa auttaa tuo oksentaminen. Mä luulin et se on tukehtumaisillaan tai jotain :) Kuume tosiaan onneksi laski, mutta se on nii paha kahtoa yleensä nii vilikasta taaperoa tuossa kunnossa :( Leikkii kyllä, mut selvästi väsyneempi on. Auttasakohan se lapsen oloon mitään, jos nostas tuon sängyn pääpuolen vähä ylemmäs?

no riippuu ihan sairaudesta ja kunnosta. Mut en ole samalla tavoin huolissani kuin tätini, joka valvoi 13v poikansa vierellä 3 vuorokautta kun poika oli korkeassa kuumeessa. Täti joutui lopulta itse osastolle nukkumaan unilääkkeiden voimin..

juu, stressaan kyllä, mutta on helpottanut jollain tavalla tässä sairastelujen myötä. Se on hyvä merkki, että kuume laskee noin lääkkeillä! Oksentelu yskiessä ei mahdotonta, on vaan limat sitkeessä pikkusella.

riippuu lapsen yleiskunnosta. jos on ihan tyytyväinen ja jaksaa hyvin, jopa leikkii, ja on kuten normaalisti, kuumeesta ja yskästä huolijmatta, niin en huolehdi.
mutta jos lapsi on veltto ja väsynyt ja voimaton, olen huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Viimeeksi sain sapiskaa siitä, kun en soittanut ambulanssia kuumekouristuksen saaneelle pojalleni vaan annoin kouristuksen mennä itsestään ohi.

kylmät hermot :D

Niin on :D

Otin vaan sällin syliin ja vein ikkunan (avonaisen sellaisen) luo. Sitten kun kouristus oli ohi, mentiin taas nukkumaan. Helekutti, on niitä ennenkin ollut...tytöllä tosin, mutta oon jo aika pro kuumekouristuksen tunnistamisessa.

sitä en huolehtisi jos oksentaa yskiessä. jos muuten on jaksavainen. meillä myös esikoisella oli paha yskä ja lähes oksensi monta kertaa. ei tosin syönytkään paljon mitään flunssan aikana, ehkä siksi oksennustakaan ei lopulta tullut. vaikka siltä kuulosti että kohta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:

kylmät hermot :D

Niin on :D

Otin vaan sällin syliin ja vein ikkunan (avonaisen sellaisen) luo. Sitten kun kouristus oli ohi, mentiin taas nukkumaan. Helekutti, on niitä ennenkin ollut...tytöllä tosin, mutta oon jo aika pro kuumekouristuksen tunnistamisessa.

joo mä en, paljon oon kerenny näkemään laidasta laitaan mut tätä en, ja luultavasti panikoin jos sellainen tulee. Meillä on sairaala tossa parin minuutin päästä :whistle: saavat meidät sit yöpaidassa ottaa vastaan jos jottai tulee :D

..Äsken tuo tuolla taas äänteli, yksi ja vapisi kauttaaltaan ku kävin kahtomassa (hereillä kyllä oli ja ihan tässä maailmassa). Onkohan kuume taas nousussa. .. (Mä epäilin heti et juu, noita kuumekouristuksia mut eikö ne oo ihan oikiasti "kouristuksia" eikä mittään vapinaa?)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
..Äsken tuo tuolla taas äänteli, yksi ja vapisi kauttaaltaan ku kävin kahtomassa (hereillä kyllä oli ja ihan tässä maailmassa). Onkohan kuume taas nousussa. .. (Mä epäilin heti et juu, noita kuumekouristuksia mut eikö ne oo ihan oikiasti "kouristuksia" eikä mittään vapinaa?)

laita märät pyyhkeet jalkojen ympärille hetkeksi. Se viilentää. Ja ihan ohuesti vaatetta ja peittoa.

Ap, meillä lienee sama tauti. Olen itsekin todella huolissani. Kummallakin lapsella kuume, kauhea tukkoisuus, kauheaa korinaa. Onhan tämä rota-virusta? Ollaan korotettu sängyn päätyjä, pilkottu sipulin lohkoja sänkyyn ja juotettu lämmintä mehua. Viime yönä toinen lapsista hengitti niin pahan kuuloisesti että otin viereeni että pystyn heti reagoimaan jos ei saa henkeä.

Kuume nousee.. oletko antanut mitään kuumetta alentavaa nyt illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja T:

Kuume nousee.. oletko antanut mitään kuumetta alentavaa nyt illalla?

Noin tunti sitten sai tabletin.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Ap, meillä lienee sama tauti. Olen itsekin todella huolissani. Kummallakin lapsella kuume, kauhea tukkoisuus, kauheaa korinaa. Onhan tämä rota-virusta? Ollaan korotettu sängyn päätyjä, pilkottu sipulin lohkoja sänkyyn ja juotettu lämmintä mehua. Viime yönä toinen lapsista hengitti niin pahan kuuloisesti että otin viereeni että pystyn heti reagoimaan jos ei saa henkeä.

Meillä oli tommosta, mutta tuskin se rotaa oli, kun ei oksennellut kun pari kertaa yskiessä eikä ollut ripulia. Se on vaan joku sitkeä flunssa, meillä kuume kesti viikon ja yskä jatkuu vieläkin.

Yhteistyössä