ooteko tukistaneet

  • Viestiketjun aloittaja hennan äiti
  • Ensimmäinen viesti
hennan äiti
onko kukaan teistä tukistanu vähäänkään lastanne. vaikka se on kiellettyä.

millälailla rankasette esim. 1v.10 kk itsellä ja omatahto luja ja tosi uhmaikä.

 

Olen joskus tukistanut. En hyväksy sitä, enkä halua tehdä sitä, mutta joskus olen tukistanut, kun kaikki keinot on jo käytetty.
Uhmaikä on raskasta aikaa, ja tuntuu ettei se koskaan lopukkaan.
Kannattaa lukea paljon ja yrittää etsiä vaihtoehtoja tukistamiselle. Meillä on ollut ekasta uhmasta lähtien miettimispenkki käytössä ja ainakin alussa se oli tehokas.
 
hennan äiti
onneks on muitakin ollut en ole ainoo syntinen. vaikka harmittaa jälkeen päin. mut hermo menee aina joskus. en ole kovasti tukistanu ihan hius pari ja en kovaa. kerran kaks,,,jatkossa yritän jotain muuta. .

huudan joskus tytölle mut se loppuu kun se nauraa vasten naamaa.
usein suuttumus menee siinä ohi :hug:

ja sitten sovitaan jälkeen päin


olenkóhan huono äiti?
 
Voi kyllä...liikaakin.Mulla on kolme lasta,joista kaksi vanhinta käy hermoille joskus niin,että etin vaan seinää,johon voisi hakata omaa päätä...Joskus oli aika,että tukistelin ihan liikaa,mutta sitten huomasin,että ei se tuo toivottua tulosta pidemmän päälle,koska lapsihan tottuu siihen.Otin ihan uudet keinot käyttöön.Jos leluista tapellaan,eikä sopua tule puhumisista ja yrityksistä huolimatta,otan lelut pois.Jos leluja heitellään,tai niillä tehdään jotain muuta kiellettyä,se lähtee pois.Jos käyttäydytään huonosti,eikä piitata nätisti sanotusta varotuksesta,niin poistetaan kakara kokonaan,mahdollisimman epämukavaan paikkaan ja joka on mahollisimman syrjässä,eikä siellä saa olla mitään leluja.Meillä se on kylppärin nurkka,tai eteisen nurkka.Silloin muut voi jatkaa leikkiä vapaasti ja huonosti käyttäytyvä kullannuppu kärsii.Lapsen pahin rangaistushan on poistaminen muiden seurasta.Ensimmäiseni kanssa tein sitä,että istutin hänet tuolille ja käskin olla paikallaan ja hiljaa.Lapselle se on kummallisen vaikeaa ja kun sanoin,että seuraavalla kerralla aika pitenee,niin ei häntä kamalasti innostanu pahanteko.Aina ennen rangaistusta olen varoittanu,että nyt jos et tottele,niin seuraavalla kerralla tapahtuu näin ja näin,jos vielä joudun tulee sanomaan sulle samasta asiasta.Kaikista pahin rangaistus,jonka säästän aina pahimpiin tilanteisiin,on huoneeseen ja ovi kiinni.Pari kertaa olen ottanu tukasta,kera hemmetinmoisen huutamisen,kun keskimmäinen on uhmapäissään lähteny nauraen juoksemaan autotielle,koska käskin juuri äsken ottamaan rattaista kiinni...
 
koskaan en oo yuskina , muutaman luunapin oon anatanu enkä hyväksy sitä 2,5 vuoden aikana, karjun jos aisiat ei mee perile eikä lapsi usko, mut koitampa senki lopettaa ja keksiä tilallee uuden homman... ja jos kaupassa alkaa vinkuun ja eiusko mitä sanotaan lähtee lapsonen todella nopsaa pihallee huutaan...
 

Yhteistyössä