Ööö. Mä sohin nyt murkkupesää ja kysyn imetyksestä julkisella paikalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Eli mä ymmärrän tän ihan täysin, että imeväisen pitää saada ruokaa ja vaikken henk.koht menisi julkisella paikalla tissittelemään niin en pahastu jos joku muu sitä tekee.

MUTTA: Onko sekin ihan normaalia, ettei niitä ryntäitä peitetä ollenkaan? Näin elämäni toisen 'julki-imettäjän' mutta hän esitteli molempia tissejä ihan avoimesti lastaan imettäessä (eli siis paidan napit auki ja tissit siinä niinkun tiskillä). En mä jääny sen enempää kyttäämään mutta pisti ihan 'hieman' silmiin, enkä tosiaan ollut ainoa.

Eikö se nyt olisi sentään kohteliasta jemmata se toinen siksi aikaa kun antaa toista, johan siinä saa rintatulehduksen :ashamed:

Kyllä mä imetän julkisilla paikoilla, esim. kahvilassa. Jos en pääse johonkin nurkkapöytään tai suojatumpaan loosiin, asettelen vaunut siten, ettei kenelläkään nyt suoraa näköyhteyttä ole ;). Lisäksi käytän imetyspaitoja, joten kukaan ei mun ryntäitäni näe, ellei sitten siitä vauvan näkökulmasta tule asiaa tirkistelemään. Jos tästäkin joku järkyttyy niin katson, sen olevan järkyttyjän ihan oma ongelma.

Ainakin mä olen pyrkinyt hoitamaan julki-imetyksen siten, että mahdollisimman vähän rintaa olisi näkyvillä. En mä käsitä tuollaista, että molempia rintoja pitää esitellä. Eiks sillä ollut rintsikoita ollenkaan? Ja mulla ainakin alkoi maito valua toisestakin tissistä kun lapsi imi toisesta, kauhee sotku olis ollut jos olis olleet molemmat rinnat esillä :D

Onhan se outoa... en mä kotioloissakaan ikinä imettänyt koko ylävartalo paljaana, johan siinä olisi tullut kylmä. Jotain esittämisen halua siinä täytyy olla mukana. Julkisella paikalla imettäminen on ihan ok, mutta senkin voi toteuttaa hyvää makua noudattaen.

samaa mieltä. Nykyään kun tehdään oikein hyvän näköisiä imetyspaitoja jotka mahdollistaa suht huomaamattoman imettämisen. Itsekin monta kertaa julkisilla paikoilla imettäneenä voin sanoa että kunnollisen paidan kanssa ei kyllä näy kenellekään mitään ylimääräistä.

Eri asia on tietysti jos haluaa tahallaan vilautella ja provosoida muita...

Minusta se on jokaisen oma asia miten sen toimittaa, mutta hyviin tapoihin minäkin lukisin peittää käyttämättömän rinnan, vaan kaikilla ei näitä hyviä tapoja ole. Minusta samantason moka kuin vaikkapa se, ettei vie astioitaan pois paikassa jossa ne kuuluu viedä, tai että syö kovaan ääneen ja suu auki...

[QUOTE="mismina";26226404]Ainakin mä olen pyrkinyt hoitamaan julki-imetyksen siten, että mahdollisimman vähän rintaa olisi näkyvillä. En mä käsitä tuollaista, että molempia rintoja pitää esitellä. Eiks sillä ollut rintsikoita ollenkaan? Ja mulla ainakin alkoi maito valua toisestakin tissistä kun lapsi imi toisesta, kauhee sotku olis ollut jos olis olleet molemmat rinnat esillä :D[/QUOTE]

En mä jääny sen enempää vilkuilemaan, mutta kun ne sieltä niin loisti ni ei voinu olla huomaamatta, oletan että hällä varmaan jotkut liivit oli :ashamed:

Joo mä kanssa näin yks päivä tapauksen, joka hesburgerissä ihan täysin avoimesti oikeasti rinnat esille imetti. Mä en ole imetystä vastaan julkisilla paikoilla, mutta en ole kyllä tajunnut, että joku voi tehdä sen niin avoimesti. Kyllä tavallisesti näkee sellaisia, jotka tekevät sen ihan tissit piilossa ja melkein huomaamatta. Kyllä hämmästyin oikeasti siitä näystä!

Onko sekin ihan normaalia, ettei niitä ryntäitä peitetä ollenkaan? Näin elämäni toisen 'julki-imettäjän' mutta hän esitteli molempia tissejä ihan avoimesti lastaan imettäessä (eli siis paidan napit auki ja tissit siinä niinkun tiskillä).
Mun mielestä ei oo normaalia, eikä soveliasta.

Itse oon imettänyt about kaikkialla, mutta aina tissit piilossa (imetyspaidat, harso, nurkkapöytä...).

Olen itse imettänyt lapsiani ihan julkisesti, pyrkinyt tekemään sen huomaamattomasti ja ehdottomasti toinen rinta paidan sisuksissa silloin kun siitä ei imetä.

Tuli vaan mieleen tilanne, kun sain laitoksella ohjausta imetykseen (kaksosten imettäminen yhtäaikaa) ja olin sellaisessa hoitohuoneessa nojatuolissa muksut kainaloissa, niin toinen hoitsu tuo siihen jonkun parin ja vauvan tietty ja alkaa heille näyttää pienen pesuja ym hoitotapoja. Minä siis metrin kahden päässä yläkroppa paljaana, tissit levällään, enkä päässyt siitä mihkään poiskaankaan, kun kahden kanssa se ei ole niin helppoa alkuun.

[QUOTE="minna";26226434]Joo mä kanssa näin yks päivä tapauksen, joka hesburgerissä ihan täysin avoimesti oikeasti rinnat esille imetti. Mä en ole imetystä vastaan julkisilla paikoilla, mutta en ole kyllä tajunnut, että joku voi tehdä sen niin avoimesti. Kyllä tavallisesti näkee sellaisia, jotka tekevät sen ihan tissit piilossa ja melkein huomaamatta. Kyllä hämmästyin oikeasti siitä näystä![/QUOTE]

Mä en tiedä miks tää jäi edes niin paljon mua vaivaamaan (varmaan siksi kun tota ei ihan joka päivä näe). Tiedä sitten halusiko hän tehdä jonkun pointin julki-imetyksestä tai jotain mutta... nääh, en mä vieläkään osaa sanoa mitä mä ajattelen tästä tapahtumasta....

no olen sitä mieltä, että häveliäät imettää niinkuin parhaaksi näkee ja hömelöt omalla tavallaan, ja molemmat on ok. ei ole pakko katsoa jos ei kestä, ja jos sielu sortuu pelkästä vilahduksesta, niin lääkityksen tarkistus on muutenkin paikallaan.

No ei tuo nyt mitään ihan normaalia ole, tai ainakaan kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan. Minäkin olen imettänyt monessa paikassa mutta aina niin ettei mitään näy. Edes kotona en ole ollut molemmat rinnat paljaana noin kuin kuvailit.

Mä jotenkin järkytyin kerran mäkkärillä kun joku mamma istu sellasen pitkän tuolin päädyssä ihan portaiden edessä mahdollisimman näkyvällä paikalla paita ylhäällä niin, että mahamakkarat loisti ja suoninen tissi roikku siinä paljaana ja vauva toisella rinnalla, arvatkaa menikö ruokahalu. :x

Julki-imetys on hieno juttu ja useamman pitäisi uskaltautua sitä tekemään, ihan sen helppouden takia, mutta miksi vetää tällainen ääripää? :D Vähän käytöstapoja!

Mä jotenkin järkytyin kerran mäkkärillä kun joku mamma istu sellasen pitkän tuolin päädyssä ihan portaiden edessä mahdollisimman näkyvällä paikalla paita ylhäällä niin, että mahamakkarat loisti ja suoninen tissi roikku siinä paljaana ja vauva toisella rinnalla, arvatkaa menikö ruokahalu. :x

Mä törmäsin samanlaiseen mammaan aikoinaan rokotetutkimusklinikalla.
Paita kurkkuun asti nostettuna, rintaliivit laskettuna alas, iso vitivalkoinen maharöllö esillä, samoin jättimäiset valkoiset sinisuoniset tissit. Siis oikeasti, voi yök.

Mulle kävi kerran sellanen vahinko, että laitoin tavalliset rintsikat imetysliivien sijasta. Kahvilassa kun asian huomasin niin menin imettämään vessaan, sillä tuossa ei ollut oikein mitään mahollisuutta kaivella tissiä ilman että mahamakkarat / toinen tissi olis vilkkunut. Jos ei olisi ollut vessaa niin olisin varmasti lähtenyt karjuvan vauvan kanssa johonkin sovituskoppiin, siivouskomeroon tms. ennemmin kuin alkanut paljastelemaan koko komeutta kaikille. Normaalisti imetän missä vain, ja käytän imetyspaitoja.

Mä ihailin yhtenä päivänä paikallisella huoltsikalla yhtä nuorta äitiä joka imetti lastansa todella hienovaraisesti, miten se onnistuikin tekemään sen niin huomaamattomasti. :)

Mutta ikävä kyllä, näitä mahamakkara tiskit tarjolla naisiakin on näkynyt ihan liikaa ja se ei ole todellakaan soveliasta, joskus on tehny mieli ihan sanoa että et viittis peittää ittees ees vähän..Ja yleensä AINA ne on ollu just jossain ruokapaikassa..Kiva siinä sit syödä..

ja kuitenkin taitaa olla niin, että mitä häveliäämmin naiset yrittää imettää, sitä häveliäämmin vielä se pitäisi tehdä. eli ne villimmät yksilöt lopulta pitävät tiettyä kauhun tasapainoa paikallaan.

Kuitenkin monelle kaikenlainen imetys aiheuttaa niin paljon angstia, että tietty paine koko homman siirtämiseen vessoihin ja peräkoppeihin on olemassa. Eikö totta?

Nykyään moraali on havaintojeni mukaan taas alkanut tiukentumaan. 90 luvun alussa imetettiin aika rohkeasti ja tuntui että se on aika luonnollista.
"Kuitenkin monelle kaikenlainen imetys aiheuttaa niin paljon angstia, että tietty paine koko homman siirtämiseen vessoihin ja peräkoppeihin on olemassa." tuntuu että tietyn vapautumisen jälkeen ollaan menossa taas tähän suuntaan.

Minä olen julki-imettänyt todella paljon ja jos jonkinmoisissa tilanteissa ja paikoissa. Mutta tissejäni en ole esitellyt. En todellakaan haluaisi esitellä enkä edes kehtaisi pitää rintoja noin näkyvillä. Ehdottomasti olen pitänyt ne niin ettei kukaan näe edes nännipihaani.

Julki-imetys on hieno juttu ja useamman pitäisi uskaltautua sitä tekemään, ihan sen helppouden takia, mutta miksi vetää tällainen ääripää? :D Vähän käytöstapoja!

Niin että jos olisi ollut nätit tissit niin olisi ollut ihan ok?

Yhteistyössä