Oonks mä muka tosiaan niin huono äiti :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
...kun anoppi väittää?? Lapsella 1v5kk on tullut totaalinen puurostoppi, ei siis suostu ottamaan lusikallistakaan suuhunsa. Ennen söi hyvin aamuin illoin puuronsa. Oon nyt sitten antanut milloin jugurttia, milloin sämpylää, muroja, hedelmiä yms. Anoppi sanoi tänään, et oon tosi vastuuntunnoton kun annan pienelle lapselle tuollaisia iltapaloja kun puuro on lapsen ainoa oikea iltaruoka! Että mun kuulemma vaan pitäis pitää pintani ja suurinpiirtein väkisin syöttää se puuro kurkusta alas. Oonks mä ainoo äiti joka antaa pienelle lapselleen tuollaisia iltapaloja? Ja jos ei kertakaikkiaan syö puuroa, niin enhän mä voi nälissäänkään pitää sitä?!?! Joskus mä voisin kuristaa sen anopin...

Kaikille ei vaan se puuro uppoo ja sillä sipuli. Ite olen saanut muksuna sellaset traumat puurosta että edelleen oksettaa ajatuksin sen syönnistä...joten en myöskään pakottanut muksujani syömään sitä. Muksut kyllä joskus sitten pyytää että tekisin puuroa, niille kun ei sitä oo koskaan väkisten tuputettu :)

eihän jogurtti, sämpylä ja hedelmät oo huono iltapala. Ihan hyvää ja terveellistä nekin. Meillä 2v syö just kyseisiä aineksia iltapalaksi, ei suostu syömään puuroa. 5v taas haluaa aina kaurapuuron iltaisin ja aamuisin joten hänelle laitan.

älä hyvä ihminen syötä jos ei uppoa meillä vanhempi ei syö missään nimessä puuroa eikä ole syöny ikuna ja nuorempi vetää sitä taas ihan tosissaan : ) ja paljon en minäkään syö maksalaatikkoa ja voi sitä joka yrittää : ) ei kaikesta voi tykätä.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Haloo.
Anopin juttuja ei parane ikinä ottaa tosissaan.
tiiät itse mikä on parasta lapselles.

Näin juuri, tänään kuulin "anoppini" sanovan, että eräs vauva jolla on maitoallergia niin sekin itkee vaan nälkäänsä..

Täällä toinen huono äiti.

Lapsi oli reilun vuoden ikäinen kun lakkasi puuron syönnin, ei kaura, nallepuuro, neljänviljan, manna, riisi.
Ei saanut kurkusta alas työntämälläkään, joten en sitten enää ole sellaisia tarjonnut.

Sitten aloitti tarhaelämän ja siellä on puuroa aamuisin.
Tarhan täti sanoo, että syö siellä puuroa pikkuisen joka aamu, mutta ei mitenkään ahmimalla.

Joten lapsen puuroilut on sitten tarhassa ja kotona muut aamu ja iltapalat.

Kohta tulee 3v mittariin ja hienosti on kasvanut, ainakin neuvolatädin mukaan ilman puuroakin.

Ne on nuo anopit joskus... =)
Siitä puuron pakkosyöttämisestä kumpuaa monet traumat. Miehen ystävä, ikää 40vee, oli juur voivotellu miehelle, että puuro olis terveellinen aamupala, mutta kun hän ei voi syödä mitään puuroja, kosk äiti pienenä pakotti ja siks yököttää edelleenkin! Onkohan sun anoppi, ton mun miehen ystävän äiti? =)

Meillä vähän toisinpäin oli esikoisen kanssa. Minä suunnilleen puoli väkiste annoin puuroa, kun lapsen "täytyy" syödä puuroa, ni :D
Anoppi sit naureskelee mulle kerran ja sanoo, et "voi, voi laps rakas, luulekko nää että tuo ukkos on koskaan puurohon koskennukkaan, ehei, leipee sille annettiin ennenkun hampaat ehti tulla. Ei sil maistanu joten aateltiin isän kans, et laps tietää ite mikä maittaa. Anna lapselle mit hän tahtoo, niin tietää sit tulevaisuudeskiin mitä elämälleen tekkee." :heart:

Oon ehkä outo, mut tykkään itsekin aika useesti syödä lasten kanssa puuron. Tosin ei sitä ihan fanaattisesti joka päivä tarjota. Välillä muroja, leipää, hedelmiä, jugurttia jne. Osa lapsista tykkää puuron kanssa syödä erilaisia kiisseleitä, välillä hilloa tai hedelmäpaloja..

hei suomi on harvoja maita missä näit kaikenmaailman puuroja edes on ja tietääkseni muissa maissakin lapset selvii ihan hyvin ilmanki. ja tiedän joo miltä tuntuu saada anopilta "ainoita oikeita" neuvoja elämään.

Yhteistyössä