Oonkohan tekemässä PAHAA virhettä - otin DNA:n liittymän. Ja ennenkuin se edes on käytössä, ongelmat alkoivat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoho

Vieras
Tilattu netin kautta KUUKAUSI sitten. Soitettu asiakaspalveluun, ei tiedetä oikein mikä nyt kun kestää, se on postituksessa ja milloin missäkin jonossa.

No, tänään se tuotiin illalla, päivällä toki jätettiin postista soittopyyntö että käykö tuominen 20-21 välillä.

Laitoin liittymän puhelimeen; sim-kortin rekisteröinti epäonnistui. Jep. Vittu!

Soitin asiakaspalveluun (joku vikanro) ja sanoi, että tuolla puhelinnumerolla ei löydy mitään tietoa :o että soittaa uudestaan taas huomenna tai sit käymään palvelupisteessä, joka sijaitsee 40km päässä.

Mä oon sanaton!!!

Alkuperäinen kirjoittaja J-R:
siis vaihdoitko jo olemassa olevan numeron dnalle vai tilasitko uuden?

otin uuden. vanha liittymäni on exäni nimissä ja HETI kun tää avataan edellinen sanotaan irti.

soneran on edellinen ja tulee tosi kalliiks sillä, tässä oli kuitenkin 3000min puhetta, 3000 tekstaria, 3000min videopuheluita ym 39.90. soneran laskut melkein satasen.

oiskohan niin, että liittymä ei vielä vaan oo auki.. Ku käsittääkseni postista pitää mennä ensin kuittaus DNA:lle, että paketti toimitettu. Eivät lähetä aukiolevaa liittymää, ku kuukausmaksu juoksis silloin ja jos paketti vaik hajois ja sim-kortti katois, niin vois tulla iso lasku. Oota huomiseen iltapäivään ja käytä puhelimesta sitten virta pois. Jos eivät löydä tietoja puhelinnumerolla, niin pyydä etsimään sim-kortin sarjanumerolla. (se julmetun pitkä numerosarja sim-kortissa)

DNa:sta en valita mutta Saunalahti elisan tuplalaajakaista - uskomaton tarjous- on kyllä ihan vit.n uskomaton!!toinen modeemi jo huollossa/vaihdossa ja edestakas ramppaamista postiin ja takas ja soittelua asiakasnumeroihin, joka yksikin omaguru palvelu on euroja minuutissa!! IHan peestä...ja kyllä,käyttäjissäkin on vikaa, mutta todistetusti nyt enemmän laitteissa ja linjoissa...siis helkutti ja vit.u! ADSL-liittymä ei todellakaan sovi joka talouteen, vaikka myyjä kuinka lupais :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
oiskohan niin, että liittymä ei vielä vaan oo auki.. Ku käsittääkseni postista pitää mennä ensin kuittaus DNA:lle, että paketti toimitettu. Eivät lähetä aukiolevaa liittymää, ku kuukausmaksu juoksis silloin ja jos paketti vaik hajois ja sim-kortti katois, niin vois tulla iso lasku. Oota huomiseen iltapäivään ja käytä puhelimesta sitten virta pois. Jos eivät löydä tietoja puhelinnumerolla, niin pyydä etsimään sim-kortin sarjanumerolla. (se julmetun pitkä numerosarja sim-kortissa)

Ohjeissa lukee, että liittymä on KÄYTTÖVALMIS. että pin-koodi ja siinä se. ei käsketä odottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Varaudu siihen et laskut tulee olee isompii... mulla oli sama ja aina yli 50e huiteli. Vaikka ei menny puhelut ja tekstarit yli, muita en ees käyttäny.

no kyllähän siinä varmaan kerrotaan mistä menee yli? palvelunumerot esim. ei kuulu tuohon, käsittääkseni kaikki mm.020-alkuiset on eri maksullisia? olen käsittänyt, että tavallisiin lanka- ja kännynumeroihin soittaminen kuuluu tuohon.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Varaudu siihen et laskut tulee olee isompii... mulla oli sama ja aina yli 50e huiteli. Vaikka ei menny puhelut ja tekstarit yli, muita en ees käyttäny.

?? mulla on sellainen mopo liittymä 500 min puhetta ja 100 tekstaria, ei oo koskaan tullu ylimääräistä laskua, nytkin oon maksanu tämän vuoden 9,95e/kk tosta

Alkuperäinen kirjoittaja hoho:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep huonoja kokemuksia on mullakin dna:lta. En varmasti koskaan enää ota, vaikka ilmaseks sais.

omg. :|

mitä ongelmia, saako udella?

just alussa sai soitella ties mihin että sai liittymän ensin toimimaan, laskutuksessa joskus jotain epämääräisiä juttuja, liittymä pätki eikä tahtonut kuulua kunnolla, mies olisi myös ottanut dna:n mutta siinäkin oli ongelma, hällä oli jostain reilun 10 vuoden takaa yksi vanha dna lasku jonka oli maksanut jostain syystä 2 viikkoa myöhässä. Siitä laskusta oli jäänyt merkintä hänen tietoihinsa, olisi pitänyt maksaa 100? avausmaksu, että olisi saanut uuden liittymän...ei oo meidän firma.

jos laskut isoja, kannattaa selvittää, että miksi. Palvelupuheluita? Palveluviestejä? Tiedonsiirtoa?

niin.

DNA Unelma järeään käyttöön

* 3000 minuuttia puhetta
* 3000 tekstiviestiä
* 3000 MMS-viestiä
* 3000 minuuttia videopuheluita
* 39,90 ?/kk

Kuukausimaksu sisältää 3000 minuuttia kotimaassa soitettuja puheluita kotimaan lanka- ja matkaviestinverkkoihin sekä 071-suuntiin ja 3000 kpl normaalihintaisia kotimaassa lähetettyjä tekstiviestejä kotimaan matkapuhelinsuuntiin laskutuskauden aikana. Kuukausimaksu ei sisällä data/faksipuheluita, puheluita palvelunumeroihin tai valtakunnallisiin yritysnumeroihin, puheluita ulkomaille eikä ulkomailla, eikä tekstiviestejä palvelunumeroihin, ulkomaille eikä ulkomailta lähetettyjä tekstiviestejä. Kuukausimaksuun sisältyvän käytön ylittävä liikenne laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Sillon kk sitten kun tilasin ton liittymän, ei muilla operaattoreilla noin hyvää tarjousta ollut.

Sitten olen lukenut ja kuullut jos jonkinmoista ongelmaa; yhdelle tutulle oli lähetetty väärä sim-kortti ja sitä ihmeteltiin viikko miksei liittymä toimi.

jos laskut isoja, kannattaa selvittää, että miksi. Palvelupuheluita? Palveluviestejä? Tiedonsiirtoa?

niin.

* 3000 minuuttia puhetta
* 3000 tekstiviestiä
* 3000 MMS-viestiä
* 39,90 ?/kk

Kuukausimaksu sisältää 3000 minuuttia kotimaassa soitettuja puheluita kotimaan lanka- ja matkaviestinverkkoihin sekä 071-suuntiin ja 3000 kpl normaalihintaisia kotimaassa lähetettyjä tekstiviestejä kotimaan matkapuhelinsuuntiin laskutuskauden aikana. Kuukausimaksu ei sisällä data/faksipuheluita, puheluita palvelunumeroihin tai valtakunnallisiin yritysnumeroihin, puheluita ulkomaille eikä ulkomailla, eikä tekstiviestejä palvelunumeroihin, ulkomaille eikä ulkomailta lähetettyjä tekstiviestejä. Kuukausimaksuun sisältyvän käytön ylittävä liikenne laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Kuka puhuu kuukaudessa 50 tuntia, laittaa 100 tekstaria päivässä, 100mms viestiä päivässä ja 100 minuuttia videopuheluja päivässä??

Mun mielestä kallis hinta verrattuna siihen oikeaan määrään, mitä oikeasti normaali ihminen käyttää puheluihin, tekstareihin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

niin.

* 3000 minuuttia puhetta
* 3000 tekstiviestiä
* 3000 MMS-viestiä
* 39,90 ?/kk

Kuka puhuu kuukaudessa 50 tuntia, laittaa 100 tekstaria päivässä, 100mms viestiä päivässä ja 100 minuuttia videopuheluja päivässä??

Mun mielestä kallis hinta verrattuna siihen oikeaan määrään, mitä oikeasti normaali ihminen käyttää puheluihin, tekstareihin tms.

joudun työn takia puhumaan paljon puhelimessa, tekstareita nyt ei hirveesti tuu lähetettyä. Eli puhun helpostikki tuon 3000min kyllä.

joudun työn takia puhumaan paljon puhelimessa, tekstareita nyt ei hirveesti tuu lähetettyä. Eli puhun helpostikki tuon 3000min kyllä.

Asiaa sen enempää tietämättä, oletko yksityisyrittäjä, vai mitä???

Mutta, minulla henkilökohtaisesti, on firman puhelin (24/7, eli myös vapaa ajalla käytössäni yksityis puheluihin), eli yks hailee, puhunko 1 minuutin vai 3000000 minuuttia, työpuheluita tai yksityispuheluita, kun en itse niitä maksa.
Työn antaja maksaa...sitä varten on työsuhde puhelimet keksitty.
Ja mainittakoon, että Soneran liittymä, (jossa ma-pe klo 8-16 020-yritysnumero ja sen ulkopuolella 040-normaali), ja toimii.
Ja yritysasiakkaiden asiakas palvelu tuntuu toimivan paljon paremmin kuin yksityis asiakkaiden, on kokemusta yksityisasiakkudestakin Soneran kanssa.
(tosin multimedia estot meillä on, pieni miinus)
-------------------------

Mutta palatakseni DNA:han...
Itselläni henkilökohtainen puhelin, jolla en siis soita, eli se on vain olemassa...vanha, jo 10 vuotta sitten saamani/ottamani numero, on edelleen minulla tässä liittymässä "jemmassa", jos jostain syystä joudun luopumaan työsuhde puhelimesta, niin saa taas vanhan numeron käyttöön...
Taannoin lähetin sillä yhden kuva viestin, (johtuen tuosta työsuhdepuhelimen multimedia estoista), toimi OK.
Reilu viikko sitte, piti yks kuva kaverille lähettää, mutta eipä onnistu: "tunnistamaton verkkovirhe".
MMS-asetuksia tilattu, jne.. ja ei toimi.

Naisystävälläni, saunalahti, niin hänelläkään ei toiminut.
Samantyyppinen virhe ilmoitus.

DNA ja saunalahti, molemmat Elisan verkossa???
Onko verkossa jokin vika.
Yritin googlettaa, mutta yksi vastaavan tyyppinen aihe löytyi, jossa DNAlla vikaa, nyt juhannuksen alla. Siellä kehoitettiin ottaa yhteys DNA:n asiaks palveluun.
Itse olen yrittänyt ottaa yhteyttä, jo silloin viikko sitten, internetin sähköistä palautetta käyttäen, mutta vastausta ei ole vielä(kään) saapunut...

Ja hetki sitten kokeilin, ja mms-viestit ei edelleenkään toimi.

Aikaisemmin, minulla oli Soneran liittymä, tässä henkilökohtaisessa puhelimessa, mutta reilu vuosi sitten eräästä erikseen mainitsemattomasta syystä vaihdoin Soneralta pois, boikotoidakseni heidän laajakaista laskutusta.
Soneralla yleisesti ottaen kyllä toimi verkko paremmin, kuuluvuus, ym...

----

Omakohtaisesti internet yhteys tulee DNA:lta kaapelia pitkin (joskus reilu vuosi sitten alkoi sopimus), ja on toiminut moitteettomasti.
(tähänkin liittyen, tuo Soneran boikotointi, oli aikaisemmin soneran liittymä)
Ja muutaman kerran DNA-asiakas palveluun ollut yhteydessä, kun joskus yhteys pätki, niin heti sai asiakaspalveluun yhteyden ja vika korjaantui alle kahdessa päivässä.

Että toisinaan vaihtamalla voisi parantua, mutta toisinaan, onko sekään kuin hetken helpotus.
Kaikilla on vikoja, toisilla vaan erityyppisiä tai useammin, jne....

Yhteistyössä