Oonko vaan tyhmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mebe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mebe

Vieras
Menkat on taas vaihteeks myöhässä ja olo on jotenki muutenki ihan omituinen. Isosisko kertoi odottaessaan toista lastaan, että kun ei vielä tiennyt olevansa raskaana ja oli sitten vähän viihteellä kaverinsa kanssa baarissa, niin ihmetteli, kun alkoholi ei meinannut nousta millään päähän ja tästä meni vain noin viikko eteenpäin, kun sai tietää olevansa raskaana..
Itsellä sattui sitten tuossa sillä tavalla, kun joulupäivänä tuli maisteltua hieman lonkeroa ja yleensä tulen jo todella pienestä määrästä humalaan, koska olen muutenkin niin pienikokoinen ihminen ja omaan ilmeisesti erittäin huonon viinapään.. Joinpa sitten yhteensä kahdeksan lonkeroa ja ei vaan meinannut millään nousta päähän! Sitäpä sitten kovasti ihmettelinkin, kun eilen ei ollut edes krapulaa.. Illalla maistelin sitten vielä olutta (siis eilen illalla) ja siitäkin tulen yleensä jo todella herkästi jonkinmoiseen humalatilaan tai ainakin hiprakkaan, mutta vaikka join yhteensä kuusi, ei se tuntunut missään. Eikä tänäänkään ole ollut kummoisempi olo, vaikka yleensä minulle tulee krapula todella herkästi.. Ihmettelenpä vain, mistä tämä äkillinen muutos..
Tietysti jokainen on omanlaisensa ja eihän minun kehoni reagoisi välttämättä samalla tavalla raskauden aikana, kuin juuri siskoni keho. Mutta voisikohan olla mahdollista.. edes vähän.. että olisin raskaana?! Menkat ovat kyllä vähän myöhässä.. Mutta ehkäpä tämä on vain hyvän mielikuvituksen tuotosta tai jotakin muuta. Kaipailisinkin tässä nyt kovasti neuvoja teiltä jo kokeneemmilta ja jos joku voisi kertoa, onko kokenut jotain erikoista juuri siten, ettei ole vielä tiennyt olevansa raskaana, kun on juonut alkoholia? Eli onko olo ollut jotenkin erilainen alkoholia ottaessa tms.?
Muutenkin jos vinkkejä saisin, niin olisin todella iloinen :) Itse kun olen täysin kokematon, 20-vuotias tyttönen. Kiitos vastauksista jo etukäteen ja anteeksi, jos vaikutan ihan typerykseltä! :)

No se raskaustesti ois kyllä varmaan ihan hyvä juttu :D Mutta jotenkin toisaalta pelottaa se tulos.. Kun jo kaks kertaa aiemmin on käyny niin, että just kun oon ostanu testin ja tehny sen, niin on näyttäny negatiivista ja seuraavana päivänä heti on menkatkin sitten alkanu.. Jotenkin sitä toisaalta nimittäin jo toivoisi pikkuista elämään :) Vauvakuumeilua kun on ollut jo pitemmän aikaa.
Mie tiiän, että tässä on elämää vielä eessä vaikka kuinka paljon ja mitään kiirettä ei todellakaan ole, mutta minkäpä naisen vaistoilleni voin :P

Halusit muiden kokemuksia asiasta. No, minulla tulee yksi juttu mieleen. Silloin kun odotin ensimmäistä, olin ravintolassa ystäväpariskunnan kanssa ja minulle ei alkoholi maistunut ollenkaan ja parin drinkin jälkeen jo väsytti niin että luovutin ja lähdin nukkumaan. Yleensä meillä on ollut hauskaa yhdessä ja viihdytty pitkään viihteellä. Seuraavana aamuna laskeskelin, että taitaapi olla parisen päivää menkat myöhässä. Hain apteekista huvikseni testin ja haamuviivan sieltä sain. Ravintolaillat loppuivat siihen ja nyt olen jo kahden ihanan lapsen äiti.