Oonko oikeesti ihan tyhmä? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinanen89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinanen89

Vieras
Tää liittyy miehen alkoholin käyttöön.. (ylläri:D) Eli, asia on niin, että mies haluaisi käydä juopottelemassa ainakin joka toinen viikonloppu.. Ongelmana tässä minun puolelta on, että ollaan molemmat työttömiä (rahaa jää käyttöön n.500e/kk) Ja miehen juopottelu reissulle menee aina rahaa n.50e. Eli mun mielestä on paha jos 500eurosta kuussa menis 100e miehen juopotteluun.. Oon yrittänyt sanoa miehelle, että jos aina kerran kuukaudessa voitais yhdessä käydä, rahaahan tähänkin menis joku 80e.. mutta jos miehellä menee jo kuussa omiin juopotteluihin 100e niin ei tule kuuloonkaan, et yhessä voitais sitten mihinkään mennä tai että menisin itse kaverini kanssa johonkin.. Koska kaikki pienikin ylimääräinen menee miehen juomiseen.. Vähän aikaa tuo toimikin, että käytiin yhdessä kerran kuussa mutta eipä taas enää.. Nyt saa kokoajan stressata rahasta.
Sitten toinen juttu on, mitä mies ei ollenkaan ymmärrä sanoo vaan, että keksin tekosyitä.. Elikkä, olen lapsuudessani katsellut isän viinan kanssa läträilyä todella paljon, oli aikoinaan alkoholisti.. Silloin sain nuoruudessa kuulla isältä ilkeilyjä ja toisinaan väkivaltaakin. Sen vuoksi en tahtoisi alkoholia elämääni niin paljoa..Jonkinlaisia traumoja tuosta lapsuuden ajasta on..Miehen perheessäkin alkoholia on käytetty runsaasti hänen ollessaan nuori mutta mieheen se ei ole vaikuttanut ja väittääkin sitten ettei minuunkaan ole voinu vaikuttaa..
Onko siis vika minussa? Olenko niin tyhmä mitä mies väittää?
En todellakaan haluaisi kahlita miestä, mutta tahtoisin meidän rahojen riittävän koko kuukaudeksi enkä myöskään haluisi sitä alkoholilla läträystä katsella koska koen sen ahdistavana..
Silti tykkään silloin tällöin miehen kanssa parilla käydä, mutta en todellakaan sen enempää.

kännäys on mun mielestä ns turha rahanmeno jos on rahat tiukilla. mut en tiiä miten sen sais hoitumaankaan sovussa. omat rahat ja laskuista puolet molemmille, jos siten tajuis ettei halua tuhlata alkoholiin?? muakin ärsyttäis kyllä..

Juu hieman samanlainen tilanne oli tuttavapariskunnalla. Akka valitti et menee rahaa kun mies juo. No, nainen ei tajunnut että itse osti lehtiä, meikkejä, rättejä, shampoita ym. ja käytti niihin enemmän kuin mies juomiseen.

Eli paljonko sulla menee omiin menoihin, ihan reiluahan se ois et menot ois suunnilleen tasan. Tosin toi 100 e on tosi paljon viinaan, sehän on 20% teidän kuukaustulosta.

Juu hieman samanlainen tilanne oli tuttavapariskunnalla. Akka valitti et menee rahaa kun mies juo. No, nainen ei tajunnut että itse osti lehtiä, meikkejä, rättejä, shampoita ym. ja käytti niihin enemmän kuin mies juomiseen.

Eli paljonko sulla menee omiin menoihin, ihan reiluahan se ois et menot ois suunnilleen tasan. Tosin toi 100 e on tosi paljon viinaan, sehän on 20% teidän kuukaustulosta.

eipä omiin menoihin juuri mitään mene.. joskus käyn kirpparilla tms. menee korkeintaan 15€ ja silloinkin ostan vaatetta ja muuta tarviketta koko perheelle. H&M tili on, jossa kuukausimaksu n.10€ mutta en sieltäkään ikinä pelkästään itselleni tilaa vaan vasta silloin kun lapsi tai mies tarvitsee myös jotain..

eipä omiin menoihin juuri mitään mene.. joskus käyn kirpparilla tms. menee korkeintaan 15€ ja silloinkin ostan vaatetta ja muuta tarviketta koko perheelle. H&M tili on, jossa kuukausimaksu n.10€ mutta en sieltäkään ikinä pelkästään itselleni tilaa vaan vasta silloin kun lapsi tai mies tarvitsee myös jotain..

No sitten ei miehelläs oo mitään oikeutta tuhlata tollasta summaa kaljoitteluun.

Yhteistyössä