Oonko masennut äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaksi pientä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaksi pientä

Vieras
Minua on ainakin jo vuoden kait masentanut koko elämä, kodin arjen pyörittäminen eli nuorimman syntymän jälkeen kun ukko on syyttänyt minua että tuon nuorin syntymä pilasi meidän suhteen että ei mikäänole kuin ennen ja ukko toisinaan lapsia kohtelee huonosti. nykyään tuntuu että ei löydä pientäkään iloa kuin ennen edes noista kahdesta pienestä jotka tarvii äitiä... joka on nyt tosin jotenkin väsynyt mutta yritn repiä itseäni lasten tähden että hoidon ja joskus leikin tai hetken syliin otan halaten kiuskaamalla heidän korviin että rakastan sinua pieni anteeksi kaikki jos olen ollut huono!
Ukko on haukkunut minua koko tämän vuoden nuorimman syntymän jälkeen minua h... ksi, hulluksi ja juoruakaksi ja minua pitänyt tyhmänä ym kaiken tavoin henkisesti kiusannut, nyt ollut niin etteimme puhu mitään moneen viikkoon kun ei ole asiaa toisillemme!
Ja tuntuu että kaipaa joskus jotenkin piristävää arkeen kun on mennyt tilanne tämmöiseksi ja haluaisin lasten kanssa olla niin että ilo olisi enemmän ilmeenä.
Mitä teen ihan itseni ja lasten takia ja kun ei ole edes semmoisesta ystävää joka olis tukena arjessa

Voi ei :( Keskustelu miehen kanssa olis paikallaan. Jos ei puhu, tai keskustelu ei tuota mitään tulosta, harkitsisin eroa kyllä. Ja apua lasten hoitoon esim sukulaisilta jos mahdollista. Miten pieniä ovat, jos laitat hoitoon ja menet töihin? Saa edes vähän aikuiskontakteja? Ja pyydä apua myös neuvolasta.

Ekaksi sinun pitäisi ymmärtää, että huorittelu ei tosiaankaan ole normaalia. Kaikki pariskunnat riitelevät, mutta oman vaimon haukkuminen tuolla tavoin ei ole hyväksyttävää eikä sitä tosiaankaan tapahdu kaikissa perheissä. Olet varmasti hyvä äiti, vaikket aina jaksaisikaan olla iloinen, mutta sinun ongelmasi on kyllä ukkosi. Yleensä olen sitä mieltä, että ihmiset eroavat liian helposti, mutta sinun tapauksessasi kyllä kehotan miettimään vakavasti eroa, koska tuntuu, että miehesi alistaa sinua henkisesti. :hug:

Ei nyt ihan ensimmäisenä parisuhdetta vaihtoon kuitenkaan vaan yhteys joko neuvolan tai terveyskeskuslääkärin kautta perheneuvolaan/psykologille. Vahvasti ja vakavasti vaikuttaa siltä että teidän koko perheenne tarvitsee apua. Ennen kaikkea keskustelun muodossa. Jos miehesi ei siihen tarvetta näe niin silloin kannattaa vasta ryhtyä pohtimaan esim. asumuseron mahdollisuutta. Ystävä kallis, ota ihmeessä itseäsi niskasta kiinni ja varaa aika ammattiauttajalle. He ovat juuri sinua ja perhettäsi sekä tällaisia tilanteita varten. Jookos?

Voimia ja rohkeutta!

Lapset ovat 1 v ja 2 v 7 kk. ja pieni paikkakunta niin ei oikein töitä ole ja itselleni on pieni tuttavapiiri, oma äiti ja muutama ystävä, ei oikein semmoisia joille olis yhtä pieniä, vaikka kuljen lasten kanssa perhekerhoissa niin sen hetken kavereita vaan kaikki muut on omissaan seuroissaan meidän pitää olla ihan omissa.
Ukko vaan valittaa minun elämästä että en tee sitä tai tätä ym, pitää minua huonona ihmisenä joten ei halua oikein hänelle puhua enään mitään...
ei ole puhumista mitään jos yrittää niin heti että riitaa ja haukkumista...

tosi inhottava tilanne...lähtisikö mies pariterapiaan, jos vaikka kolmas osapuoli edesauttaisi keskustelun etenemistä muutenkin kuin riidaksi? Mene ainakin itse neuvolan kautta juttelemaan jollekin jos mies ei lähde. Pakkohan sillä miehelläkin jokin mättää, kun noin käyttäytyy, etenkin jos ei ennen ole ollut tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksi pientä:
Lapset ovat 1 v ja 2 v 7 kk. ja pieni paikkakunta niin ei oikein töitä ole ja itselleni on pieni tuttavapiiri, oma äiti ja muutama ystävä, ei oikein semmoisia joille olis yhtä pieniä, vaikka kuljen lasten kanssa perhekerhoissa niin sen hetken kavereita vaan kaikki muut on omissaan seuroissaan meidän pitää olla ihan omissa.
Ukko vaan valittaa minun elämästä että en tee sitä tai tätä ym, pitää minua huonona ihmisenä joten ei halua oikein hänelle puhua enään mitään...
ei ole puhumista mitään jos yrittää niin heti että riitaa ja haukkumista...

Meillä lapset ihan samassa iässä. Tuli niin paha mieli sun takia :(

Kiitos, jaksamiseni kanssa on työ mutta tuo ukko vie voimat kaikesta... yhtä haukkumista, joskus lasten kiusaamista, jos sanon jotain niin hän alkaa siitä huutaa minulle ja valittaa.Olis kiva saada edes joku hyvä ystävä arkeen jolle puhua ym

En osaa masennuksesta sanoa, mutta jotenkin alavireinen kumminkin. Pieni ikäero teidän lapsilla, eli väsynytkin ehkä? Oliko nuoremman lapsen odotus suunniteltu? Vai miksi mies syyttää lapsen tulon pilanneen suhteen?
Vaikea voi olla toista puhumaan saada kellekään ammati-ihmiselle, jos ei näe tilanteessa muuta ongelmaa kuin vaimo. Suosittelen samaa kuin "mama" eli ainakin sulle joku jutteluaika johonkin, että saat purkaa mieltäs.

Voin olla väsynyt, kun noita kahta pientä hoitaa... mutta silti heiille rakkautta annan ainakin yritän jotenkin. Nuorin oli yllätys vauva kuten ekakin ensimmäisen ukko hyväksy silti mutta nuorinta ei oikein ole hyväksynyt kuulema suhteen pilaaja, ettei ole ollut kinnostunut tuosta lapsista... ei kyllä olekaan kun ei hoida ei edes koske tai pidä lähellä! onko ihminen noin kylmä ettei lastaan huoli rinnalleensa.
Joskus toivon mielessäni että tuo ukko häipys pois silmieni edestä makaamasta

todella epäkypsää ja itsekästä käytöstä! Tuollainen henginen alistaminen on todellakin asia, joka masentaa ja nujertaa ihmisen mielen. Oikeasti suosittelen sinulle, että menet ammattilaiselle juttelemaan tilanteestasi. Saat itsesi ja itsetuntosi kasaan. Ja mikset jo ottaisi selvää miten voisit järjestää itsellesi ja lapsillesi elämän ilman miestäsi? ASunto, työpaikka jne pikku hiljaa pois miehen "valtapiiristä". Uskoisin, että olisit onnellisempi niin, kukaan muu ei voi kuitenkaan asiaa sinun puolestasi muuttaa, vaan sinun on nyt itse muutettava elämääsi. Voimia!

Minäkin mielelläni voisin kirjotella sähköpostia, jos sulle vielä kelpais yks sp-kaveri =). Jos teet tänne tunnuksen, niin voisin laitella yv:tä =). Itse olen oulusta..