oonko mä ylilapsellinen paska jos heitän noi miehen vaatteet johki pussiin ja varastoon??!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatekriisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatekriisi

Vieras
tää on ikuisuusasia eikä se siitä tunnu muuttuvan, mutta mulla palaa käpy ihan täysin...

Mies levittelee aina kaikki vaatteensa pitkin kämppää, sen kuteita on joka puolella!!
Eilen siivosin koko huushollin ja nyt kun katson ympärilleni, niin:
-toisessa nojatuolissa on miehen sukat
-toisessa nojatuolissa on miehen paita
-sohvalla on miehen verkkarit ja farkut
-lattialla sohvan takana on miehen toiset verkkarit, huppari ja toiset sukat.
-keittiön kahden tuolin selkänojalla on miehen paitoja
-eteisen pöydällä on miehen huppari/takki
-keskellä eteisen käytävää on miehen kahdet kengät, muiden kengät on sentään tuulikaapin puolella.

Oikeesti kun ei puhuminen auta, ei pyytäminen, ei keskustelu, ei käskeminen.

Olen sata kertaa sanonut, että mä en v**** soikoon aio asua elämääni sun vaatekaapissas! Sit se vie vaatteensa pois ja kohta ne taas leviää ympäriinsä.

Mihin toimenpiteisiin mun pitää ryhtyä???!!!!

[QUOTE="mamm";23822692]jätä pesemättä? jos sinä siis hoidat pyykinpesun:)[/QUOTE]

en ymmärrä miten liittyy tähän itse ongelmaan? :ashamed:
(en ole pessyt miehen pyykkejä aikoihin..)

Mä siirtelen miehen vaatteet sen omaan sänkyyn jos ne alkaa levitä ympäriinsä. Jos meinaa sängyssään nukkua niin siirtää ne siitä johonkin soveliaampaan paikkaan. Siinä vaiheessa yleensä ymmärtää viedä likaiset pyykkikoriin ja käyttökelpoiset omalle paikalleen.

[QUOTE="myy";23822721]montako kertaa päivässä se oikein vaihtaa vaatteita?![/QUOTE]

se saattaa napata kaapista kahdet verkkarit ja miettii kummat laittaa ja toiset jää niille sijoilleen. eilen oli viihteellä, siksi farkut. se vaan on tollanen ihme vaatteiden kuskaaja, mä en edes tajua miten niitä voi olla noin paljon kun ei se tosiaan vaatteitaan jatkuvaan vaihda! mut esim.tänään meni paita päällä ulos, tuli hiki, toi paidan sisälle ja sit laitto uuden paidan kaapista päälleen :headwall:

[QUOTE="heh";23822735]Mä siirtelen miehen vaatteet sen omaan sänkyyn jos ne alkaa levitä ympäriinsä. Jos meinaa sängyssään nukkua niin siirtää ne siitä johonkin soveliaampaan paikkaan. Siinä vaiheessa yleensä ymmärtää viedä likaiset pyykkikoriin ja käyttökelpoiset omalle paikalleen.[/QUOTE]

kokeilin tota joskus. tiputti koko nipun vaan lattialle sängyn viereen ja ne oli siinä varmaan valehtelematta melkein kuukauden. jätin imuroimatta ja moppaamatta sen puolelta koko sen ajan, mut sit palo kiinni ja sanoin et noi vaatteet lähtee tosta joko sun viemänä jonnekin minne haluat tai mun viemänä roskiin! sit ne vasta lähti.......
kun aina tarvii saamarisentään hermostua ennenkun tapahtuu :/

[QUOTE="vieras";23822774]Anna olla. Omapa on häpeänsä jos vieraita tulee ja ne edelleen siinä lojuu.[/QUOTE]

mut ne häiritsee mua... ei oo kiva aina siirrellä miehen vaatteita mihin ikinä olenkin menossa; sohvalle, tietokoneelle, keittiöön syömään..... :(

Meillä on tasan sama juttu!!! MUtta lisäks mä hoidan pyykit. Tiskit, imuroinnin ja kaiken. En vaan voi olla siivoomatta kun se sotku häiritsee mua ja oon ku perseeseen ammuttu karhu jos on sotkusta!!! Oon kyllä nyt tunkenut kaikki ukon kamppeet sen vaatekomeroon läjään, jonka kerran kyllä järjestin :/

hyvä idea, kerää pussiin ja sano pokkana että nyt meni hermo ja roskiin vein. jätä pussi kuitenkin oikeasti vaikka varastoonne piiloon, katso miten mies reagoi ja kerro totuus vasta myöhemmin. luuulisi sitten oppivan, kun säikähtää. ja kerää sinne ne hienommat vaatteet niin että mies todella harmistuu.

miksi ei voi itse olla lapsellinen jos mieskin jättää kamansa kuin lapsi lattioille eikä osaa siivota?

Mikset vaan kiikuta niitä pyykkikoriin? Ei se voi olla niin vaikeaa. Sitten vaan peset ne samalla, kun muutkin vaatteet. Mieskin arvostaisi ihanaa vaimoaan paljon enemmän. :)

Onko sillä joku paikka mihin saa luvalla vaatteensa laskea? Hanki sille joku vaateteline/tuoli juuri näitä kerran käytettyjä vaatteita varten, ja sano että muihin paikkoihin jätetyt vaatteet keräät säkkiin ja heität menemään.

Minä pyydän muutaman kerran nätisti. Jos mitään ei tapahdu (ja jos olen huonolla tuulella), vien vaatteet miehen tietokonepöydälle, josta tämän on pakko siivota ne päästäkseen koneelle, ja viskaan tuulikaapissa lojuvat kengät kuistille. Toimii erityisesti talvella, kun kengät tulevat jääkylmiksi...

Ja yhtäkään vaatetta en pese, ellei se löydy pyykkikorista.

Kyllä meillä yleensä eletään ihan sovussa, mutta aina sitä ei jaksa elää sotkussa, ja meillä jokaisen aikuisen tehtävänä on siivota ihan itse omat jälkensä. :-)

Vielä lisäys: Kaikille vaatteille on hyvä olla määrätty paikkansa. Meillä on makuuhuoneessa vaaterekki puolipitoisille vaatteille, ja nyt kun siihen on tottunut, en enää luopuisi kapistuksesta.

jokunen vuosi aikaa mies jätti kans vaateet pitkin lattioita, iha nmihin sattuu. pesin kuitenkivain net mikkä oli menny pyykkikoriin, muut keräsin jätesäkkiin... mies alko kaipailla vaatteita niin sanoin että tuleppas tänne: esittelin naulakon, eteisessä ja saunapäässä. pyykkikorin ja tutustutin pyykin pesun ihmeelliseen maailmaan. pesi pyykkinsä mitä oli pussissa, silitti ja viikkasi. pyykit alko löytään tiensä pyykkikoriin....

Niin tuttua, niin tuttua. Meillä olohuoneen sohva on miehen vaatekaappi. Siihen viskataan vaatteet työpäivän jälkeen, kun vaihdetaan rennompiin. Vaatekaappiin ei niitä kuulemma kannata laittaa, koska monesti hän käyttää samoja housuja / hupparia usemman päivän peräkkäin ja siitä sohvalta ne on näppärä vetäistä aamulla takaisin päälle. Välillä hermostun vaateläjään ja käyn nakkaamassa sen miehen puolelle sänkyä - johonkin hän sitten siitä ne siivoaa. Olen yrittänyt metsästää sellaista vaatepuuta netistä, mutta ei ole sopuhintaista ainakaan vielä tullut vastaan.

Siitä olen melkoisen varma, ettei ongelma tule koskaan täysin poistumaan. Tätäkin on jatkunut meillä vuosikaudet vaikka asiasta olen sanonut. Vähän sama homma on tiskikoneen täytön kanssa. :D Sekin tapahtuu miehen ihmeellisellä logiikalla "kaikki samaan läjään". Vanha koira ei opi uusia temppuja.

Mä oon miettinyt ihan samaa, et keräisin jätesäkkiin. Tuulikaapin lattia on täynnä vaatteita ja kenkiä niin vaikea saada vaunuja ulos tai sisään, ja niitä vaatteita on pitkin kämppää. Tuntuu vaan et mitä hyötyä olis kerätä niitä johonkin pusiin, kun samalla vaivalla laittaisin pyykkikoriin. Ja mua ottaa päähän nimenomaan se vaatteiden poimiminen lattialta ja huonekalujen alta, kun selkä on muutenkin kipeä ja joudun vauvan takia konttimaan ja kumartelemaan kaiken aikaa. Jos annan olla niin ne vaattet haittaa imuroimista ja mä kärsin siitä pölystä, silmät kutiaa ja nenä vuotaa. Lisäksi siihen imuroimiseen ym. siivoamiseen menee paljon enemmän aikaa jos ensin joutuu keräilemään vaatteitaja kenkiä mitä ihmeellisemmistä paikoista. Oon kyllä monesti pyytänyt miestä että ravistelee ne vaattet ulkona (kun lattialta nihin menee pölyä ja hiuksia) koska en laita pesukoneeseen pyörimään mitään villakoiria ja hiuksia.

Melkein ku meillä...Ukko tulee kotiin, vaatteet tippuu mikä minnekkin ja välillä myös kaikenlaisia sattumia vaatteista (ihan ku hiekkalaatikolta tullut muksu). Suihkussa kun käy niin likaset alkkarit jää minne sattuu. Kävelee vettä valuvana pitkin huushollia, tiputtaa pyyhkeen niille sijoilleen. Lastenhuone ja pyykkikori on ainuut paikat mistä sen vaatteita ei löydy sen omilta jäljiltä. Noin vanha koira ei uutta opi, varsinkin kun vaimovainaa oli liki kakskyt vuotta sen jälkiä siivoillut.

Yhteistyössä